Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det där känner jag igen! Jag lider med karln som får leva med detta. Det är ju knappast hans fel att jag drömmer saker.

Kaktusblomma: Vilken hemsk människa, usch! Jag hade aldrig kunnat hålla god min till en sådan och särskilt inte om jag mött dennes familj..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nu har jag gjort pepparkaksdeg som ligger och vilar i kylen. Sambon kunde för sitt liv inte förstå varför jag skulle göra den själv när man kan köpa pepparkakor i affären ;) Det svåraste momentet är dock kvar: Hur ska man kunna låta den ligga där en heeeel natt utan att äta upp alltihopa?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jag har lite svårt att respektera honom faktiskt...

Ang pepparkaksdeg har jag tyvärr inga tips, jag tycker oftast degen är godare än kakorna ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja degen är ju godare än kakorna men det är ju lite mysigt att baka ut dem :) jag blev i alla fall utknuffad frÅn köket med orden "sluta äta deg!" när jag stod med kylen öppen och vräkte i mig ;)

Klockmalva: vi åkte till farfar och åt middag (ruggigt god lax) så nu blir det nog ingen mer pepparkaksdeg idag. Jag är MÄTT!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh lax vad gott! Jag var mätt.. Men åt lite fort/mkt så kvällsmaten kom upp igen :( känner mig snuvad på konfekten nu! :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

och här tog lussebullarna precis slut... det hann inte ens bli första advent :oops:

(fast till mitt försvar så har sambon ätit fler än vad jag har gjort :p)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vet att det är lite galet att jag sitter på buke just nu.. Vi gifte ju oss igår och nu ligger jag här, klarvaken, i sängen på gimo herrgård och kan inte sova längre ^^
Måste bara berätta... Jag hade ringt TVÅ gånger innan och meddelat, ingen alkohol, inga musslor... "ja fast det spelar ingen roll att ni jätte sällan serverar musslor, jag är allergisk varje dag och nu är jag gravid så jag dricker ingen alkohol och vill då ist ha alkoholfria alternativ".
Det första som händer är att jag får förklara att 0,5 inte är helt alkoholfritt och nej det är inte ok med det till drinken.
När vi kommer upp på rummet står champagne på kylning.. Inget alkoholfritt alternativ..
När vi går ner till drinken innan middagen får jag höra att det inte finns helt alkoholfria viner att få tag på (BS! Och om det ny va så, varför sa de inget de två gånger jag ringde??) och jag får sockerdricka ist för champagne.
På middagen är det.... Pilgrimsmusslor till förrätt haha, jag påpekar igen att jag är allergisk och O stämmer av att ostarna är pastöriserade. Blir lovad att få annat... Och ut kommer en pilgrimsmussla... Jag säger till igen och hon ursäktar så hemskt mycket och säger att hon tagit fel tallrik. När hon sen kommer ut berättar hon glatt att kocken hade förberett en fiskcarpaccio men det kan jag ju inte heller äta. Det hade hon dock koll på så den kom hon aldrig ut med ^^
Sedan fick vi ut ostarna och det var brieost med. Anledningen till att man inte ska äta brie som gravid är pga att det är svårt att garantera att de utländska ostarna verkligen är pastöriserade... När jag ätit osten frågar jag vart de kommer ifrån. (vi bor på en gård med mejeri som levererat dit) och får svaret "oj det vet jag inte, spelar det någon roll?" så eftersom hon inte hade koll på det, så hade hon nog ingen som helst koll på om ostarna var pastöriserade eller ej (kocken lär ju garanterat inte haft koll eftersom han ville servera en graviding rå fisk). Så Ptja, servicen här som allergiker och gravid har verkligen varit komiskt katastrofal! Tänk om det inte synts så tydligt att det var en mussla på tallriken och jag hade kunnat stoppa dem.. Jag blir akut matförgiftad och ligger och spyr en hel natt. Hade ju vart en fantastisk bröllopsnatt haha!
Nåja tur för dem att jag inte är någon som bråkar, men jag tycker lite synd om den andra gravida tjejen som satt och drack de "alkoholfria" vinet.. Jag undrar om hon visste?? Nåja, jag sa inget eftersom jag oavsett inte tror det är någon fara och hon satt inte dir och bäljade i sig vinet..
Nä nu ska jag tappa upp ett bad och läsa lite i min bok, nu är ju klockan iaf över 5 och nu brukar ju klockan iaf ringa så nu kan man ju iaf låssas att det är ok att gå upp ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis till att du nu mera är gift :love:

Vad tråkigt med servicen. Tycker ju att de borde ha koll på sådana ställen som serverar mat och alkohol vad som ä okej för gravida. Och speciellt lyssna om man säger till innan...

Varken jag eller min sambo dricker alkohol alls av olika anledningar. Och jag skulle nog blivit lite ledsen om de inte kunnat fixa alternativ när man sagt till om det.

Jag hoppas resten av dagen var fantastisk och att ni hade roligt
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis till frun! :) måste erkänna en viss avundsjuka på att du fick ett riktigt vinterbröllop med snö.

Trist med servicen, hoppas att det kändes okej ändå.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl
Grattis till giftermålet!

Fruktansvärt dålig service med alkoholen och maten! När du hade meddelat klart och tydligt innan så är det deras förb*nnade skyldighet att ta reda på mer om de inte vet så att de kan servera en komplett och fin middag till er, ni betalar ju för hela upplevelsen. Jag hade nog faktiskt krävt kompensation, men det är kanske bara jag :o :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Stort grattis till giftermålet! :love:

Trist med "servicen"! Jag hade vart tvärsur... :cool: Hoppas resten av dagen var fantastisk iaf! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är lustigt det sär med gravid-drömmar. Man vaknar med så otroligt starka känslor!

Skriver under på det!
Sambo fick trösta mig inatt när jag vaknade av hejdlös, hulkande storgråt. Då hade jag drömt mig tillbaka till högstadiet och återupplevt all mobbing, alla slag och blåmärken och all skit och jag bestämde mig för att konfrontera alla. Alla som var elaka, alla klass"kamrater" som inte sa något och alla lärare som såg men valde att titta bort... Det var det jobbigaste jag varit med om... :crazy::cry:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis!

Det där var ju faktiskt sa klantigt att det blev rätt kul (eftersom inget hände). Fick ni inte bestämma meny själva alltsa?

När vi gifte oss bjöd restaurangen pa hotellrum för brudparet. Jättepraktiskt tyckte vi som hade hela lägenheten full med gäster. När vi kom in pa rummet hade det tva enkelsängar. :D Jag höll pa att bryta ihop av skratt och tjejen i receptionen tyckte det var jättepinsamt. Men vi fick byta till ett rum med dubbelsäng...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis Frun!

Fantastiskt dåligt hanterat av Gimo! Hoppas att dagen ändå blev fin och minnesvärd :)

Jag har varit på horseshow idag igen och kollat på küren, riktigt kul :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Svar till ALLA:

TACK, och ja, vi hade en JÄTTE bra dag och Gimos misstag blev mest komiska faktiskt. Vi är inte några dryga människor så vi ställde inte till med något, dessutom känns det inte som att saker hade blivit bättre av att man blev irriterad. Däremot tänkte jag maila dem lite konstruktiv kritik, i hopp om.. precis ingenting faktiskt. Men det var verkligen komiskt och vi skrattade gott åt det :D

Någon frågade om menyn, nej vi komponerade inte menyn. Det var bara jag och Olle tillsammans med Prästen och två vittnen i kyrkan, sen åkte vi ensamma upp bara vi upp till Gimo, så vi hade inget pampigt bröllop med massa gäster. Därför fick vi vad som erbjöds övriga weekendgäster.

img_7757_50bbbf48ddf2b33f800040d6.jpg


Fö har jag varit ett hormonstinnt nervvrak idag.. :angel::D
Jag har varit rätt kinkig hela dagen och när jag var i stallet så brast det. Jag lyckades klanta till det så jag fick en spånbal nerstudsandes i magen med en duns. Jag satte mig ner på en höbal och försökte övertala mig själv om att det inte var någon fara... det gick i typ 30 sekunder innan jag insåg att det inte gick och bestämde mig för att gå ner, med tårarna rinnandes, till Olle som var med grannen i laggårn. Jag torkade tårarna utanför dörrarna och gick in. Jag pepfram frågan "hur hårda slag kan man få mot magen utan att man behöver vara orolig" till grannen som är veterinär. Han förklarade att jag inte behövde vara orolig öht. Grabbarna var precis klara så vi följdes åt upp mot stallet och Olle gjorde mig sällskap med de sista sysslorna innan jag brast i hulkande gråt i hans armar. Han frågade mig lite förvirrat vad det var.. det var ju ingen fara med magen? Tramsar du fortfarande om att du är så tjock? Frågade han lite förvirrat.. och får till svar "Neeeeej.. åh jag vet inte.. men man blir tydligen så hääääääääär *hulk hulk*" så tittade vi på varandra.. skrattade.. och sen var det bra.. :angel:

Nu e jag on track, och har tom fått lite indirekta bebisförberedelser påbörjade under kvällen. Har stuvat om i massa garderober för att kunna fixa ordning inredningen i bebis blivande två garderober. Det tar sig sa pyromanen! :p

//looney
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis! Kul att få ett ansikte på dej också, jag trodde du var brunett! Ni är jättefina! Trist med menyn, de skulle verkligen ha ordnat det bättre. Om det hade.varit en av våra kunder på tur i irland hade vi fått grymt mycket skit, och vi hade i vår tur skällt på restaurangen i fråga.

Ikväll har vi varit ute med husköparna och ätit middag. Någonstans därefter tappade jag bort min sambo så han och husköparmannen är ute och dricker guinness och jag körde hem husköparfrun på väg hem. Min.barnvakt hade lyckats lägga båda barnen, det trodde jag faktiskt inte.

Dagen avslutades med en fet svart mal som satt på väggen där nere. Med allt samlat mod jag kunde hitta och en ihoprullad tidning ligger den nu i öppna spisen och kremeras.

Åh vi hade nog lite kräksjuka här igår, yngsta sonen spydde tio gånger, ena gången en vattenfontän över hela trappan. Så vi var ganska trötta idag och fick sova middag. Hoppas han mår bättre imorrn. Själv mådde jag illa hela natten men vi hade ätit en sån god middag så jag vägrade spy upp den. Och det verkar ha funkat! Nu är det dags att krypa ner mellan mina små hallon och förbereda mig på min sista vecka som utlänning. Helt galet.

På tal om.bloggar så har jag bloggar hur länge som helst men på senare tid (sen jag skaffade en gruppchatt på whatsapp) har den legat i träda. Jag funderar på att ta upp det igen men på engelska nu när vi flyttar härifrån, så att alla här kan följa oss. Min blogg hittar man ganska lätt på blogspot....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad fina ni är! :)

Jag hade också blivit skraj om jag fått en spånbal studsandes på magen. Det är ju inte särskilt skönt i vanliga fall och med bebisen där också... Jag är i alla fall ganska känslig mot tryck just nu.

Kl
Hade en riktig skräpdag igår. Var hemma från stallet i TOTAL brist på ork och motivation. Tyckte det var ganska skönt då jag ska jobba 5 dagar i rad den här veckan (=5x12 timmar...) och hellre gosade ner mig med sambon än att frysa arslet av mig i stallet. Så, runt lunch, blev jag ledsen för nåt och det bara fortsatte :p humöret kom väl tillbaka runt 19-tiden på kvällen och då hade karln stått på huvudet för att jag skulle bli glad igen hela dagen utan större resultat. Sen sköljde det dåliga samvetet över mig ett par timmar senare. Dåligt samvete för mina hästar, för saker jag kanske har sagt eller gjort för flera år sedan och allt sånt. Spökhormoner? Nåväl, vid 1 ungefär hade allt lugnat sig så jag kunde komma till ro och sova. Tokigt irriterande när man egentligen inte har någon större anledning att bli ledsen för saker :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 136
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 755
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp