Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad häftigt :)
Min bekant med tvillingar är förresten inte avskräckt, de är dryga två nu och hon är gravid igen ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Konstigt det där. I morse såg jag mig i spegeln och tänkte "sådär såg jag inte ut för en vecka sedan!". Sen tog jag en bild och på bilden ser jag ut att vara lika fett-tjock som gravid-tjock, haha!

Nåja, 22+0
blogger-image--1193608402.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Hur mycket har era bröst förändrats?
Mina började växa för 4-5 veckor sedan och jag har redan gått upp 2 stl :eek: Och då har jag bara gått upp 2.5 kg hittills....

Bh är inte så svårt att få tag i - men insåg för någon dag sedan att jag måste ha ny bikini också. Vi åker till Mexico på onsdag nämligen. :banana:
Just nu ser det ut som om jag får åka dit utan bikini(överdel) dock... :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, vad bra att det är fler än jag som tycker magen ofta mer ser ut som om man ätit för mycket kakor bara :p
Jag har dock hittat ett mönster - på morgonen är jag bara kaktjock - på kvällen sväller/hårdnar magen betyldigt och då ser jag mer gravid ut *phu*
Men det kommer nog dröja innan jag tar på mig slimmade tröjor för att visa upp magen på jobb... :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, ja.. Det syns ju tydligare (av någon anledning) när jag får på mig tightare tröja. Magen börjar nu fylla sin riktiga funktion: armstöd, äntligen ;)

Angående bh så hängde bh:n på bilden innan. De andra är för små och jag vägrar köpa nya ett tag till så den där används nästan jämt. När jag använder någon annan av mina bh:ar smiter de lite på sidan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hett tips om spjälsäng: Kolla blocket!!!!!

Jättefina till kanonbra priser. Hela Sverige svämmar över av oanvända spjälsängar. Slå ett slag för miljön! :bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Brösten är ursnygga nu tycker jag. Fylliga och härliga. :p
En av bonusarna med att vara gravid! Jag har stora bröst till vardags också men nu är de för härliga. :love: :angel:

Förlåt, men jag tycker det. ;)

Ska försöka fota put'n i helgen också.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har ett helvete.. Jag har i vanliga fall 70G (som behöver allt stöd dom kan få..) och får betala shitload för o hitta nått vettigt.. Nu är även mina största och slappaste bh's för små och jag vägrar åka till change (dör jag f.ö har i/j-kupa) och betala 600:- för en bh.. Så kommer få leva resten av min grav i skitfula tantbehås.. Om jag hittar nån i strl tvåmannatält!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fast har du inte växt något i omkrets?
Man säger ju att går man upp en stl i omkrets så går man ner en kupstl (dvs 70D är lika stort som 75C)
Jag har på 4 veckor gått från just 70D till 80D dvs två stl både i kupa och omkrets i så fall.

Kanske är något liknande för dig? Borde bli liiiite lättare att hitta bh då i varje fall :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alla:

Sitter på ett café och glufsar i mig lite frukost innan jag ska in til frisören.
Ang magen så ser min mage nu mer absolut ut som en gravidmage, men jag har ju gått lite längre än de flesta. Var hos BM som
Mätte magen och jag ligger lite över snittet men det säger tydligen ingenting om bäbis storlek, kan vara sÅ att det är
Mycket vatten och att moderkakan vuxit före bebis.

Ang boobisarna så är mina gigantiska. Går inte att hitta bh på hm längre sÅ jag ska in på twilfit och leta tänkte jag.

Fö berättade jag för BM att jag vart lite stressad pga vikten och att jag läst 9-12 kg. Märkte att hon blev sur på att det skrivs så mycket haha och hon sa att det inte finns något om hur de ska vara öht däremot går de flesta upp melln 9-18 (18 ej 12) kg men hon poängterar också att det inte var fel att gå upp mer. Hon sa dock att man kan fundera på vad man äter så man inte bara äter jätte onyttigt men det var inte tal om att ja behövde oroa mig, snarare tvärt om.

Fö ska jag in och lämna urinprov på måndag för jag hade sammandragningar hela natten (kändes som mindre kramp i HELA magen) och hon sa att man kan få massa konstiga symptom på uvi.
Dessutom tog jag upp att jag tidigare vart med om att bäbis varit vääääldigt lugn och att hon även var det igår. Hon tog nämligen upp själv att det var dags att lära känna bebis "rörelsemönster" (känns som ett underligt ord när man är van att använda det när man pratar om hästar gång hahah). Hur som helst så sa hon att jag kunde avvakta lite till och att om hon inte kom igång under fm (när hon brukar håll på som mest) så skulle jag ringa förlossningen och rådfråga. Nu verkar det dock som att sprattlet blivit lite frekventare och kaxigare.. Inte för att jag var särskillt orolig men men :)

Hoppas ni får en bra dag! Jag ska shoppa det sista inför bröllopet imorgon och sen gå på "horse show" (mässan) :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kan du inte hitta något i stil med sportbh eller något annat man bara drar över? Du lär ju ändå skaffa något som är smidigt att amma med om du ska göra det sen, då kanske du kan avvakta med det inköpet tills du vet var du landar?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Hur mycket har era bröst förändrats?
Mina började växa för 4-5 veckor sedan och jag har redan gått upp 2 stl :eek: Och då har jag bara gått upp 2.5 kg hittills....

Bh är inte så svårt att få tag i - men insåg för någon dag sedan att jag måste ha ny bikini också. Vi åker till Mexico på onsdag nämligen. :banana:
Just nu ser det ut som om jag får åka dit utan bikini(överdel) dock... :p

Mina tuttar fyller äntligen ut de bh's som innan var lite för stora. Alla andra är för små och jag lever i min träningsbh. :) Men jättemycket har de inte växt och en B-kupa hade nog varit för stor än så länge.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo absolut, har alla bh's på yttersta nu så kan säkert gå upp till 80 fast det är fortf svårt att hitta e/f kupa i vanliga butiker.. Och dom är oftast så dåligt sydda att dom bara håller passformen några användningar endå.. :( men ska satsa på o hitta nån bra sportvariant utan bygel istället, börjar redan känna att byglarna "hänger" på magen så det gör ont :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo det är planen :) hade ju dock varit trevligt o ha nått man kan känna sig lite finare i och ha under tröjor som kräver det :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Härligt med alla som känt sina första sprattel! :) Jag tror att jag känt något, men det är ju så svårt att vara säker. Någon blandning mellan en svepande fiskfena och en puls (fast bara ett enstaka puls-slag istället för en regelbunden puls).
Återstår att se om det är bebis eller en fis... :D

Packade våra tre första flyttlådor inför flytten igår. Det närmar sig! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har H-kupa så jag vet vad du pratar om. Det är svindyrt. Jag köpte nätan alla mina bh:ar när jag vägde 123 kg så jag har haft lite att "växa i" efter viktminskningen, dvs. de har varit lite förstora sen jag gick ned i vikt men det är jättebra nu när jag är gravid...

Ett tips är att kolla på gravid-amningsbh:ar från Minimundus (googla). jag hade medium på mina som jag köpte därifrån. AS-fula men jätte-jättesköna.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vill OCKSÅ GÅ PÅ GLOBEN HORSESHOW!!!!

Så avis........

Varför ska du lämna prov på måndag? Och inte idag?

Angående rörelser så har jag iaktagit att min groda har kvällsvanor. Det hade dottern också. Rättade till sig direkt sen när hon kom ut, hoppasd en här gör lika. ;) (tänkte köra samma koncept: mycket ljus, ljud och aktivietet på dagen och mörkt,tyst och lugnt på natten, då tror jag de fattar ganska snabbt).

Fast jag tycker att det är svårt det där med att iakta rörelserna. Det ändras ju under graviditeten också. Jag har en moster som förlorade ett barn sent i graviditeten. Hon säger att det aldrig var någon tvekan om att det inte var som det skulle ...

När jag tykte att det varit lugnt länge när jag väntade dotra brukade jag prata och ge henne en knuff, dra igång lite hög musik eller dricka kallvatten, då fick man ju svar direkt liksom... :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Jag har overgett den enda behan jag hade som passade for jarnbiten skar in i magen = sjukt obakvamt. Nu bor jag i en gammal sportbeha och om behabanden skulle synas sa har jag en sjal runt halsen eller sa skiter jag i det. Tankte kopa en vit ocksa sa jag inte behover ha samma i fyra manader till...

Jag har ju antingen varit gravid eller ammat de senaste 6 aren sa jag har haft otaliga behaar for vad jag behovt for stunden. Har 75D som ogravid och 75F-G som ammande. Jag koper alla behaar pa Twilfit och det ar ju snordyrt sa det ar darfor jag bara har haft en pa sistone haha.

Idag ar det sista dagen pa jobb :bump: Sen ska jag hem och packa i en vecka innan flyttlasset gar! Packade en del igar och det marktes pa fogarna, efter kl 18 var det inte lont att forsoka rora pa sig mer...

Angaende vikten har jag gatt upp 6 kg, tror jag gick upp ca 15 de andra gangerna sa det blir val ungefar samma.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:bump: å vad spännande med flytten!
Men var rädd om fogarna hördudu...!

*KL*
Jag är insnöad idag ... ja jag är väl knappast ensam men jag kan inte gå ut i det djupa snötäcket och bilen anar man bara på konturerna av snöhögen.
Så jag sitter där jag sitter. Som vanligt då med andra ord. :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är faktiskt helt ointresserad av showen, jag bryr mig bara om mässan. :angel: det vidriga är att jag inte BEHÖVER ett enda dugg utan det är bara bara roligt... Underligt eftersom jag är så satans snål annars, men inte när det gäller hästprylar haha.

Behöver göra det på måndag för det ska vara morgonurin. Fick strikta instruktioner att det varken fick vara det första eller sista kisset som kom utan mittenkisset dessutom haha.

Tycker inte lilltossan reagerat på att dricka kallt hittills, kanske är för att moderkakan är stor och att jag då ev har mycket vatten så hon inte kommer åt väggarna lika lätt?Men hon är helt klart med i gemet igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 137
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 763
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp