Vårens och sommarens tävlingar

@Hedwig Äh det var inte er tävling helt enkelt och huvudsaken är ju trots allt känslan man har när man skrittar ut från banan. Det är den man ska ta med sig och sedan ska man givetvis ta in domarens kommentarer, analysera eventuell film osv. också men bara att ni har bibehållen bjudning även inne på banan är ju guld värt. Nu när ni har det så kommer det andra falla på plats också! När blir nästa start?
Så ser jag det också.:)
Men jag hade gärna haft ritten från för två veckor sedan och den igår på film så jag kunnat jämföra. Men jag åkte själv så då är det svårt att få film..:D Sen hade jag lite mer missar igår (när jag tänker efter:angel:) så egentligen inte så konstigt att resultatet blev sämre. (Dumt också att ha missarna på de moment med kof)
Nästa start är 1 augusti. Då blir det msvA igen och ev msvb4. Står som reserv i den klassen så får se om vi kommer med.

Grattis! Och speciellt kul att det prickiga börjar ta sig...han är såå söt! Är det knabstruper i honom?

Det verkar vara lite oklart vad det egentligen är i den prickiga. Men hälften är nog knabstruper, stämmer med att han knappt har nån svans heller. Sen är frågan vad det är mer, finns bud på welsh cob men jag vet inte riktigt. Hursom är det egentligen helt otroligt hur han har utvecklats sen i februari! Då kunde han knappt galoppera på tygeln. Passet innan tävlingen uppvisade han en helt ny egenskap också-han var ambitiös och ville verkligen göra rätt! Tom i hanteringen har han blivit lugn och avslappnad på ett helt nytt sätt. I hagen har han gått från att vara svårfångad till att komma till mig. Har aldrig trott att fokuserad ridning kan gynna en häst så mycket!

(Kan tillägga att ridningen är det enda som förändrats för honom. Han står i samma stall sen sju år tilbaka, samma hagkompis, samma ägare, samma rutiner.)

Hahaha, förlåt att det blev långt om prickigt djur, men jag är verkligen väldigt glad i hur han utvecklas! Nu börjar jag tycka om honom också, har inte riktigt gjort det innan:o. Bara att hon stod så här i stallgången innan vi körde igår är helt otroligt. Inför första tävlingarna stressade han runt som tusan.
47241_10203364537826075_1830198174444443649_n.jpg

Far val skriva en rapport har ocksa. Vi tavlade ju i helgen och det ar val fusk om man inte skriver nar det gar daligt ocksa.

Forst Novice 38. Gick sadar, travlangningarna kandes bra men snalt betalt. Traven overlag kandes ocksa bra, inte jatteframmat kanske men jag forsokte slappna av sjalv istallet for att borja driva och klamma med benen som en galning.
Galoppen var som att rida en brunstig krabba O_o Vi missade i en fattning dessutom. Och sen glomde jag helt bort att rida skritten ordentligt, dar vi annars kan fiska bra poang, men det blev joggigt och spannt istallet.
Pa nat vanster fick vi ihop 61.12% iaf. Och eftersom mina monstandare (hela 2 st!) antingen ramlade av eller hade en annu samre dag, sa vann vi klassen. Var forsta vinst, aven om det inte ar nat att skryta om :D Och Adi's forsta roda rosett.

Nasta klass var Novice 39, det ar det svaraste av alla Novice test, 10m volter, galopp fran Skritt och massa annat som kommer upp valdigt fort. Det ar nog svarare an manga Elementary test (typ LA).

Borjade skitbra, jag red den basta medellinjen jag har gjort i hela livet! Glomde forstass att det skulle va halt i mitten.................:confused::eek::angel:

Sen gick det sadar, traven var OK men lite seg igen, hon kandes dock valdigt mjuk och fin och jag kom ihag att slappna av igen.
Klarade av att rida skritten den har gangen, sa dar fick vi 7.5
Vi satte galoppfattningen fran skritt, men resten av galoppen var lika krabbig som innan.
Slutade pa 59.65% och sist i klassen (av fyra) Men har ar dom sa snalla med rosetterna att det blev en gron rosett ocksa.:p

Till nasta gang ska vi lara oss att;
Rida volter
Fatta galopp
Och komma ihag att gora halt vid X i Novice 39.

Sa har fina var rosetterna iaf. Adi vagrar dock att medverka.
imagejpg1_zpsc7dd62e2.jpg

Och vi har varit iväg idag. Första starten på ett år, och Calles 4e start nånsin. Han kom fram -laddad till tänderna och var nog sådär 180cm i mankhöjd när vi gick omkring i början, sedan slappnade han av och "kom ner" lite. Då jag skulle starta efter en paus var det lite lugnare på framridningen och det var bra. Lite småspänd över lag men skötte sig fint. Starten gick helt ok, han dog på banan (gör det när han blir spänd -då glömmer han liksom mig) så det kändes som att rida i sirap men såg inte lika illa ut som det kändes. Han gick iallafall igenom hela programmet utan större missöden. Jag slarvade dock med vägarna för jag hade så fullt upp med att driva och det drog ju ner poängen.

Fick 67,586% och det är jag helnöjd med. Blev en 8e placering av 40 starter. Fick (jätte)rosett, plakett och ett blingpannband från Schockemöhle :)

Nu laddar vi om för morgondagens start i LB:2.

10547327_740290509345898_1228177445_n_53c693cf9606ee75aa6e59b4.jpg

dsc_0115_53c695acddf2b30acc18791e.jpg

dsc_0215_53c695b3ddf2b36fd1f69226.jpg

Och vi har varit iväg idag. Första starten på ett år, och Calles 4e start nånsin. Han kom fram -laddad till tänderna och var nog sådär 180cm i mankhöjd när vi gick omkring i början, sedan slappnade han av och "kom ner" lite. Då jag skulle starta efter en paus var det lite lugnare på framridningen och det var bra. Lite småspänd över lag men skötte sig fint. Starten gick helt ok, han dog på banan (gör det när han blir spänd -då glömmer han liksom mig) så det kändes som att rida i sirap men såg inte lika illa ut som det kändes. Han gick iallafall igenom hela programmet utan större missöden. Jag slarvade dock med vägarna för jag hade så fullt upp med att driva och det drog ju ner poängen.

Fick 67,586% och det är jag helnöjd med. Blev en 8e placering av 40 starter. Fick (jätte)rosett, plakett och ett blingpannband från Schockemöhle :)

Nu laddar vi om för morgondagens start i LB:2.

10547327_740290509345898_1228177445_n_53c693cf9606ee75aa6e59b4.jpg

dsc_0115_53c695acddf2b30acc18791e.jpg

dsc_0215_53c695b3ddf2b36fd1f69226.jpg
Han ser superfin ut på bilderna. :-) Roligt att det gick så bra direkt i debuten!

Tack :) känns jätteroligt -särskilt med tanke på att vi inte trodde han skulle bli såpass bra efter skadan. Veterinären kunde ha dömt ut honom i höstas eftersom det var så osäkert.

Måste ju kännas fantastiskt roligt och glädjande, minns hur nere du var förra året! Hur känns han nu? Vet man om han kommer hålla eller är det osäkert?

Idag knep vi en andraplats i LB:2 med 70,667%
Han var mer avspänd idag eftersom han nu kände igen sig lite, segade litegrann i programmet men inga stora missar.
Fick en väldigt rolig slutkommentar...

Härlig häst som jag vill se igen!! (och kanske rida med ;) )
Snyggt presenterad, visa mer mellantrav & galopp.

Sedan till prisutdelningen så var Calle snabb och sög tag i 3ans rosett när tjejen skulle hänga på honom sin. De fick gå och byta för den blev helt skrynklig och grön....:o och här nedan har han spanat in 1ans blommor...

dsc_0347_53c7dac5ddf2b313d4de05a2.jpg

dsc_0417_53c7dab72a6b220f12a23af1.jpg

Han var mer avspänd idag eftersom han nu kände igen sig lite, segade litegrann i programmet men inga stora missar.

Sedan till prisutdelningen så var Calle snabb och sög tag i 3ans rosett när tjejen skulle hänga på honom sin. De fick gå och byta för den blev helt skrynklig och grön....:o och här nedan har han spanat in 1ans blommor...

Så himla kul. Grattis! Blir det LA i morgon?

Grattis! :)

@mooi Stort grattis, superkul att det gick så bra nu efter skadan och allt! Vi såg er i LB:2n idag, rejäl klassskillnad från resten :D (Fast vi såg iof bara några stycken förutom dig och inte den som vann). Superfina är ni :love:

Själv råkade jag ut för en domare som straffade oss rejält, 55%... :arghh:

Bryt ihop och kom igen, imorgon är det MsvC:1... Men cupen kan vi ju fetglömma :angel:

@mooi Stort grattis, superkul att det gick så bra nu efter skadan och allt! Vi såg er i LB:2n idag, rejäl klassskillnad från resten :D (Fast vi såg iof bara några stycken förutom dig och inte den som vann). Superfina är ni :love:

Själv råkade jag ut för en domare som straffade oss rejält, 55%... :arghh:

Bryt ihop och kom igen, imorgon är det MsvC:1... Men cupen kan vi ju fetglömma :angel:

Tack så mycket! Det kändes bättre än igår även om det känns som att vi mest sladdar runt. Det roliga är att både igår och idag (olika domare) så har jag fått 8or på ett par moment där jag suttit och svurit för mig själv för att jag tyckt just det momentet gick åt skogen.

Skit, 55% är inget kul -ni får ta nya tag till imorgon.
Jag ska ner och titta imorgon men hinner nog inte se er, eller ja -jag är nog inte nere så tidigt utan kommer lite senare för jag ska kolla på ett par bekanta som inte rider förrän tidigast 15:30 (och sedan ett par vid 18,19 och 20..).

grattis så mycket @mooi:) det förtjänar du, hästen är jättefin allmänt och du som ryttare är en väldigt stark sådan din sits ffa föredömlig pga det bland annat. Grattis så roligt för er ffa med den tråkiga och obestämbara skadan på hästen osv som såg dålig ut men nu verkar det vara positivt efter konvalecens och fin ridning osv!

Senast ändrad:
grattis så mycket @mooi:) det förtjänar du, hästen är jättefin allmänt och du som ryttare är en väldigt stark sådan din sits ffa föredömlig pga det bland annat. Grattis så roligt för er ffa med den tråkiga och obestämbara skadan på hästen osv som såg dålig ut men nu verkar det vara positivt efter konvalecens och fin ridning osv!

Tack så mycket för väldigt fina ord :o:D

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama