Vårens och sommarens tävlingar

Gjorde de?:o Vad pinsamt i sådana fall för jag var helt säker på att jag inte blev det och åkte hem när jag såg att jag inte blev placerad igår..

Grattis själv till superresultat på din fina häst!

Ni kom femma totalt! Stort grattis till er för det också. :)

@Amanda_F
Stort grattis! Vilken helg för dig!:):banana:

Kl
Vi hade också ett bra meeting hos Gripen med en 4;e plac i msvb2 o 64.5%, i fredags en 7:e plac i msvB4 63.8% igår o 63.9% idag i msvb4 o oplac. (trots ihoptejpade stövlar eftersom mina deniro inte har kommit än..:cautious:)
Känns bra med totalt 3 plac i msvB i sommar av 5 starter efter att vi ägnade i princip hela våren åt att vila.
Heddan känns så himla positiv och energisk. Idag var det nog 30 grader i ridhuset men hon visade inte med en min att det var jobbigt utan fräste på lika glatt som vanligt.:love:

Sen måste vi tydligen lära oss att göra skrittpiruetter igen..:angel: Dåliga både igår o idag:wtf:
image-12.jpg
Stort grattis! Det betyder att ni är etablerade nu. ;-)

Även jag var på Gripen.
Det var en intressant helg.
Första starten på fredan kändes pålle inte som vanligt, eller det var många år sedan han var så olydig.
Först så trodde jag det var olydnad, jag fick korrigera på banan så vi vart uteslutna....sen när jag skrittade av så snubblade han på plan mark och väldigt trött.
Jag tempade och höll koll på aptiten men allt ok.
Natten till lördan så roades jag mig med att vända ut och in på magen....tror jag somnade efter 05.
Ganska matt och utan att kunna äta åkte jag till tävlingsplatsen och min kära pålle var väldigt pigg!
Jag försökte mig på att rida ändå men kunde inte riktigt förvalta pålles ridbarhet inne på banan, kunde inte få igång hans underbara trav och han blev lite låg.
Dock tyckte domaren i sin kommentar att "en häst som är mycket lydig, elastisk och rörlig som dock blir lite låg men som arbetar igenom kroppen i balans"
Red ihop 68,56% och 6-a. (det du @@fio ;)
Ville rida bättre på söndagen men hade fortfarande problem med magen :(
Traven kändes bättre doch och red in 68,33 och en tredje plats.

Hade jag stått ut på fredagen med endast 2 moment kvar hade jag fått in ca 63% och hade då slutat 5-a i cupen....

Även jag var på Gripen.
Det var en intressant helg.
Första starten på fredan kändes pålle inte som vanligt, eller det var många år sedan han var så olydig.
Först så trodde jag det var olydnad, jag fick korrigera på banan så vi vart uteslutna....sen när jag skrittade av så snubblade han på plan mark och väldigt trött.
Jag tempade och höll koll på aptiten men allt ok.
Natten till lördan så roades jag mig med att vända ut och in på magen....tror jag somnade efter 05.
Ganska matt och utan att kunna äta åkte jag till tävlingsplatsen och min kära pålle var väldigt pigg!
Jag försökte mig på att rida ändå men kunde inte riktigt förvalta pålles ridbarhet inne på banan, kunde inte få igång hans underbara trav och han blev lite låg.
Dock tyckte domaren i sin kommentar att "en häst som är mycket lydig, elastisk och rörlig som dock blir lite låg men som arbetar igenom kroppen i balans"
Red ihop 68,56% och 6-a. (det du @@fio ;)
Ville rida bättre på söndagen men hade fortfarande problem med magen :(
Traven kändes bättre doch och red in 68,33 och en tredje plats.

Hade jag stått ut på fredagen med endast 2 moment kvar hade jag fått in ca 63% och hade då slutat 5-a i cupen....
Härligt jobbat i värmen! Trist att det gick snett i första klassen. Vad gjorde han?

Precis hemkommen från en kvällstävling med prickigt djur. Han har med den äran sprungit fint runt en LB2 på 65,0% och fått sin allra första rosett! Är så himla nöjd med hur han var att rida. Red bara fram tio minuter plus två minuter inne på banan. Det passade verkligen perfekt och han var så avspänd och trevlig att rida:) Red även en LA3, men det där med två klasser var inte Bellos melodi. Han föll tillbaka i gammalt mönster och reste sig i collectingring och var inte så ridbar på banan. Så den starten glömmer jag bara bort:p.

Jäääättetrött ponny
10559670_10203595507320168_5364654416702525336_n.jpg

10314604_10203596329900732_2620882964869429839_n.jpg

...och så en film:). Som synes var avspänning största prioritet. Han är känsligare än man tror och även om man vill ha mer snurr i bakbenen kan jag inte göra så mycket just nu utan att han spänner till och inte vill vara med.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama