Vårens och sommarens tävlingar

Red två klasser i helgen. Vår andra MsvB:2 som belönades med 58% vilken är ett riktigt bra resultat för den domaren. Jojje hade bättre bjudning än förrförra helgen när vi debuterade och gjorde ett rent byte, i det andra var han ett efter bak. Sjuor på galoppvolterna och mest sexor i travprogrammet. Ovanligt var att han inte alls ville rygga, det har aldrig hänt förut men han var väldigt stark in i halten så det berodde nog på det. I traven blev formen lite ojämn. Underlaget var tungt, så tungt att jag valde att enbart skritta i collecting ring.

Idag red vi MsvC:2 som också ingick i lag-DM. Jag fick till en riktigt fin runda och hästen var verkligen på hugget, lite för mycket till och med vilket resulterade i galoppinslag i två av tre travökningar. Ritten gav 66.45% och gav en fjärdeplats! Typiskt nog första utanför placering. Laget gjorde en riktigt bra prestation och vann! Mina lagkamrater var etta och trea!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama