Tulip
Trådstartare
Och självklart kan domarna bli frustrerade. Senast om sisten jag var på en div 3, uttryckte överdomaren en stor frustration över hur man skulle döma startfältet eftersom nivån var väldigt väldigt låg, och det är inte första gången jag har erf av att detsamma uttrycks. Har skrivit en hel del dressyr som sagt.
Måste erkänna att jag inte riktitg förstår att domaren utrycker frustration över att nivån är låg i div 3. Vad skulle den annars vara? Div 3 är ju den lägsta nivån av lagtävling och många debuterar eller nära på. Lägg till nervositet av att tävla i lag så känns det inte alls speciellt konstigt att nivån inte blir så jättehög, det hade varit konstigaree om den varit det. Jag har också skrivit en hel del på dressyrtävlingar och hört domare gnälla över "vad gör de här" i lokal LC och LB och funderat över vad de menar. Det är den lägsta nivån av tävling (alla klubbar ordnar inte klubbtävlingar och på den tiden fanns inte pay and ride) och får man inte testa där även om man inte är så lysande tycker jag att det är trist.
Senast ändrad: