Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@MissFideli Det stämmer att det var oss du såg, han viftar tyvärr med tungan ibland när han inte är riktigt lösgjord. Tyvärr hjälper det inte att rida med träns, det är nästan värre då, inte är det tänderna heller. Vet vilken häst du skötte också, ägaren måste alltså ha stått mellan mig och PoC på prisutdelnignen eftersom PoC kom femma och jag sjua.
Alltså förlåt att jag skrattar men vilket litet prickigt AS, faktiskt !...och så filmen med Bello. Ja, vad ska man säga liksom?
Grattis till en härlig tävlingsdag!Har varit i Härnösand idag med båda ponnierna. Först ut var Bello-och minsann-han skötte sig idag! Inga dumheter men däemot segare än sirap. Red LB3 och det är ett väldigt långt program. Jag flåsade mer än hästen kan jag säga och jlar vad jag fick jobba! I slutet fallerade det när jag inte lyckades hålla ihop sista galoppen och fick ett avbrott och sen en felfattning.
Slutade på blygsamma 58,3%. Film kommer. Även om vi kom näst sist var det en seger att han skötte sig så bra.
Sen var det Barbies tur att gå LA4. Där var sirapen utbytt mot popcorn. Hon var superladdad! Inne på banan var hon tittig vilket hon verkligen aldrig annars är. Började med ett byte i uppridningen, felridning (igen) i första skänkelvikningen som jag red åt fel håll, sen i båda galoppfattningarna spökade hon och laddade som tusen med lite byten som följd. Men den förvända höll!
Red på 57,86% och pinsamt nog vann jag på det. Sånt händer bara i Norrland!
Jag var med en stallkompis på en tävling där kallblodet innan inte gick ett enda steg på tygeln. Medans min kompis häst bitvis gjorde det. Båda ritterna var ganska jämna i stort men min kompis glömde vägen på ett ställe... Kallblodet "vann" med tre %. Ibland tänker jag att vissa domare har lägre krav på vissa hästar. Och att de tänker att "de ändå aldrig blir placerade".. Men de ser nog bara saker som jag inte ser.Var på dressyrtävling igår, med tillräckligt bra resultat utifrån mina förväntningar och önskemål.
Red min nu femåriga fjordfröken och hon var visserligen trög men gjorde ett helt OK jobb ändå.
Det anmärkningsvärda med gårdagens tävling var domarinsatserna.
Jag fick rättvisa poäng - i mitt eget tycke så jag har inga klagomål där.
Däremot kan jag tycka att många andra ryttare fick anmärkningsvärt låga siffror.
En kanonfin häst (visserligen ung och omusklad) som inte gjorde några direkta missar i LB, längde där han skulle, använde bakdelen på ett ändamålsenligt sätt, gick i stabil form hela tiden. Halvblodstyp, fina luftiga steg. Fina längningar för nivån.
Precis över 60%.
Min femåriga fjording med sina små steg och knappt befintliga längningar, men som heller inte gjorde några missar, fick aningen högre resultat (med en tiondel).
Inte rättvist!
Märkligt, eller???
Visserligen gillar jag min fjording, men hur kan en femårig fjording bli lika högt belönad som en häst med tio gånger bättre gång?!
Jag var med en stallkompis på en tävling där kallblodet innan inte gick ett enda steg på tygeln. Medans min kompis häst bitvis gjorde det. Båda ritterna var ganska jämna i stort men min kompis glömde vägen på ett ställe... Kallblodet "vann" med tre %. Ibland tänker jag att vissa domare har lägre krav på vissa hästar. Och att de tänker att "de ändå aldrig blir placerade".. Men de ser nog bara saker som jag inte ser.
Jag brukar inte heller gnälla på domare men jag var också lite förundrad igår. Att våra längningar inte är fantastiska i traven köper jag het och fullt-men dom har inte blivit sämre det senaste året. Men ändå tycker jag att vi är värda mer än en knappt godkänd 5a.