Vårens och sommarens tävlingar

Jag var på tävling igår med Jolie f. 2003 e. Bayron-Herkules och vi kom på fjärde plats! Red LB:3 och fick 66,97% och det kändes helt otroligt roligt då jag aldrig fått över 60% tidigare eftersom hästarna varit spända och jag inte fått igenom ridningen på bortaplan. Nu har jag kämpat på med träning och det verkar ju fungera äntligen :bump:

Bilder finns i bildtråden och såsmåningom kommer filmen nog (segt bredband).

@Mitrolle Gud vad roligt! Du verkar ha kämpat massor med träning i vår och på filmerna har verkligen framstegen synts. Jätteroligt att få det bekräftat på tävlingsbanan också! Superstort Grattis!

Debuterade MSV C i fredags. Gick helt okej men massa missar. 58% och det är ganska exakt så det kändes. Vi är ju inte där ännu. Nu vet vi vad vi ska träna på till i höst :D

Idag har vi varit och ridit LA:3, en klass där vi hör hemma. Gick fantastiskt bra. Kunde inte rida på hela framridningsbanan för det var betong klumpar som käkade hästar bredvid och hon var sjukt spänd. Inne på banan kändes det som om jag inte hade någon broms eller gas. Det var bara att hänga på :D Det gick såpass bra att vi fick ihop 65,2% och knep en nionde placering. Rosett, plakett och något kylbalsam. Bra pris!

Längst ner skrev domaren: Flott häst med många förtjänster. Stundtals lite spänd tyvärr. Väl ridet.

För exakta poäng kolla equipe online och Lotteräng RF.
3st 4or, inridningen, andra mellantraven
2st 5or mellanskritten efter ökade, galoppfattningen från skritt
3st 6or övergången till skritt, ökade skritten och första halvt igenom i galopp
3st 6,5or, skänkelvikningarna, andra halvt igenom
8st 7or, volterna, halvcirkeln i trav, hö halvcirkel i galopp, övergångarna galopp/trav/galopp, mellangaloppen på långsidan, uppridningen, halten
3st 7,5or, vä halvcirkel, övergång galopp/trav/galopp, mellangalopp
1st 8a!!!! första mellantraven.

Gångarter 7,5
Framåtbjudning 7,5
Lösgjordhet 6
Sits 7
Korrekthet 7

Tuben förstör verkligen kvaliteén :( ser hur bra som helst ut i telefon och på FB.

Var minst 2 andra bukare där som det gick bra för :p

Kul att se alla duktiga ryttare, och fina poäng

Vi var iväg och tävlade igår, en la3 och första utetävlingen.
Eftersom det regnat så mycket var banan hal och tung, känslan var så dålig.
Skämdes när jag gick ut ifrån banan, så dåligt red jag! Men domaren tyckte nog inte samma och gav oss 65% och en gul rosett. En bra lägsta nivå för oss iallafall! :)

@Jfrelin
Vilken superflott häst du har! Tycker ni har utvecklats massor och tror ni får en riktigt rolig säsong i år!

Tack! Det känns som poletten trillat ner. Både för mig och hästen. Hon är mer ridbar inne på banan fast man sätter tryck i henne och jag har lärt mig att rida upp formen avsevärt. Det är skönt att man får betalt för det också annars hade jag nog snart gett upp :p

Jag var också på Lotteräng. Red för första gången på flera år två klasser och det ska jag nog vara glad över. Framridningen till LA3 kändes hemsk. Stretig häst som gick och gapade och och ryttre som drog tillbaks och inte kom till ridning. Väl inne på banan kändes det något bättre men strax över 60% är ju inget att vara stolt över. Funderade ett tag på att stryka mig från MsvC och åka hem. Blev dock kvar och han kändes helt annorlunda redan från början. Programmet flöt på rätt OK även om vi kunde haft mer tryck framför allt i skolorna. Domaren var dock på bra humör och vi fick över 66% och slutade på en 7 plats, riktigt roligt vi är inte bortskämda varken med poäng över 65% eller placeringar.

@Tulip, @PathOfClovers, @Jfrelin mfl?

Kul att ni kom och tävlade hos oss i helgen! Gick ju superbra för alla er! Grattis!

Jag tävlade också, igår på min kompis häst och idag på Z.

Mowitz gick stadigt och bra i LB:2. Vi placerade oss som fyra på 64,667 % Helt ok med tanke på att jag bara suttit på honom en gång innan. Ett stort misstag, men annars trevlig mellanmjölk.

Z var en stjärna idag. 63,16 ? Typ i MsvC:1-debuten. Plats 14/37 var jag sjuuuuukt nöjd med! Planen är att hinna kvala honom till MsvB innan höstens allsvenska Div 1. Han behöver bli starkare och få en ny sadel. Nu orkar han inte bära sig ordentligt i skolor och vissa övergångar. Men det kommer!

Tack! Det känns som poletten trillat ner. Både för mig och hästen. Hon är mer ridbar inne på banan fast man sätter tryck i henne och jag har lärt mig att rida upp formen avsevärt. Det är skönt att man får betalt för det också annars hade jag nog snart gett upp :p

Jag blev så himla glad när jag såg att du var placerad! Du har ju kämpat så mkt med din fina häst. Det känns som om det var en hel del polletter som trillade ner i helgen!

Jag var på Åby igår och min Fröken Svart sprang så fint att vi vann MsvB5 på 69,59% trots att jag sjabblade bort serien, därefter red vi MsvB4 på 66% och knep en 4.rde placering.

aringby_zpsa6922fe0.jpg

Vår andra svarta var iväg på annat håll med min syster och gjorde där två fina ritter som belönades med vinst i MsvB2 på dryga 69 % och 65,3 % i MsvB3.
...idag har de nog ett och annat att prata om i hagen. :love:

@b_ridutbildning haha ja men det lär nog bli så framöver då det är dags för meetings, i övrigt så låter vi ju bli att åka till samma tävlingar just för att de är så betuttade i varandra vilket minst sagt stör fokus :banghead: Men det går inte att säga annat än att det är grymt inspirerande att ha både en syster, vänner och tränare som presterar riktigt fint på tävlingsbanorna, man kan inte ligga på latsidan direkt. ;)

Jag var på Åby igår och min Fröken Svart sprang så fint att vi vann MsvB5 på 69,59% trots att jag sjabblade bort serien, därefter red vi MsvB4 på 66% och knep en 4.rde placering.

aringby_zpsa6922fe0.jpg

Vår andra svarta var iväg på annat håll med min syster och gjorde där två fina ritter som belönades med vinst i MsvB2 på dryga 69 % och 65,3 % i MsvB3.
...idag har de nog ett och annat att prata om i hagen. :love:
Gud vad duktiga ni är, både ryttare o hästar, Grattis!

Så roligt att läsa om allas fina resultat, det peppar ju även en själv att skärpa sig :)

Jag o min häst har gjort två starter i vår, en LA:3 i Laholm på drygt 61%. Tråkigt nog kändes hästen lite trött o sömnig hela ritten och det hela blev lite tungt.

I lördags red vi en LB:1 och lite trött här med tycker jag men det var ändå ett bra flyt och vi fick 67% och kom på delad 8de plats. Så det var roligt. I pris var det bl a en mössa, haha rätt årstid för det :p

@Fiorano: Härligt att ni äntligen satte förvända! :banana: Grattis! Bra kämpat med Bello.. inte lätt när pållarna blir så spända. Tror nog min medispålle oxå gör sig bättre utomhus, vilket jag tycker borde vara tvärtom men han känner sig väl instängd å uttittad :p

@Mitrolle: Åh, vad kul att det lossnat för er! Jolie är så himla maffig och snygg! Grattis!!

@Jfrelin: Vilken superflott häst du har! Och roligt att det lossnat för er med! Grattis! Du sitter så fint oxå :)

@Farenheit: Härlig lägstanivå du har ;) Grattis!

@Tulip: Grattis till placeringen!

@Amanda_F: Grattis till fina resultat! Såg dig på framridningen på lördagen, kände igen din tävlingsoutfit :D Dock inte pållen. ;) Vilken fining! Tror jag såg din kompis red i andra klassen, superflott pålle.

@smulan87: Vilka fantastiska resultat! Stort grattis!

@sassiball: Härligt att du fick till det senast! Har man bra flyt i programmet så belönar det sig :)

Jag var oxå iväg i helgen med min medispålle. Red LB:2 och LB:3. Väääldigt spänd pålle idag och jag klarade inte riktigt av att hantera det tyvärr. Han var för ovanligheternas skull väldigt taggad och på framridningen så jag blev minst sagt förvånad haha. Han är så söt. :love: Samtidigt var han spänd till tusen så d kändes som att rida runt på ett kylskåp. :p Skritten å traven va hyfsat hanterbar, men i galoppen fick jag inte riktigt till det.

LB:2 fick vi 57,8% med kommentar "Trevlig inledning. Sedan blev det alltför spänt och vingligt. Sänk din balans och position så du orkar vara med honom genom hela programmet.". Fram till skritten hade vi i princip bara 7or, i skritten stannade han å bajsade :angel: å sen så orkade jag inte riktigt hålla ihop galoppprogrammet. Avslutade med två st 6,5or å en 7a :). 6 på gångarter, 6 på framåtbjudning, 5 på lösgjordhet, 5 på ryttaren och 6 på korrektheten. Om pålle va spänd på framridningen så va d inte ens å jämföra med hur han var inne på banan... Men jag e himla nöjd ändå, även om han är spänd så gör han det han ska och jag behöver inte bära runt honom. Jag blir däremot väldigt trött av att behålla honom inom ramen :p När han blir spänd tappar jag sitsen totalt, så d e bara å träna vidare på det!

LB:3 fick vi 56,8% med kommentar "Härlig, positiv och ganska rörlig häst som dock måste ramas in mer för bättre form. Släpp ner dina ben!! Lycka till!". Lite samma här, hyfsad inledning och sen tappar jag orken till galoppen. Lyckades få honom liiite mer avspänd i galoppen på framridningen, men väl inne på banan så orkade jag inte riktigt hålla ihop ridningen. Himla nöjd med att pålle ändå snällt gör det jag ber om, han va lite tittig vid domarkortsidan och jag fick honom inte ut till spåret men han bröt inte av eller så. :) 6,5 på gångarter, 6 på framåtbjudning, 5 på lösgjordhet, 5,5 på ryttaren och 5 på korrektheten.

Efter denna tävlingsdag har jag insett att jag bara orkar rida en klass på tävling just nu. Pålle blir så otroligt svårriden när han är spänd så då känns det mer värt att lägga allt krut på att rida en klass. :) Å jag ska fortsätta att jobba på sitsen, den är under all kritik just nu :wtf: Hur som haver så e jag så himla tacksam för att jag får rida denna hästen! Han e så jäkla flott :love: Ju bättre jag blir som ryttare desto bättre kommer resultaten bli så är det bara. Ibland känner jag att han är för svår häst för mig.. men nej han är alldeles perfekt för han pushar ju mig hela tiden till att bli en bättre ryttare!! Nästa tävling rider vi bara en klass (LB:0) och sen avslutar vi säsongen i juni på hemmaplan. :)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?
  • Lego 5 årig kille

Hund, Katt, Andra Djur