Jag var oxå iväg i helgen med min medispålle. Red LB:2 och LB:3. Väääldigt spänd pålle idag och jag klarade inte riktigt av att hantera det tyvärr. Han var för ovanligheternas skull väldigt taggad och på framridningen så jag blev minst sagt förvånad haha. Han är så söt.
Samtidigt var han spänd till tusen så d kändes som att rida runt på ett kylskåp.
Skritten å traven va hyfsat hanterbar, men i galoppen fick jag inte riktigt till det.
LB:2 fick vi 57,8% med kommentar "Trevlig inledning. Sedan blev det alltför spänt och vingligt. Sänk din balans och position så du orkar vara med honom genom hela programmet.". Fram till skritten hade vi i princip bara 7or, i skritten stannade han å bajsade
å sen så orkade jag inte riktigt hålla ihop galoppprogrammet. Avslutade med två st 6,5or å en 7a
. 6 på gångarter, 6 på framåtbjudning, 5 på lösgjordhet, 5 på ryttaren och 6 på korrektheten. Om pålle va spänd på framridningen så va d inte ens å jämföra med hur han var inne på banan... Men jag e himla nöjd ändå, även om han är spänd så gör han det han ska och jag behöver inte bära runt honom. Jag blir däremot väldigt trött av att behålla honom inom ramen
När han blir spänd tappar jag sitsen totalt, så d e bara å träna vidare på det!
LB:3 fick vi 56,8% med kommentar "Härlig, positiv och ganska rörlig häst som dock måste ramas in mer för bättre form. Släpp ner dina ben!! Lycka till!". Lite samma här, hyfsad inledning och sen tappar jag orken till galoppen. Lyckades få honom liiite mer avspänd i galoppen på framridningen, men väl inne på banan så orkade jag inte riktigt hålla ihop ridningen. Himla nöjd med att pålle ändå snällt gör det jag ber om, han va lite tittig vid domarkortsidan och jag fick honom inte ut till spåret men han bröt inte av eller så.
6,5 på gångarter, 6 på framåtbjudning, 5 på lösgjordhet, 5,5 på ryttaren och 5 på korrektheten.
Efter denna tävlingsdag har jag insett att jag bara orkar rida en klass på tävling just nu. Pålle blir så otroligt svårriden när han är spänd så då känns det mer värt att lägga allt krut på att rida en klass.
Å jag ska fortsätta att jobba på sitsen, den är under all kritik just nu
Hur som haver så e jag så himla tacksam för att jag får rida denna hästen! Han e så jäkla flott
Ju bättre jag blir som ryttare desto bättre kommer resultaten bli så är det bara. Ibland känner jag att han är för svår häst för mig.. men nej han är alldeles perfekt för han pushar ju mig hela tiden till att bli en bättre ryttare!! Nästa tävling rider vi bara en klass (LB:0) och sen avslutar vi säsongen i juni på hemmaplan.