Jag och Deimion gjorde vår tävlingsdebut tillsammans igår. Vi gick ut i Msv C med en gång, regionalt på kandar med en häst som tycker att han var störst, bäst och vackrast. Han spände på sig en del på framridningen och tyckte att det var kul att vara i centrum, superexalterad häst! Aja, efter att skrittat runt på majoriteten av framridningen gick vi in på banan och gjorde ett helt ok program. Han var spänd då jag inte kunde rida loss honom på framridningen, men trots min kanonkula på utebanan höll vi oss på mattan på tävlingsbanan. Hade inte ens galopperat i höger galopp innan och endast ett halvt varv i vänster.
Bra öppnor, fina längningar, men dåliga slutor och lite stark i övergångarna, men som sagt, inget bus!
Dessvärre slog domaren stenhårt på vägarna, så 5,5 på vägarna sved ju. Slutkommentaren blev: Mjukt ridet på fin häst. Mer lösgjordhet önskas. Du måste rida noggrannare vägar för bättre ingångar och bättre poäng.
Gick ut som nummer 20. Dessvärre red nästan alla placerade MSVB4:an som gick senare på eftermiddagen, så motståndet var ganska hårt.. Hamnade på den övre halvan, strax utanför plac.
Gillar bilden.. Deimion tog visst inspiration från hästen i mitten på framridningen
Det är väl bara en rutinfråga, han kommer nog att lugna ner sig allt eftersom
Bra öppnor, fina längningar, men dåliga slutor och lite stark i övergångarna, men som sagt, inget bus!
Dessvärre slog domaren stenhårt på vägarna, så 5,5 på vägarna sved ju. Slutkommentaren blev: Mjukt ridet på fin häst. Mer lösgjordhet önskas. Du måste rida noggrannare vägar för bättre ingångar och bättre poäng.
Gick ut som nummer 20. Dessvärre red nästan alla placerade MSVB4:an som gick senare på eftermiddagen, så motståndet var ganska hårt.. Hamnade på den övre halvan, strax utanför plac.
Gillar bilden.. Deimion tog visst inspiration från hästen i mitten på framridningen
Det är väl bara en rutinfråga, han kommer nog att lugna ner sig allt eftersom