fast är nivån låg i sig så vet inte domarna hur de öht ska döma öht utifrån grundkriterierna i sig.... jag rör mig mkt i dressyrvärden sen 30 år tillbaka, och inte sällan möter man rent av överdomarna på tävling som utrycker frustration utifrån startfältet att det trots allt är tävling osv och de vet knappt hur de öht ska kunna bedöma utifrån den nivån på startfältet och uttrycker frustration utifrån det.
Jag tycker inte det är fel eller konstigt öht att sån frustration finns hos överdomare eller domare öht faktiskt. tycker snarare det är sunt att de reagerar på lägsta nivån och hur de ska bedöma det startfältet i sig. ffa at 60% är grunden att öht rida ett godkänt program på lägsta nivå. så blir folk placerade under det så förstår jag verkligen frågeställningen .
Jag tycker inte det är fel eller konstigt öht att sån frustration finns hos överdomare eller domare öht faktiskt. tycker snarare det är sunt att de reagerar på lägsta nivån och hur de ska bedöma det startfältet i sig. ffa at 60% är grunden att öht rida ett godkänt program på lägsta nivå. så blir folk placerade under det så förstår jag verkligen frågeställningen .