Va på samma tävling som ni och ni var verkligen jättefina! Härlig trav din häst hadeHär är filmen från la4 hd kvalité
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va på samma tävling som ni och ni var verkligen jättefina! Härlig trav din häst hadeHär är filmen från la4 hd kvalité
Va på samma tävling som ni och ni var verkligen jättefina! Härlig trav din häst hade
Grattis till placeringarna också förresten Tosca heter hon, vi hade en rktigt dålig dag idag så vi väljer att se det positiva i vädret och trevlig anläggning istället :PJasså? Vad roligt vad heter din häst? Tack vad glad jag blir
Kul att se din ritt! Måste dock säga att jag var helt övertygad om att du red skimmeln på din användarbild! Så jag blev lite förvånad.... Härligt ekipage är ni i alla fall! Jag gillar speciellt schvungen i traven.Här är filmen från la4 hd kvalité
Kul att se din ritt! Måste dock säga att jag var helt övertygad om att du red skimmeln på din användarbild! Så jag blev lite förvånad.... Härligt ekipage är ni i alla fall! Jag gillar speciellt schvungen i traven.
@fahrenheit Grattis! Jättefin häst , vad är det för någon?
Blev tätt mellan starterna för oss denna gången, startade igen igår på Ribban i Malmö. Lite speciell tävlingsplats så första klassen var Bruce mest koncentrerad på alla folk, cyklister, inlinesåkare och dylikt och inte så mycket på mig . till andra klassen gick han mycket bättre men då blev han istället trött och orkade inte riktigt hålla ihop galoppen hela vägen.
Liten bild från framridningen med Turning Torso i bakgrunden:
Red först MsvC:1 och låg på mestadels 6 och 6,5 i traven, en 7a på högervolten. 6 på ökade skritten och 5,5 på mellanskritt, var lite öjämn och spänd. 6 och 6,5 i mesta av galoppen också, 7 på en fattning och på andra förvända med kommentaren "Snyggt!" . 6,5 på Gångarter ("Spänstig m mer frihet"), 6,5 Framåtbjudning ("Energisk m mer mjukhet"), 6 Lösgjordhet ("Ganska påverkbar men ej liksidig"), 6,5 Ryttaren ("Trevlig ridning, ej full effekt i liksidheten"), 7 Korrektheten ("Noggrann!"). Slutade totalt på 63,7% vilket är nytt pers i programmet och kom 9a av 28 så 2a utanför placering. Känns som att vi höjt lägstanivån ett snäpp!
Sedan var det dags för andra MsvC:2. 6 på inridningen som var sidan om linjen och på dubbla spår, men sedan trillade det in lite 7or! 7,5 på mellantraven, 7 på båda öppnorna, första "krumeluren", ökade traven och första skrittbiten innan vändningarna. Men sedan blev vändningarna inte alls så bra som vi ändå har gjort dem innan, 4 och 5,5. Slutorna orkar han inte riktigt så där tappar han lite flyt, 6,5 och 6 och andra krumeluren blev lite ojämn så 6,5. 6 på skritt och mellangaloppen, sedan fick vi avbrott i galoppserpentinen, 4 på den... Han precis fatta galopp igen och få till ett enkelt byte som ändå blev en 6a. Andra galoppserpentinen och enkla bytet 7! Sedan ett till avbrott nere i hörnet och så skuttade han iväg litegrann när jag kickade till honom, en 4 till. Men sen jäklar bar det iväg i ökade galoppen, 7,5! Upptaget blev det inte så mycket med däremot, omslag bak och allmänt blaj, 5,5. 6,5 och 7 på avslutningen.
7 på Gångarter ("Trots skritten"), 7 på Framåtbjudning, 5,5 på Lösgjordhet ("Tappar galopp, står emot, lite spänd"), 7 på Ryttaren ("Mjuk sits") och 6,5 på Korrekthet ("Tänk på hörnen").
Slutkommentar: "Härlig häst med utstrålning och stor potential. Litet spänd idag. LYCKA TILL."
Blev 64% och med så många missar är jag jättenöjd med det resultatet! slutade 6a av 13 i klassen.
Idag har jag varit och tävlat LA:3 med min kompis häst M. Det var hans första LA och femte gången jag red honom. Han var heeeelt fantastisk. Så fokuserad och enormt mycket bättre tryck än vad jag trott att han hade. Det var sjukt kul. Trots en halvt medioker ryggning, giraff i varje halt och ett omslag i förvända högergaloppen så blev det en tredjeplacering och 64,43 %! Roligast var att domaren gillade min noggranna ridning. Åtta på korrektheten och sjuor på sits och lösgjordhet