Vårens och sommarens tävlingar

Idag var vi på årets första dressyrtävling för oss.
Dåligt förberedda, brunstig häst och jättenervös ryttare så tog vi oss igenom iaf.
Inget vidare resultat, MEN vi satte första kvalet till hk SM iaf och det var det viktigaste :D

10446474_10154203196290223_8982407111458075897_n.jpg

Här var det hemmatävlingar idag och Bello gick sin första La3 och Barbie årets första MsvC2. Bello uppförde sig exemplariskt inne på banan men han hann tyvärr bli ganska trött precis innan jag gick in. I slutet var han ännu tröttare och han trutade till det ordentligt i ena galoppfattningen och övergångarna galopp-trav är överlag rätt pinsamt dåliga. Men tack vare ett hyfsat travprogram med några sjuor skrapade vi ihop 60,7%.

Barbie har en lite tvärtompersonlighet-hon laddar till och blir mycket piggare inne på banan. När jag red runt spökade hon till ett par gånger uppe vid domaren-såg ju inte ut som det brukar... I programmet for hon också där i ena galoppen. Sen i andra galoppen red jag dåligt och det blev ett omslag och vi missade helt bytet-fick således en 1a där. Men vi hade några sjuor bla på ena slutan och ena bakdelsvändningen. Så vi kan mycket bättre! Fick trots allt ihop 60,1% vilket jag är supernöjd med:).

Igår var iväg och startade en MsvA och vi hade tyvärr en del ganska stora missar, taktmiss i första ökade traven och galopperade i den andra b.la. :banghead: Hon hamnade bakom benen och jag hade henne inte riktigt i det dragläget som jag vill vilket gjorde det lite svårridet. Piruetterna var dock bättre än tidigare och trots strul i bytet precis efter sista piruetten så lyckades vi med god vilja reda ut serien. Det resulterade i en 3.dje placering på 64,5% och det är ju kul att det håller även med flertalet missar som kostar många dyrbara poäng.
Flisan_zpsb99efa1f.jpg

Jag & min spanska pärla var ute och red en LB:2 i lördags! Vi hade lite missar och sånt vi behöver träna på, framförallt upptagningarna efter den ökade galoppen på rakt spår, men över lag en stadig runda! Så vår 5:e tävling tillsammans, och hans 5:e tävling någonsin så red vi ihop 70,833 % och blev 2:a! Så nu har vi siktet inställt på att jobba stenhårt i sommar och förhoppningsvis vara starka nog att debutera LA på hemmaplan i augusti!
Håller på att ladda upp filmen, men mitt internet är väldigt segt för tillfället. Slänger in lite bilder från framridningen så länge!

Jag å medishästen va på vår sista tävling (hemmaklubben) för säsongen igår. Och vilken avslutning vi fick :love: 2:a på 67,68% i LC:2, och 9:a (tredje utanför placering) i LB:1 på 63,62%! Jag är sååå nöjd och glad! Kan inte riktigt fatta av vi kom 2:a... Vår första placering tillsammans!! Gjorde lite missar första klassen men överlag flöt det på ganska bra. Han va inte helt framme för hjälperna men jag kunde ändå trycka på honom här å där å det faktiskt hände nåt! :) Till andra klassen hade jag nog lite svårt att ladda om, framridningen blev inte bra å inne på banan blev det lite soppatorsk. Jag e nöjd ändå! Extra roligt att få till det på hemmaplan!

Pålle verkade väldigt nöjd på prisutdelningen :D Och när vi fick ta rygg på segraren på ärevarvet så blev pålle riktigt taggad och OJ vilken galopp han fick :love: Jag va inte sen å svara så d blev enhandsfattning, näve i luften å ett litet glädjerop vid publiken :D

(och ja, jag ska köpa ny kavaj ;) nu e jag trött på denna kavajen där knapparna ryker hela tiden å passformen e noll :devil:)

Jag å medishästen va på vår sista tävling (hemmaklubben) för säsongen igår. Och vilken avslutning vi fick :love: 2:a på 67,68% i LC:2, och 9:a (tredje utanför placering) i LB:1 på 63,62%! Jag är sååå nöjd och glad! Kan inte riktigt fatta av vi kom 2:a... Vår första placering tillsammans!! Gjorde lite missar första klassen men överlag flöt det på ganska bra. Han va inte helt framme för hjälperna men jag kunde ändå trycka på honom här å där å det faktiskt hände nåt! :) Till andra klassen hade jag nog lite svårt att ladda om, framridningen blev inte bra å inne på banan blev det lite soppatorsk. Jag e nöjd ändå! Extra roligt att få till det på hemmaplan!

Pålle verkade väldigt nöjd på prisutdelningen :D Och när vi fick ta rygg på segraren på ärevarvet så blev pålle riktigt taggad och OJ vilken galopp han fick :love: Jag va inte sen å svara så d blev enhandsfattning, näve i luften å ett litet glädjerop vid publiken :D

(och ja, jag ska köpa ny kavaj ;) nu e jag trött på denna kavajen där knapparna ryker hela tiden å passformen e noll :devil:)

Grattis! Det var kul att se er live igen. Jag var ju där med min stallkompis och hennes lilla bebis (4 år och riden ordentligt sen påsk) som kom 4:a. (Om du undrar vem det var som visste vem du var)

Hur gick det för tjejen som fick åka helikopter, har du hört något mer?

@Amanda_F: Tack! Ah, jag tyckte väl d va nån jag kände igen så d måste ju varit du? :) Dig känner jag nog mest igen när hjälm å tävlingsutstyrsel e på ;) Kul att d gick bra för kompisen å bebishästen!
Ryttaren har hört av sig till klubben och hälsat att hon under omständigheterna mår bra, så det va skönt att höra! Väldigt obehagligt när sånt där händer.. :( Man inser då vilka stora djur vi håller på med, en olycka kan hända lätt.

Igar var det var debut tillsammans, red en prelim och en medium klass. Lyckades glomma bort forsta halvpiruetten och fick till en snygg vandning istallet. Domaren gav en 7:a med kommentaren "a bit unengaged" och jo det kan man val saga i och med att vi bara vande rakt over ridbanan haha...men det ar val sa det ar ibland.

I ovrigt gick det bra forutom att mina ridbyxor och min sadel tydligen inte kommer overrens. Fick halla en flaska vatten over byxorna for att fa till nagorlunda grepp! Antingen det eller rida latt.

Visste ni forresten att man far rida latt, ha spo och nagon som laser upp programmet medan man rider det anda upp i MSV har i England. Fast det kanske man far i Sverige med, har inte tavlat dressyr i Sverige pa 10 ar.

RL=http://smg.photobucket.com/user/_Vi...ads/IMG_20140613_191933_zpsce662a54.jpg.html]
IMG_20140613_191933_zpsce662a54.jpg
[/URL]

Idag har det varit en lånng tävlingsdag! Började med att åka med karini till tävlingen för henne startr. Jag är en shuitty hästskötare för vi åkte ifrån kavajen.., Sen var det tillbaka igen med Bello som jag inte var så hoppfull med. Han betedde sig inte så bra först i cr eftersom han blev alldeles ensam. Men lugnade sig och bev ridbar. Traven var okej men jag tappade bort honom lite efter skritten. hann få tag på honom i slutet och avslutade med 8,5 på sista uppridningen och en 8a på halten! 62,4% fick vi ihop vilket jag är väldigt nöjd med:).

På kvällen var det dags för Barbie att gå MsvC1. Jättekul program att rida och det kändes väldigt bra. Men vi är inte så starka i skolorna än och jag känner inte skrittstegen i bytena (så dom blir obefintliga). Men att vi ändå rider ihop 61,3% gör att jag känner mig stolt och nöjd med mig själv och lilla ponnyn!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama