Vårens och sommarens tävlingar

Sv: Vårens tävlingar

*kl*

Min fina gjorde årsdebut i går i LB:0 och LB:1. Efter att ha blivit skrämd för domaren i en pay and ride för nån månad sedan så är jag jätte stolt över honom efter i går eftersom han gick förbi i samtliga gångarter i båda programet även om jag fick snedda lite i galoppen i första klassen :p

Slutade iaf på 65.938 % i LB:0 , en 5:e plats och en grön rosett :D I lagklassen i LB:1 var F rätt trött men lyckades skrapade ihop 66.207 % och landade som 12/ 30 starter.

wpid-dsc_0370.jpg

Vad kul att det gick så bra! Man får verkligen vara nöjd med det "lilla" egentligen, att det i ditt fall gick bra förbi domarbordet! :) Men det är ju alltid kul när ritten går bra i övrigt oxå ;)

I helgen var vi iväg och tävlade, ryttaren dödsförkyld, otrolig värme och lång dag verkade vara ett vinnande koncept!

La3 red vi på 73 % och en solklar vinst, tvåan hade 68% tror jag. Startade först i klassen och ledde hela klassen :)

Debuterade även MSV, och red msvc1. Resultatet landade på 67% och gav oss en gul rosett. Vilken lyckad dag :d

Haha, du får se till att vara dödsförkyld till nästa tävling oxå då ju :p

Grattis till en superlyckad tävlingsdag :)!

I helgen var det dags för lagklassen omgång 2 och F skötte sig verkligen helt fantastiskt bra hela dagen, jag är så stolt över min häst som nu känns vuxen :love:

Var första starten ute för året men F tittade inte på nåt, galopperade förbi fotografer, transport med domare och diverse annat! Lagklassen (LB:1) resulterade i 65,862 % och första utanför placering :) Laget landade på en 4:e plats av 9 och även där på platsen utanför placering.

wpid-3369168.jpg

I helgen var vi iväg och tävlade, ryttaren dödsförkyld, otrolig värme och lång dag verkade vara ett vinnande koncept!

La3 red vi på 73 % och en solklar vinst, tvåan hade 68% tror jag. Startade först i klassen och ledde hela klassen :)

Debuterade även MSV, och red msvc1. Resultatet landade på 67% och gav oss en gul rosett. Vilken lyckad dag :d

Grattis! Vilken grym dag trots förkylning!

Grattis! Vilken grym dag trots förkylning!
Tack!:)
I helgen var det dags för lagklassen omgång 2 och F skötte sig verkligen helt fantastiskt bra hela dagen, jag är så stolt över min häst som nu känns vuxen :love:

Var första starten ute för året men F tittade inte på nåt, galopperade förbi fotografer, transport med domare och diverse annat! Lagklassen (LB:1) resulterade i 65,862 % och första utanför placering :) Laget landade på en 4:e plats av 9 och även där på platsen utanför placering.

wpid-3369168.jpg

Tyckte jag kände igen både bild och resultatet, kom på att jag sekunden innan läst din blogg :D
Skönt att han skötte sig och fina procent :)

Jag har ju oxå hunnit med att börja min och hästen tävlingskarriär ;)

Vår första riktiga tävling var i påskhelgen, då det var hemmatävling, regional LB:1 och LB:2.
LB:1an gick super, hästen var mjuk och avslappnad och fin och lyssnade bra! Blev en 6:e plats av 18 starter. Precis utanför placering. Men är supernöjd. LB:an var vi lite för trötta och slutade på 13 av 19 starter. Jag var hur nöjd som helst över dagen!

Helgen efter (alltså igår) var första omgången i lagtävlingen i div III.
Första gången iväg och tävla och jag var nöjd redan när hästen stod i transporten hemma på gårdsplanen :love::D:p (har haft lite bekymmer det det...)
Väl på tävlingsplatsen var han lugn och fin, lite spänd, men uppförde sig super :love:!
Klassen var LC:2 och det kändes bra men jag har väl haft bättre ridkänsla, han gjorde det han skulle och domaren tyckte om oss och gav oss 67,321% och en 4:e plats av 37 starter.
Det var dessutom min födelsedag igår, kändes inte som att jag kunde fått en bättre present än en rosett av min häst :love:.

Ja, jag är lycklig över min stjärna!

10151171_749722625058493_5556449835621361906_n.jpg
10253805_749722675058488_1619190280801176079_n.jpg

Bilder från påsktävlingen

Jag har ju oxå hunnit med att börja min och hästen tävlingskarriär ;)

Vår första riktiga tävling var i påskhelgen, då det var hemmatävling, regional LB:1 och LB:2.
LB:1an gick super, hästen var mjuk och avslappnad och fin och lyssnade bra! Blev en 6:e plats av 18 starter. Precis utanför placering. Men är supernöjd. LB:an var vi lite för trötta och slutade på 13 av 19 starter. Jag var hur nöjd som helst över dagen!

Helgen efter (alltså igår) var första omgången i lagtävlingen i div III.
Första gången iväg och tävla och jag var nöjd redan när hästen stod i transporten hemma på gårdsplanen :love::D:p (har haft lite bekymmer det det...)
Väl på tävlingsplatsen var han lugn och fin, lite spänd, men uppförde sig super :love:!
Klassen var LC:2 och det kändes bra men jag har väl haft bättre ridkänsla, han gjorde det han skulle och domaren tyckte om oss och gav oss 67,321% och en 4:e plats av 37 starter.
Det var dessutom min födelsedag igår, kändes inte som att jag kunde fått en bättre present än en rosett av min häst :love:.

Ja, jag är lycklig över min stjärna!

10151171_749722625058493_5556449835621361906_n.jpg
10253805_749722675058488_1619190280801176079_n.jpg

Bilder från påsktävlingen

GRATTIS! Va roligt! :D Ni ser jättefina ut :)

Även om Ådi bara skrittar 30 minuter om dagen så har jag fått tävla ändå!

I lördags red jag den 6årigar hopphästen igen. Denna gången i en LA:3, lite utmaning behöver vi;). Nu hade jag iaf suttit på den två gånger samma vecka innan tävlingen :D Han gjorde sitt bästa vilket räckte till 62,8%. Kan tycka att det var lite snålt emellan åt men hästen kan vara lite svårbedömd så nästa gång får vi lägga i en växel till.

På söndagen så red jag bjässen på 180. Den hästen är verkligen en stjärna. Han har nog nio liv eller något med tanke på hur han ser ut men det hjärtat han har är otroligt! Han är så spänd inne på banan men biter ihop och kämpar på ändå. Han har inte varit ute och tävlat sedan i november och jag har väl suttit på honom max 6 ggr sedan dess. Valde ändå att rida MSV C, planen är ju trots allt att han ska kvala MSV B och förhoppningsvis kunna gå det i sommar. Min "lilla" hjälte knåpade ihop 64,4% trots nervös årsdebut! På torsdag ska jag rida honom för dansken - det ska bli intressant! Film kommer!

10176136_10202904680410710_7463544288479489809_n.jpg

@Waco

Oj så fin han är :O Den där vill jag ha, vem äger? ;)

Fint ridet, man ser att han är lite spänd, speciellt i skolorna, men tyckte du parerar jättebra och rider noggrant.

KL

Hoppade in i Div III laget i helgen (mellan fälttävlan) ;)
Skulle ridit en häst i förklassen och en annan i laget. Men av någon anledningen så fick nästan alla fyrtio hästar psykbryt över ett långt fönster i ridhuset i förklassen. Så i sista stund ändrade vi så att en lagkamrat tog min laghäst och jag red den andra i laget också. Hoppas ni hängde med här :p

Den jag red är en 8-årig val e. Don Romantic. Lite vilsen själ som är väldigt sen och knepig. Gjorde sin första start någonsin för två veckor sedan i fälttävlan och där gick dressyr käpprätt åt f… På riktigt gjorde han inte ett enda rätt inne på banan och jag försökte bara hålla i mig, 55% kändes generöst…

Stor skillnad nu och det slutade faktiskt med vinst på 67% i förklassen LB:0. Han har problem med att väldigt gärna dippa in med näsan så fort det är jobbigt eller han blir spänd, galoppen är svårast men han har blivit snabbt bättre. Det svåra att det inte funkar att lyfta honom (lite går ibland) utan då blir han ännu värre. Dock väldigt glad att han skötte sig så bra vid det "läskiga fönstret", på något vis verkade han orutinerat ovetande och korkad, haha, men så tog vi det väldigt lugnt där också i början.

I lagklassen LB1 sedan var vi ju lite oförberedda men han sprang snällt runt på 65% och blev fyra. Tom lite bättre med nosen tycker jag men genomgående lite "skakigare" program med fler missar.
Min andra kuse sprang ännu bättre (med sin nya tillfälliga ryttare som gjorde superduper ifrån sig med tanke på att hon aldrig ridit honom) och det blev 70% och vinst för dem. Och till slut knep laget också vinsten :bump:
Så massa blågult hem blev det, nästan kul med dressyr ju :D:D:D
10256102_770458646318051_3729557756247195025_n.jpg

@Wine-tee
Det är en elevs häst. Det är bra med elever som förser en med hästar :D

Tack. Han har väldigt lätt för skolor när han inte är spänd. Synd bara att denna hästen alltid går på nålar när han byter miljö. Ska bli spännande att se hur han tar sin första utomhustävling om några veckor..

Här är film också om någon orkar kolla :)
Ursäkta hörnpasseringarna men han är gaanska stor och har inte riktigt förstått att man ska hålla sig innanför :p
Förklassen:
Lagklassen:

Var på tävling i helgen, och äntligen fick vi till det!

Första klassen, LA:3, gick bra förutom att jag glömde vägen lite innan skritten och hästen fick för sig att vi skulle åt andra hållet i sista förvända bågen :angel:, så där blev det 5,5 och 5x2 annars låg vi på 6,5-7 i traven och skritten och 6-6,5 i galoppen. 7 på gångarter och ryttaren och 6,5 på framåtbjudning, lösgjordhet och korrektheten.
Totalt 65,14% vilket är nytt pers för oss i programmet. När vi red det för samma domare senast hade vi 59%. 6a av 8 starter men var ganska tätt mellan plats 3-7.
"Flott häst med jämna gångarter. Blir lite för hög och kort i halsen ffa i galoppen, men du försöker rätta till det."

Andra klassen red vi LA:4 för andra gången. Kändes bra men hade ändå inte vågat hoppas på så bra poäng som vi fick! :) 8 på inridningen, 1a bakdelsvändningen(x2) och avslutningshalten. 7,5 på halvcirklarna, skitten före vändningarna och ökade skritten. 6,5 på andra mellantraven där han blev lite spänd, på volten och förvända i vänstergalopp(x2) där han var lite förböjd i halsen och andra bakdelsvändningen(x2) där han skruvade bak ett steg. 6x2 på andra förvända där vi fick lite tidigt avbrott. Annars var det 7or, även i galoppen där vi haft svårt att komma upp dit! 7 på gångarter, framåtbjudning och korrekthet, 6,5 på lösgjordhet och 7,5 på ryttaren.
Totalt 70,24%, första gången over 70% i LA, räckte till 4e plats av 30 starter och vår första regionala placering! :banana:
"Vacker häst, ganska spänstig, blir ngt hög och kryper ihop i formen ibland. Du hanterar spänning och energi på ett fint sätt. Lycka till! =)"

Jag ser ju fortfarande jättemycket som behöver förbättras, men är ändå så glad att det verkar ha lossnat litegrann nu i alla fall!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna