Vårens och sommarens tävlingar

Sv: Vårens tävlingar

Tack för pepp! :) Ja, pålle blir så otroligt svårriden när han blir sådär spänd.. Men jag får helt enkelt komma på strategier för å lyckas få honom lite mer koncentrerad på mig i de lägena. Efter lite snack med tränaren så kommer jag nu framöver alltid rida två klasser, för då har jag en chans att kunna förbättra min egen ridning och pålle får en klass att titta av sig. ;) Tror nog vi båda behöver en uppvärmningsklass just nu :D

Då var debuten med Deimion avklarad. Kan inte vara annat än oerhört nöjd med dessa poäng i MSV C :D

Jättefina siffror! Grattis! Vad blev totalen då? De siffrorna ser man ju inte.. ;)

Undrar också över totalen:). Du ser att dom räknat fel på ryttarens koefficient? Ska vara x3 och inte x2, så du fick ännu högre %:p.

*kl*

Har ridit L:A3 med Barbie idag. Förvända sprack åt båda hållen då hon var lire överladdad milt uttryckt. Är ändå väldigt nöjd med henne. Ska inte rida det där programmet mer med henne för just den galoppvägen har det helt gått troll i. Blev 61,86% trots fyrorna på båda förvända som det är koeff på. Känns helt okej. https://www.youtube.com/watch?v=vb11_yaMaDY

Den prickiga gick L:B2 och det var hans första dressyrtävling ever. Han tyckte staketet var lite otäckt och han ballade ur lite i början. Ville inte heller fatta vänster galopp. Det som var bra fick jag dock fint betalt för och hade några 7.5or i protokollet. Landade på 62,83% vilket jag också är nöjd med med tanke på två fyror och en trea i protokollet.

Tack så mycket!!
Efter ett lite överladdat travprogram (läs ryttare ridandes på spatserande vilddjur) så landade vi på 63,5%. Skolorna existerade knappast (4,5 och 5or på dem) samt att halten inte blev markerad innan ryggningen (4,5)

Vi snittar dock på 66,65 % i galoppen med hela tre 8or, för övrigt mest 6,5 och 7 rakt igenom. Nu ska det bli fokus på att sätta traven också :)

Senast ändrad:

Du är lika nördig som jag. ;) Räknade också ut snittet på trav och galopp senast. I mitt fall var det 66% på traven inklusive skritten. Ska vi korsa pållarna?? :D

Grattis till en så fin debut!

Tack!! Haha, bra att jag inte är ensam ;) traven har jag inte vågat kolla än, får fokusera på det som gick bra idag. :)

Haha, ja, why not? ;)

+ Fiorano, tack så mycket! :D

Det blir ju lätt så när man vill glömma de dåliga bitarna. Min galoppdelen var så usel att hela ritten fick 59%. Kommer aldrig någonsin att räkna ut snittet på det eländet! ;) Men travdelen gladde ordentligt när jag kollade snittet. Lättare att smälta misstagen på så sätt.

Galoppvägen i la3 verkar locka till tokeri ;) Min häst är helt övertygad om att den vänd halvt igenom vägen ska göras i galoppsluta och när man kommer ut till spåret ska man göra ett byte...

Det är ju oftast så ..antingen är travdelen hög eller galoppdelen. Jag snittade 82 procent på travdelen i många program men dök ner i galoppen. Men hade det varit jämna siffror hade hästen kostat miljoners miljoner och då hade inte jag haft råd att köpa ändå!

Galoppvägen i la3 verkar locka till tokeri ;) Min häst är helt övertygad om att den vänd halvt igenom vägen ska göras i galoppsluta och när man kommer ut till spåret ska man göra ett byte...

Har inte kollat nya la3 men är det inte sepentiner längre?

Intressant! Ja, en 82 %ig ritt kan man ju verkligen önska sig ;)

Det intressanta är att D brukar göra travdelen bäst, så i detta fall tror jag snarare att det beror på att galoppen kommer i slutet av programmet, vilket fått honom att tagga ner en aning;) Rent generellt känns det alltid bättre i traven än i galoppen, men eftersom att vi aldrig blivit domarbedömda förr återstår det att se vad de tycker :)

Jag skulle inte upptäckt det om inte Fiorano sagt det, men vad surt att de gjort fel på 7 p! Blev det rättat?

Grattis till fin debut! :)

Jag skulle inte upptäckt det om inte Fiorano sagt det, men vad surt att de gjort fel på 7 p! Blev det rättat?

Grattis till fin debut! :)
Ne, inte jag heller. Har en dum vana att inte kontrollräkna, så får skylla mig själv.. :)

Tack så mycket! :D

Det kanske inte spelar så stor roll.. risken finns ju att dom räknat fel på alla på den punkten. Om tävlingen ligger på equipe kan man ju lätt kolla det. Dock är det ju redan försent för placering men dom kanske kan rätta till siffrorna i efterhand? Det borde väl typ handla om 2 % eller nått? Eller vad blir det?

Fast å andra sidan, har dom equipe så har det inte blivit fel mer än på pappret, equipe räknar ju ut koff. automatiskt.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama