Vårens och sommarens tävlingar

Sv: Vårens tävlingar

Grattis!!

knapplån

Årets första tävling, jag fick barn i slutet av Januari och har precis börjat rida igen så denna start var helt spontan för min del. Startade LC:1 på 66,8% och en 4:e plats. Medryttaren red samma klass och fick 67,9% och kom 3:a. Extra roligt då ponnyn är 25 år och tävlas bland storhästar :) så 2 rosetter fick gammeltanten med sig idag. Otroligt skoj att fortfarande kunna tävla henne.

Grattis själv:)!

Tack mimus och nova! Får nog njuta extra av den här rosetten. Blir nog inte så många denna säsongen eftersom målet är att bli stabila i MsvC.

KL

Startade två klasser idag. I LA:3 kändes han inte riktigt framme för skänkeln i traven och jag hade svårt med orken pga sjukdom i fre och lö, så kondisen var inte på topp. Därför blev jag förvånad över resultatet på 68% som räckte till vinst. Otroligt kul speciellt som det var täcke i pris till vinnaren! :)

I MsvC:1 kändes han riktigt fin på framridningen, riktigt på hugget! Han jobbade på bra inne på banan även om jag återigen hade problem med orken. Den andra ökningen var typ obefintlig och sen hade vi ett omslag i vänster förvänd, men bytet var rent åtminstone. :d. Fick två åttor, en på inredningen med kommentaren "spikrakt" och sedan på galoppfattningen från skritt. Fick sex på den för oss svåra högerslutan. Lite orolig i munnen var han också, tungan hängde ute i ryggningen, men det tycktes inte domaren bry sig så mycket om. Resultatet blev 64% och därmed är första kvalet avklarat! Vi missade sistaplaceringen med en dryg procent.

Jag är såå nöjd med min häst och med att jag har börjat rida inne på banan i stället för att bara åka häst. :)
Filmer från båda klasserna är under uppladdning men "tuben" är extremt långsam ikväll....

Stort Grattis! Jag läste fel när jag läste ditt inlägg, sistaplaceringen blev som att du kommit näst sist i klassen i mitt huvud och jag tänkte guuuuud vad högt domaren låg, henne vill jag rida för. Sen gick jag in på Equipe och då förstod jag att du menade sista placeringen, hehe :D

Tack så mycket! Han är en väldigt bussig och schysst häst. Nu jobbar vi på att han ska bli starkare och bära lite mer bak så blir det snart ännu bättre! :)

Och här kommer filmen med MsvC:1.

http://youtu.be/fytcE8Ve3Io

Jag fick ett gott skratt när jag tittade på filmen nu på morgonen. Igår måste jag ha varit väldigt trött som "såg" ett rent byte i förvända. :oMen det är ett perfekt byte med ett travsteg!!! Får man inte extrapoäng för det?? :p

Måste säga att den första travökningen är garanterat det bästa vi presterat på tävling (även om vi kommer igång lite sent och inte rider rakt mot bokstaven, fast det är lite med flit eftersom jag inte orkar sitta hela vägen....) uppe i formen, bär sig själv och skjuter på jämnt. Sen har vi tyvärr inte energi nog för att göra en bärig övergång till samlad trav men det kommer. Det funkar på träning emellanåt!

Jag är så himla nöjd med hur vi har utvecklats sedan första starten på den här nivån. Det här var ju bara tredje gången.

Senast ändrad:

B_ridutbildning + Fiorano: Vad duktiga ni varit :) Grattis!

Själv så kläckte jag och en stallkompis den briljanta idén att jag skulle rida en La:1 på hennes 6åriga hopphäst. Dagen innan tävlingen. Vi visste inte om den kunde hålla förvänd, göra skänkelvikningar eller rygga. Jag hade heller inte suttit på hästen innan. Perfekta förutsättningar! Så jag red den 40 minuer på lördagen och kom feam till att det nog var genomförbart... sen tävlade vi igår!

Jag gjorde tre missar, höll på att rida fel väg två gånger (skyller på att jag red programmet senast 2007) och åkte häst i ena förvända vilket resulterade i ett avbrott. Men vi fick ett par 8or också på mellantrav och en galoppvolt. Det räckte till en 4e placering på 66,32% :D

Skitfräck häst att rida. Okomplicerad och positiv. Den passade mig perfekt. Synd man inte vore rikare när den ändå är till salu.

Tack :)
Ådi går som en påse hundskit men vi ska in på kliniken imorgon eftermiddag så då vet vi mer.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama