Sv: Vårens tävlingar
KL
Startade två klasser idag. I LA:3 kändes han inte riktigt framme för skänkeln i traven och jag hade svårt med orken pga sjukdom i fre och lö, så kondisen var inte på topp. Därför blev jag förvånad över resultatet på 68% som räckte till vinst. Otroligt kul speciellt som det var täcke i pris till vinnaren!
I MsvC:1 kändes han riktigt fin på framridningen, riktigt på hugget! Han jobbade på bra inne på banan även om jag återigen hade problem med orken. Den andra ökningen var typ obefintlig och sen hade vi ett omslag i vänster förvänd, men bytet var rent åtminstone.

. Fick två åttor, en på inredningen med kommentaren "spikrakt" och sedan på galoppfattningen från skritt. Fick sex på den för oss svåra högerslutan. Lite orolig i munnen var han också, tungan hängde ute i ryggningen, men det tycktes inte domaren bry sig så mycket om. Resultatet blev 64% och därmed är första kvalet avklarat! Vi missade sistaplaceringen med en dryg procent.
Jag är såå nöjd med min häst och med att jag har börjat rida inne på banan i stället för att bara åka häst.
Filmer från båda klasserna är under uppladdning men "tuben" är extremt långsam ikväll....