Jag har varit dålig på att uppdatera den senaste tiden, men här kommer en sista uppdatering.
Klockor eller tid är ett viktigt tema -
Uppdraget i London av Jakob Blixt. En barnbok om två barn/ungdomar som reser i tiden för att se till så att det som händer under andra världskriget faktiskt händer då, så att tyskarna inte vinner
Gavs ut 2022 eller 2023 -
Ruby Fever av Ilona Andrews. Urban fantasy/paranormal/paranormal romance, 3:e/6:e delen i en serie (beroende på hur man räknar). Jag föredrog nog första halvan av serien (dvs 1-3), men Ilona Andrews är allmänt en av mina favoritförfattare så även om de här sista tre kanske inte är lika bra som de första så tycker jag fortfarande att de är bra
Bok med max 3 ord i titeln -
Icebreaker av Hannah Grace. Romantisk bok med sportstema som utspelar sig i USA. Jag tycker att den boken verkar ha blivit ganska populär, vilket gjorde att jag hade en del förväntningar - men jag tyckte inte den levde upp till dem riktigt. Okej, men inte något speciellt
Bok av en favoritförfattare -
Delivering Evil for Experts av Annette Marie. Urban fantasy/paranormal/paranormal romance. Sista delen i den här delen av serien.
Bok som gavs ut mitt födelseår -
Små gudar av Terry Pratchett. Discworld-serien (fantasy/komediserie med 41 böcker i serien), jag har läst några andra tidigare och den här var okej men inte någon av de jag tyckt varit bäst.
Grönt på omslaget -
Landet som inte längre är av Peter Gerdehag. Fotobok (eller vad man nu ska kalla det) med foton och berättelser om en gård i Småland där man fortfarande har kvar det som tidigare - små åkrar, ängar, gärdsgårdar, några kor, hästar som hjälper till i jordbruket etc.
Bok som någon annan kryssat -
The Wind in the Willows (Det susar i säven) av Kenneth Grahame. En klassisk barnbok om en mullvad, en vattenråtta, en grävling och en padda. Delvis antropomorfisk, där djuren delvis beter sig som människor, men där djurens särdrag fortfarande finns kvar (t.ex. vattenråttan som bor i ett hål vid en å, eller grävlingen som mest sover vintertid, men där deras hem har möbler, grodan har en bil etc.).
Utspelar sig på 1800-talet -
The Belle of Belgrave Square av Mimi Matthews. Historisk romantik i engelskt 1800-tal, men utifrån de fåtal böcker jag läst av henne tidigare tycker jag att hon har mer verklighetstroliga historier.