Yes, nu kom en bok som också ligger i min " att läsa hög" (Fädernas missgärningar) i ett inlägg som jag då kommer kunna kryssa. Tack för det! Den blir det så fort jag läst ut nuvarande deckare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, jag har funderat på att läsa den men tvekat av precis de anledningar du beskriver. Som boende i Glasgow är det dessutom tröttsamt att alla böcker som någonsin utspelar sig i den här staden (nåja...) är så fyllda av misär och elände. Jag förstår att det är en viktig del av stans historia som är lockande att skriva gripande om, men jag orkar inte riktigt med det längre känner jag.Kryssar cykelrutan för Young Mungo av Douglas Stuart.
Samma tema som hans första bok, Shuggie Bain; ung kille som är gay, alkoholiserad mamma som kräver mer tillsyn och omsorg än hon ger, frånvarande far.
Douglas Stuart är en vädigt bra författare men allt annat än lättläst.
Jag hade faktiskt svårt att ta mig igenom boken. När det mesta gått åt h-e för huvudkaraktären, Mungo, skruvar Stuart upp eländet ett par varv till
Det är så mycket misär, framförallt psykologisk och social!
Våld och hat, inte minst böghat, genomsyrar allas liv.
Och total hopplöshet.
Som kontrast är beskrivningarna av kärleken mellan Mungo och James helt fantastiska.
Visa bifogad fil 118483
För min del får du jätte gärna göra det! Vill gärna vara med, men överlåter skapandet till någon annan helstÄr det förresten någon som planerar ett sommar-bingo eller ska jag börja klura på det?
Fixa gärna om du känner dig manad! Jag kan göra det annars men överlåter det helst till någon annanÄr det förresten någon som planerar ett sommar-bingo eller ska jag börja klura på det?
Är det förresten någon som planerar ett sommar-bingo eller ska jag börja klura på det?