Våren 2015

14104966-kLRqIkCv.jpg

Ja, det finns det! Tyvärr står en i min trädgård, men den är tack och lov bara en meter hög. Hoppas den aldrig växer och hoppas den aldrig blommar!
Är du säker att det är en sån? :yuck: Du kan ju alltid knipsa bort de rosa blomställningarna om den börjar blomma. :idea:

Konstigt, det är flera äldre inlägg jag inte sett när jag började skriva i tråden, när jag skickat dök de upp. :confused:

Är du säker att det är en sån? :yuck: Du kan ju alltid knipsa bort de rosa blomställningarna om den börjar blomma. :idea:

Konstigt, det är flera äldre inlägg jag inte sett när jag började skriva i tråden, när jag skickat dök de upp. :confused:
Ja, det blir nog de rosa som ryker i så fall. Men jag kanske ska stå ut tillräckligt länge för att föreviga den på ett foto :D

Här är det inte vår längre... :cautious: Jag håller på att frysa ihjäl, om det inte regnar så blåser det små:devil:. Några kvällar har jag tom fått lova att elda! :arghh:

Här är det inte vår längre... :cautious: Jag håller på att frysa ihjäl, om det inte regnar så blåser det små:devil:. Några kvällar har jag tom fått lova att elda! :arghh:
Jag kan meddela att min gräsmatta växer så det syns knappt var jag klippte förra veckan. I det här sabla vädret går det ju inte att klippa heller, får ta hem hästarna och släppa på tomten istället, men då får väl varulven spader, för att inte tala om pållan som hatar hundar! :eek: :mad:

Jag kan meddela att min gräsmatta växer så det syns knappt var jag klippte förra veckan. I det här sabla vädret går det ju inte att klippa heller, får ta hem hästarna och släppa på tomten istället, men då får väl varulven spader, för att inte tala om pållan som hatar hundar! :eek: :mad:

Du får filma det hela och lägga upp här! :devil:

Same same här, hade räknat med betessläpp inom dagarna här men det har knappt vuxit ett strå på ängarna. Och regnet pissar ner. Försöker intala mig att det behövs för att allt ska växa.. Men en månads konstant regn och istemperaturer? :(

Har iallafall stoppat ner alla frön i trädgården i hopp om att dom tittar upp när det väl blir lite sol.
Har satt:

Potatis, morötter, kålrot, sallad, gul och röd lök, rödbetor, persilja, dill, oregano, timjan, grönkål, franska bönor, palsternacka, squash av sex sorter, pumpa, härdig gurka och broccolirybs.

Sen glömde jag en påse sweet peas ute i regnet efter att ha sått en liten rad, så jag var tvungen att så 70(!!!!) plantor. Behöver jag säga att jag inte ens är särskilt förtjust i ärtor..?

Råkade köpa på mig ett femtiotal gladioluslökar också som jag petat ner. De flesta i vitt men kan det ha varit någon persikofärgad också kanske?

gladiol-a_edited-1.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka