Våren 2015

Har sått tomatfrön, Moneymaker. Kanske lite sent ute men det har kommit upp några plantor och de får stå ljust i burspråket. Tanken är att plantera ut dem i jordkullen längre fram.

Annars följer jag mina tre liljor med förtjusning. Bladen är så spänstiga och fina så de trivs ju helt klart i jordkullen.

Vad hittar ni på i trädgården idag?
Här blir det att knipsa av färdigblommade tulpaner (kan konstatera att min vita och rosa idé gick i stöpet då endast 3 sorter kommit upp so far. Van Eijk som inte alls var rosa utan röd, Purissima som drog väldigt mycket åt det gula hållet och Mount Tacoma som faktiskt såg ut som på bilden).

Sen ska jag försöka rensa en massa ogräs ut mot trottoaren mellan regnskurarna. Det blir skoj, eller nått :angel:

Det blir inte jättemycket gjort i trädgården i helgen, lite jobb och så tävling kommer ivägen. Men jag ska försöka rensa lite ogräs från innergården i alla fall, och sen flytta dit trädgårdsmöblerna. Planen är att göra innergården till en mysig plats att hänga på, så troligen kommer jag behöva skaffa en hel del växter i krukor också.

Klippt ner fjolårets fröställningar i ena kryddlandet, det var vad orken räckte till idag... men sitter och funderar på hur jag ska utöka mitt oreganoland - det är på tok för litet :p

Oreganoland - för litet! Här trimmar vi oregano i häckarna, klipper oregano i gräsmattan och försöker hålla lite plats i rabatterna till annat än organo.
@athena_arabians det är hos mig som hos @warg :p
Men jag har gett mig 17 på att dom ska växa på EN plats tillsammans :devil: så fort jag hittar en rymmare så gräver jag upp den och flyttar in den med dom andra... eller tar med till stugan (där håller jag på att ändra en grässlänt mot sjön till en oreganoslänt istället :d).

Hittade första frukten igår. :love: Det är den gula sorten Taxi som blev först ut här.

IMG_20150531_145629_zpsbv27qy6e.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka