Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite frost brukar de klara, och nu kommer solen fram!Det straffar sig att sitta och vara kaxig på nätet med att det inte är någon frost i sikte - minus 4 inatt.
Nåväl, penséerna var billiga, 20:- per 10-pack. Överlever de, så överlever de.
Fick hyllan igår och tänkte börja plantera idag. Insåg dock att jag inte köpt någon jord, och kände att det kanske kan vara ganska bra att ha.....Tjoohoo. Fick meddelande om att min beställda hylla från Ikea har skickats, så någon gång i veckan borde jag få hem den. = Då ska jag börja så också
Dock vet jag inte riktigt vad jag ska så, beställde fröerna tidigt i januari, så har helt hunnit förtränga vad jag beställde. En del ätligt och en del blommor blir det i varje fall. SÅ mycket vet jag
Vad är det för hylla du köpt?Fick hyllan igår och tänkte börja plantera idag. Insåg dock att jag inte köpt någon jord, och kände att det kanske kan vara ganska bra att ha.....
Förbaskade gravidhjärna Men imorgon så ska jag nog så!
Tack både @Flo och @Magiana! Jag funderar på två olika lösningar - antingen att köpa en sådan här:
eller bara köpa en sådan här som jag sätter i en vanlig lampa som jag hänger ovanför sådden:
Mina sticklingar ser verkligen för trista ut i år. I förra bostaden som var mörk hade jag ett bra lysrör till växterna, men i nuvarande bostaden har jag inte trott att jag har behövt det då de två förra vårarna förde med sig klarblå himmel. Inte denna dock och det märks.
Lysröret lyser över en större yta. Annars spelar det inte så stor roll för växternas del vilket man väljer.
Det är en hemmasnickrad variant av det som visas på bilden ovan som jag har. Jag tyckte den armaturen var lite dyr och någon slags ställning kan man ju alltid knåpa ihop på egen hand.
Kommer du ihåg vad det på den övre bilden kostade?
Kommer du ihåg vad det på den övre bilden kostade?
Jag googlade och hittade likadan på Impectas sida. Där står det även priser.Nej, tyvärr kommer jag inte ihåg det och det står inte heller på blomsterlandets hemsida.
Jag googlade och hittade likadan på Impectas sida. Där står det även priser.