Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur vet man om ifall de är för rangliga?Jag måste fröså nya tomater. Mina sticklingar är på tok för rangliga. Det har helt enkelt varit för mörkt ich mulet. Jag måste köpa en växtlampa, Gärna billigt alternativ. Vad för typ av lampor är det vi talar om och hur långt från ska lampan vara bädden?
Hur vet man om ifall de är för rangliga?
Nej sånt där som inte vissnar ner helt ska man bara kamma igenom för att få bord de strån som vissnat. Gräs som vissnar ner helt kan man klippa ned, men det ser inte ut som du har ett sådant.Hur gör man förresten med fjolårsgräs på kruka (se bilderna ovan) för att det ska ta sig på nytt? Behöver det klippas ner eller kommer det nytt av sig själv.
En annan sak som jag funderar över är val av krukor till mina rosor. För närvarande har jag en Austinros (Karen Blixen) i en 40x40x40 cm-kruka (finns en bild ovan) där den trivs bra. Jag beställt två bourbonrosor och letar väl egentligen krukor i den storleken till dessa. Men nu har jag hittat en intressant kruka på Ikea (Gräset), som är rätt platsbesparande samtidigt som den möjliggör lite roliga samplanteringar då den är 72 cm lång och 40 cm hög. Planen är att ställa två bredvid varandra på den ena av balkongens kortsidor och plantera en ros i varje tillsammans med timjan, rosmarin och lökväxter. Kruxet är att krukorna bara är 25 cm djupa. Klarar rosorna det mån tro eller är det för smalt?
Alltså, vart i trädgården kan jag sätta rabarber? Har inget klockrent ställe, ingen köksträdgård... Jag vet inte hur jag ska göra! Hur har ni rabarber och bärbuskar? Mitt i gräsmatta?
Här skiner solen för första gången på evigheter känns det som. Tror att jag för första gången i mitt liv har drabbats av en vinterdepression. Har blivit lite mycket på sista tiden med liten skrutt hemma (3mån i måndags), heltidsstudier, en man som varit borta i jobbet en hel del senaste veckorna, en förkyld och gnällig bebis, dödsfall och begravning i familjen, barndop och dess förberedelser, 4 tentor på 2 veckor, letande av rymd hund , skuldkänslor över hästen som inte hinns med då medryttarna slutat/ trillat av annan häst och inte får rida och detta grå, mörka, blåsiga och regninga väder. Jag har bara velat krypa upp med sonen i soffan och mysa, dricka te och äta godis
Idag skiner ju solen men idag har jag varit med föräldragruppen, kört sonen till min mor utanför Malmö och sen kört till HBG för föreläsningar. Slutar fem och då SKA jag till hästen innan jag åker till mor och hämtar sonen (vi bor utanför Landskrona). Borde dessutom ringa ett par samtal i bilen.
Hoppas på bra väder i morgon för då är jag mammaledig. Och en glad son som glatt sover sina timmar mitt på dagen så att jag kan rensa lite ogräs i trädgården. Det hade varit underbart.
Sorry för OT-gnäll
Jag har ju aldrig varit där innan, men jag tyckte absolut trädgårdsdelen var bra om än lite liten.@warg Åh, vad roligt! Var det en bra mässa i år? Planerar att åka dit i helgen.