Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis det jag tänkte på.
Dock tänkte jag på en annan sak... om jag skulle flytta tillbaka te byhålan vi bodde i innan... o han inte skriver på flyttpapprena på dottern... vad händer då?
Det heter bekräfta faderskap
tror inte att man varit tvungen att erkänna sen 70-talet.
I sådana fall måste du ha bott i en kommun med uråldriga blanketter
Vet en kompis som fick barn -82 som bekräftade faderskapet. Däremot står det erkännande på våra engelskspråkiga blanketter (jag jobbar alltså som familjerättssocionom)!
Men hur förklarar man för barnen att deras pappa bara hämtar och umgås med EN av dem
Min minsta är tillräckligt svartsjuk och ledsen för att han bara har EN pappa medan storebror har TVÅ. Bara tanken på att det bara fanns en och samma pappa som skulle förneka det ENA av barnen får mig att få VÄLDIGT ont i magen
Jag och sambon har precis separerat, och vi har gemensam vårdnad om dottern. Jag väntar även ett barn till (är i v.13) och han vill att jag ska ha ensam vårdnad om den.
Går det ha gemensam vårdnad om ena och ensam vårdnad om den andra när det är helsyskon?
Och hur gör man när den lill* väl e född? han säger att han bara kommer bry sej om dottern vi redan har och inte ta nåt ansvar för den andra Man kan väl inte tvinga honom att ta ansvar för båda?
...Jag har sambo men har enskild vårdnad om vårat barn, skulle nog inte drömma om att ha gemensam vårdnad, man vet ju aldrig om det tar slut, & då vill jag veta att det inte blir strul.
Detta gör ju att vi inte kan gifta oss då man får gemensam vårdnad då men det är inte hela världen...
Jag har sambo men har enskild vårdnad om vårat barn, skulle nog inte drömma om att ha gemensam vårdnad, man vet ju aldrig om det tar slut, & då vill jag veta att det inte blir strul.
Detta gör ju att vi inte kan gifta oss då man får gemensam vårdnad då men det är inte hela världen.