Sv: Vårdnad
Gör inte samma misstag som jag....
Vi har gemensam vårdnad om Elin, och jag sitter nu med en ansökan om dagisplats som han inte vill skriva under ( vet ännu inte det, men han har ursäkter varje gång).
Han har nu inte träffat sitt barn på snart 10 veckor pga att han jobbat och värderat det HÖGRE än de två kvällar i veckan han har Elin, och pga att jag efter 6 veckor sa att han får börja om inskolningen med henne och alltså INTE ha henne utan att jag är med. Vi skulle boka dag, men han hade ursäkter.... och så har jag vägrat tjata mer. Förra veckan skrev han på MSN att han kunde ha henne en av dagarna, men jag skrev bara nej tillbaka. Orkade inte skriva varför jag skrev nej, men han VET anledningen. Och om han skyller på att han inte förstår så undrar jag om han ska ha henne överhuduvtaget, då man måste vara rätt bakom flötet för att missförstå mina förklaringar som vart tydliga och jag gav den till honom TVÅ gånger.
Det här med dagis är dock inte så farligt då jag inte är i ett akut behov och.... om han ska träffa henne ska han skriva under först. Så jag kan vänta ut honom, jag visste också att han skulle fippla om det, så jag är ute i ganska god tid
. Dessutom så ska jag, om han vägrar, ansöka om ensam vårdnad. Undrar om det inte blir fart på honom då?
Undrar om jag får hans dagar???
Så mitt råd är att inte ha gemensam vårdnad! Skit i surgubben och få faderskapet bekräftat, tids nog komemr han och då är det bara att släppa in honom, han är kanske mest tjurskallig nu? Det är ju ganksa långt kvar och precis i början i en bebis liv så märker den ju inte så tydlig om pappan saknas.
Om han inte kommer så gör det kankse inte såå mycket, barn har rätt till sina pappor såklart, men även om barnet är den som såras mest över en kontakt som inte är ömsesidig?