Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårdnad

Om han är otrogen & skaffar tjejer hursom haver så är han inte så lämplig förebild heller.

Vad spelar förebild för roll? Avgör du om han är lämplig eller ej? Tror du han nekas vårdnad av rätten om han begär det för att " han har varit otrogen och skaffat älskarinna"?

Det är din son du ska tänka på, inte på dig.
 
Sv: Vårdnad

Vad spelar förebild för roll? Avgör du om han är lämplig eller ej? Tror du han nekas vårdnad av rätten om han begär det för att " han har varit otrogen och skaffat älskarinna"?

Det är din son du ska tänka på, inte på dig.


Barn mår inte bra av att deras föräldrar är skitstövlar & hänger runt med en massa olika partners.jag har några lysande exempel på såna relationer där barn inte mår bra för att deras ena förälder är just en sån som flänger runt, det skapar ingen trygghet.
 
Sv: Vårdnad

Barn mår inte bra av att deras föräldrar är skitstövlar & hänger runt med en massa olika partners.jag har några lysande exempel på såna relationer där barn inte mår bra för att deras ena förälder är just en sån som flänger runt, det skapar ingen trygghet.

För mig betyder inte otrogen att hänga runt med olika partners och vara en skitstövel.
 
Sv: Vårdnad

Min sambo hälsar att det där med otrohet & älskarinnor var veckans sämsta argument, han säger att om det skulle hända har han sig själv att skylla då han satt sig i skiten själv.

Det var ett exempel och inget annat... :smirk:

Det är ju DU som pratar om att man "aldrig vet" med en person. Och för att gardera dig mot detta så vägrar du gemensam vårdnad. DU tar upp exempel på karlar som beter sig som svin efter en separation som ett argument för att inte ha gemensam vårdnad. Det är inte jag som gör det.

Eftersom du och sambon inte tog det för vad det var (ett exempel) så kan vi väl ta ett mindre drastiskt exempel: säg att det tar slut. Han är helt enkelt inte kär i dig längre och vill därför separera. Två månader efter separationen så träffar han en ny kvinna. Du blir bitter, arg och ledsen eftersom du fortfarande är kär. Jag frågar igen den frågan som du inte har svarat på hittills: Vad har han för garanti att du inte då använder dig av den enskilda vårdnaden som "vapen" mot honom? Vad har han för garanti att du inte börjar "jävlas" genom att tex flytta (snabbt som f-n innan han hinner ansöka om gemensam vårdnad)?

Du har skaffat dig "garantin" genom att se till att du har enskild vårdnad. Men han då? Jag säger som någon annan: han är då verkligen ingen skitstövel, men kanske lite naiv. Och med dina egna mått mätt så är det ju så; du skulle aldrig skriva på gemensam vårdnad med honom, men han går med på att du får enskild vårdnad. Det vill säga: han har ingen försäkring mot "skitstövelbeteende". Du har skaffat dig ensamrätt på den "försäkringen".

Den som möjligen kan kategoriseras som... tja, inte skitstövel för det tycker jag är ett väl skarpt ord, men egoistisk kanske ... det är ju du.
 
Sv: Vårdnad

Barn mår inte bra av att deras föräldrar är skitstövlar & hänger runt med en massa olika partners.jag har några lysande exempel på såna relationer där barn inte mår bra för att deras ena förälder är just en sån som flänger runt, det skapar ingen trygghet.

Så... alla som skaffar ny partner "hänger runt med en massa olika partners"?

Om det tar slut i en relation och kvinnan eller mannen träffar en ny så är ju inte det per definition så att de "hänger runt med en massa olika partners"....
 
Sv: Vårdnad

Chrysler>> jag kan säga såhär: det som litegrann irriterar mig är att du inte fullt ut verkligen står för ditt arrangemang. Du förklarar varför du vill ha enskild vårdnad, men verkar ändå vilja få oss att tycka att ni minsann är jämställda och att det inte alls handlar om att han inte har samma "viktighetsgrad" som förälder.

För mig är det väldigt motsägelsefullt att å ena sidan säga att orsaken att du vill ha enskild vårdnad är att du vill försäkra dig mot framtida "galenskap" om din sambo skulle bli ditt ex. Samtidigt som du påstår att du tycker han är viktig som pappa, att ni är jämställda, att han visst skulle få träffa barnet oavsett arrangemanget osv. Om det verkligen VORE så att du fullt ut ansåg honom vara lika viktig som dig själv för ert barn så skulle du ha sett det som självklart att ni hade gemensam vårdnad. Om inte annat för att försäkra dig om att barnet och han slipper genomgå en utredningsprocess vid din eventuella död.

I mina ögon är ditt resonemang byggt på egoism från din sida. Du har alla fördelarna med det, inte han. Och det är det jag tycker du verkar förneka... ?
 
Sv: Vårdnad

det är aldrig kul att dela på sig och absolut inte när man har barn tillsammans.
det jag reagera på är att han inte vill ha någon kontakt med er väntande barn,om jag var du skulle jag ställt det som ett krav el så kan han hålla sig väck helt o hållet.
även om barnet inte är fött ännu så få han väl ta sitt ansvar lika mycket,inte kan man väl välja bort ett av sina barn det låter inte normalt för mig i alla fall...
 
Sv: Vårdnad

*KL*

Den här tråden har inte mycket kvar av original-frågan längre utan har blivit en enpersons-diskussion. Jag låser därför den, speciellt som diskussionen ifråga inte går framåt utan snurrar i cirklar runt den enda personen. Om någon mycket gärna vill fortsätta att diskutera enskilda individers resonemang och val så föreslår jag pm.


Sak-frågan är redan utredd på de första två sidorna på ett sätt som jag tror räcker för att trådskaparen ska veta sina möjligheter. Dyker fler frågor upp kring ämnet så går det utmärkt att starta en ny tråd


/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Om föräldrarna är separerade, föräldrarna har gemensam vårdnad men barnen bor bara hos ena föräldern då den andre själv inte orkar ha...
Svar
11
· Visningar
2 404
Senast: lil-sis
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 344
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 798
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp