Sv: Vårdnad
Min sambo hälsar att det där med otrohet & älskarinnor var veckans sämsta argument, han säger att om det skulle hända har han sig själv att skylla då han satt sig i skiten själv.
Det var ett
exempel och inget annat... :smirk:
Det är ju DU som pratar om att man "aldrig vet" med en person. Och för att gardera dig mot detta så vägrar du gemensam vårdnad. DU tar upp exempel på karlar som beter sig som svin efter en separation som ett argument för att inte ha gemensam vårdnad. Det är inte jag som gör det.
Eftersom du och sambon inte tog det för vad det var (ett exempel) så kan vi väl ta ett mindre drastiskt exempel: säg att det tar slut. Han är helt enkelt inte kär i dig längre och vill därför separera. Två månader efter separationen så träffar han en ny kvinna. Du blir bitter, arg och ledsen eftersom du fortfarande är kär. Jag frågar igen den frågan som du inte har svarat på hittills: Vad har
han för garanti att du inte då använder dig av den enskilda vårdnaden som "vapen" mot honom? Vad har
han för garanti att du inte börjar "jävlas" genom att tex flytta (snabbt som f-n innan han hinner ansöka om gemensam vårdnad)?
Du har skaffat dig "garantin" genom att se till att du har enskild vårdnad. Men
han då? Jag säger som någon annan: han är då verkligen ingen skitstövel, men kanske lite naiv. Och med dina
egna mått mätt så är det ju så;
du skulle aldrig skriva på gemensam vårdnad med honom, men
han går med på att du får enskild vårdnad. Det vill säga: han har ingen försäkring mot "skitstövelbeteende". Du har skaffat dig ensamrätt på den "försäkringen".
Den som möjligen kan kategoriseras som... tja, inte skitstövel för det tycker jag är ett väl skarpt ord, men
egoistisk kanske ... det är ju du.