Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårdnad

Men om du nu är så säker på att din sambo inte är en sån skitstövel så är det bara att skriva på papprena om gemensam vårdnad.

Och ang att flacka runt på möten på soc för att pappans släktingar vill träffa barnen har inget med vårdnaden att göra, om pappans släktingar ska bråka för att träffa barnen så förutsätter jag att mamman har ensam vårdnad.

Har dom gemensam vårdnad så ser jag det konstigt att pappans släktingar inte får träffa barnet.

Jag tycker inte han är en skitstövel & det bevisar han ju genom at låta mej ha enskild vårdnad, han har fullt förtroende för mej & att han alltid kommer få träffa sitt barn, annars hade han ju bråkat sig till gemensam vårdnad.
 
Sv: Vårdnad


Nej varför skulle jag mena dig?
Jag har till & med skrivit till dig att jag tycker du är stark, jag vet mkt väl om att du inte vill att din ex släktingar ska lägga beslag på dina barn för att det inte är deras bästa, det finns otaliga historier här om just det jag skriver.
Ngt jag även läst mkt av är tjejer som blivit gravida & vars pappan inte vill ha ngt med barnet att göra förrän det är fött, då ska de minsann ha vårdnaden "bara för att", inte för att de kan ta hand om barnen & ofta är det släktingarna som driver på detta.
Det var mest det jag syftade på.
 
Sv: Vårdnad

Jag tror hon har missat lite, hon kanske borde läsa min tråd lite mer nogrant och inse att det faktiskt enligt lag är henens skyldighet att vissa viktiaga släktingar får träffa barnet, om de nu vill det..... och det har väl inte något med vårdnad att göra utan helt enkelt vad som är bäst för barnen oavsett hennes åsikt. Om jag nu har förstått saken rätt alltså.....:D:angel:

Jag förstår känslan av att hennes barn är "hennes", men vad jag inte förstår är att hon har den känslan när hon ju säger att hon HAR ett bra förhållande med sin sambo, den känslan brukar oftast dyka upp när det har gått åt skogen med förhållandet, när den andra partnern hotar att ta barnet osv
 
Sv: Vårdnad

men du... gemensan eller enskild vårdnad har INGET med umgänge att göra. Rätt till umgänge har pappan alltid ändå. Eller barnet till sin pappa.
 
Sv: Vårdnad

Vem anser att din mamma är för gammal?

Det har ingen betydelse om vännerna inte träffar dina söner så ofta, det viktigaste är att de har någon form av relation. Det är ju skillnad på praktisk och juridisk vårdnad och jag vet barn som blivit föräldralösa när de varit 17 år och som bott kvar ensam i bostaden medan de haft en vårdnadshavare som bott på annat håll.
 
Sv: Vårdnad

Jag finner det mycket märkligt att du skuldbelägger kvinnan för att hon skaffar barn med en skitstövel. Plöttsligt är det kvinnans fel att det ser ut som det gör mannen ja han kan ju inte rå för att han är en skitstövel det han gör är inte hans fel han har ju haft en taskig barndom. Att inte se att dessa personer, män eller kvinnor själva bär ansvaret för sitt eget handlande är orsaken till att de får fortsätta terra sina familjer utan att något görs. att det är svaga och veka kvinnor som blir utsatta är en väl inarbetad fördom. De kvinnor och män jag har träffat som varit värst utsatta av sina partner har varit oerhört starka men deras partner har varit mycket svaga. Det är de svaga som inte vågar släppa kontrollen för de vet hur svaga de är. Men det finns en punkt där man är som mest sårbar och det är när det gäller att skydda sina barn, då är man beredd att offra sin egen trygghet, det är därför barnen används som maktmedel. Styrka eller svaghet kalla det vad du vill, för mig har min son varit min största styrka. Rädslan för att barnet ska hamna i händerna på sådana människor gör att man är beredd att gå med på sådant man inte vill om man tror att det garanterar barnets trygghet. Tyvärr är det så att många barn tvingas leva med direkt olämpliga föräldrar på grund av att föräldrar anses ha rätten till sina barn oavsett om de är skitstövlar eller inte för det är ju inte deras fel att de är skitstövlar.
Sedan är det ett stort problem att det finns kvinnor som inte vill låta pappan vara lika delaktig som förälder och att de hindrar pappan från att träffa barnet. Dessa fördommar leder till att kvinnor som försöker skydda sina barn får ett rent helvete, för att inte tala om vad barnet blir utsatt för.

Nu talar du ju emot dig själv.
Om du är så rädd om ditt barn, skulle du alltså gå med på att andra skulle få ha hand om barnet om du tror att de inte är bra för barnet?Det är ju så det låter.
Att skylla på taskig barndom är inget jag går på, det är väldigt populärt att göra så nu, speciellt om man är kriminell.
japp, jag tycker kvinnor är korkade om de inte kan tänka lite grann & förutse vissa händelser som det går att gardera sig från.
Man kan göra det redan under ett förhållande, hur beter sig mannen eller kvinnan?verkar det vara kontrollerande?kör de med ultimatum?
Många är rent korkade när de inte tar varningssignalerna på allvar utan tror att allt slka vara frid & fröjd även om de separerar.
 
Sv: Vårdnad

Nej varför skulle jag mena dig?
Jag har till & med skrivit till dig att jag tycker du är stark, jag vet mkt väl om att du inte vill att din ex släktingar ska lägga beslag på dina barn för att det inte är deras bästa, det finns otaliga historier här om just det jag skriver.
Ngt jag även läst mkt av är tjejer som blivit gravida & vars pappan inte vill ha ngt med barnet att göra förrän det är fött, då ska de minsann ha vårdnaden "bara för att", inte för att de kan ta hand om barnen & ofta är det släktingarna som driver på detta.
Det var mest det jag syftade på.

Jag bara undrade för sättet du skrev på var nästan lite förnedrande för de kvinnor som verkligne har problem med barnens pappa ( elelr MAMMA) och som vänder sig till buke för att lyfta lite på bördan och nysta upp lite trådar- att få hjälp.
 
Sv: Vårdnad

men du... gemensan eller enskild vårdnad har INGET med umgänge att göra. Rätt till umgänge har pappan alltid ändå. Eller barnet till sin pappa.

& därför spelar det ju inte ngn större roll att jag har enskild vårdnad, han får ju ändå träffa barnet.
 
Sv: Vårdnad

Jag bara undrade för sättet du skrev på var nästan lite förnedrande för de kvinnor som verkligne har problem med barnens pappa ( elelr MAMMA) och som vänder sig till buke för att lyfta lite på bördan och nysta upp lite trådar- att få hjälp.

Om du letar så hittar du säkert några såna trådar, tänker inte nämna några namn men jag minns en som hade otroliga problem med vårdnad om sitt barn fast pappan inte haft minsta intresse av barnet & helst velat få henne att göra abort från början.
 
Sv: Vårdnad

Jag tror hon har missat lite, hon kanske borde läsa min tråd lite mer nogrant och inse att det faktiskt enligt lag är henens skyldighet att vissa viktiaga släktingar får träffa barnet, om de nu vill det..... och det har väl inte något med vårdnad att göra utan helt enkelt vad som är bäst för barnen oavsett hennes åsikt. Om jag nu har förstått saken rätt alltså.....:D:angel:

Jag förstår känslan av att hennes barn är "hennes", men vad jag inte förstår är att hon har den känslan när hon ju säger att hon HAR ett bra förhållande med sin sambo, den känslan brukar oftast dyka upp när det har gått åt skogen med förhållandet, när den andra partnern hotar att ta barnet osv


Om du nu menar mej så är jag ara noga med att förutse vissa ev framtida olyckliga händelser, tänker inte bli överaskad av en ev tvist om det tar slut.
 
Sv: Vårdnad

Vem anser att din mamma är för gammal?

Det har ingen betydelse om vännerna inte träffar dina söner så ofta, det viktigaste är att de har någon form av relation. Det är ju skillnad på praktisk och juridisk vårdnad och jag vet barn som blivit föräldralösa när de varit 17 år och som bott kvar ensam i bostaden medan de haft en vårdnadshavare som bott på annat håll.

Aha!

Jag anser att min mamma är gammal;) Hon är 57 år nu och skulle jag dö i morgon, skulle hon orka med att ta hand om två barn som mist sina föräldrar? Det är lite så jag funderar och antar att det också är något som den som utser ny vårdnadshavare skulle göra.

Men vad bra att jag fick veta det! :bow: Ska ta mig en rejäl funderare över det här, man vet aldrig vad som kan hända och att någon annan som jag inte vill, lyckas få pojkarna.... då spökar jag!:devil::D
 
Sv: Vårdnad

Jag antar att du vet om att även om du idag har enskild vårdnad så kan ditt barns pappa faktiskt när som helst ansöka om gemensam och det skall en hel del till att den inte går igenom.
Så antingen är ditt barns pappa en sådan som inte ställer till bråk och då borde gemensam vårdnad inte vara ett problem eller så ställer han till problem och då är du ändå inte ett dugg garderad.
När det gäller vårdnad alltså.
Det enda sättet att vara garderad är att ta emot spermiedonation där pappan är okänd.
 
Sv: Vårdnad

Nej men du kan gå med på umgänge oftare än vad du anser är bra för en period tills du kan bevisa att det inte är bra. Att gå med på umgänge betyder inte att barnet måste lämmnas ensamt med olämpliga människor.
Jag tycker inte att kvinnan/mannen är korkad för att h*n är tillsammans med en skitstövel jag tycker skitstöveln är korkad som behandlar sina nära som skit. Att älska en människa är inget fel att lita på en människa är inte korkat. Sanningen är att jag litade aldrig på mitt ex jag var naiv och trodde att jag skulle kunna göra det en dag.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårdnad

Nej men du kan gå med på umgänge oftare än vad du anser är bra för en period tills du kan bevisa att det inte är bra. Att gå med på umgänge betyder inte att barnet måste lämmnas ensamt med olämpliga människor.
Jag tycker inte att kvinnan/mannen är korkad för att h*n är tillsammans med en skitstövel jag tycker skitstöveln är korkad som behandlar sina nära som skit. Att älska en människa är inget fel att lita på en människa är inte korkat. Sanningen är att jag litade aldrig på mitt ex jag var naiv och trodde att jag skulle kunna göra det en dag.


Om man tycker som du , att man inte kan rå för att andra är skitstövlar & att man ändå ska utsätta sig för skitstövlar, så gör man sig själv till ett offer.
Folk klagar men utsätter sig för skit ändå, & dessutom utsätter man ju sina barn för skit när man skaffar barn med en skitstövel så föräldrar & tjejer öht borde ta sig i kragen & ta kontroll över sina liv ist för att gång på gång bli ihop med dåliga män & sedan klaga över att de blir illa behandlade.
Ingen blir ihop med dessa män utom de själva & ingen kan göra slut med dem heller utom de själva.
 
Sv: Vårdnad

Om man tycker som du , att man inte kan rå för att andra är skitstövlar & att man ändå ska utsätta sig för skitstövlar, så gör man sig själv till ett offer.
Folk klagar men utsätter sig för skit ändå, & dessutom utsätter man ju sina barn för skit när man skaffar barn med en skitstövel så föräldrar & tjejer öht borde ta sig i kragen & ta kontroll över sina liv ist för att gång på gång bli ihop med dåliga män & sedan klaga över att de blir illa behandlade.
Ingen blir ihop med dessa män utom de själva & ingen kan göra slut med dem heller utom de själva.

Vet du, ingen VILL utsätta sig för skitstövlar! Jag tror helt ärligt att personer som gång på gång utsätter sig för skitstövlar ( antar att jag passar in där....:smirk:) faktiskt itne ser mönstret själv. Och om man itne gör det så HUR ska man lösa situationen? Och klagar upplever jag inte att vi på buke gör, buke är ofta ett ställe vi luftar våra tankar och känslor på. Nog kan det få fortsätta finnas även sånna som jag, som inte är perfekta, även här?
 
Sv: Vårdnad

Om man tycker som du , att man inte kan rå för att andra är skitstövlar & att man ändå ska utsätta sig för skitstövlar, så gör man sig själv till ett offer.
Folk klagar men utsätter sig för skit ändå, & dessutom utsätter man ju sina barn för skit när man skaffar barn med en skitstövel så föräldrar & tjejer öht borde ta sig i kragen & ta kontroll över sina liv ist för att gång på gång bli ihop med dåliga män & sedan klaga över att de blir illa behandlade.
Ingen blir ihop med dessa män utom de själva & ingen kan göra slut med dem heller utom de själva.

Det är just det resonomanget som gör att männen kan fortsätta behandla kvinnor illa. Kvinnan får skylla sig själv för att hon är tilsammans med honom och fy vilken hemsk människa jag är som skaffar barn med en sådan skitstövel stackars barn som har en så ansvarslös mamma.

Jag klagar över att jag blivit illa behandlad för INGEN ska böhöva bli behandlad som jag blivit behandlad. Och jag springer inte in i ett sådant förhållande igen nej min sambo är en bra människa och jag har inga problem med att lita på honom, det ser jag som en styrka. Jag dömmer inte alla män för att min första man var som han var. Män är föräldrar i lika hög grad som kvinnor men män och kvinnor som inte kan ta sitt föräldraansvar ska inte ha vårdnaden om ett barn. Jag har tagit mitt föräldraansvar över min son och lämmnat hans pappa och drivit en hård kamp för att han ska kunna växa upp trygg. Men det som gör mig förbannad är att domstolen och familjerätten är så van vid kvinnor som inte tillåter pappan att vara likamycket förälder som de, det gör det oerhört svårt att få ut ensam vårdnad. Förstår du inte att det är just på grund av att bra män hålls utanför barnen som vi inte blir betrodda. Vad beträffar min sons pappa så är han inte allt igenom en skitstövel då hadde jag aldrig blivit tillsammans med honom och aldrig skaffat barn med honom. Visst hadde jag en liten känsla av att inte lita fullständigt på honom men jag trodde problemet låg i mig att jag hadde svårt att lita på människor. Men den där lilla gnagande känslan visade sig vara sann, problemen började inte när vi separerade de var orsaken till att vi separerade.När jag träffa de min nya man kännde jag ingen tvekan,jag vet att jag kan lita på honom. Han sätter inte sig själv i första rummet utan barnen går före allt annat. Det är därför jag undrar om du känner en tvekan mot din partner och inte vill skriva på gemensamvårdnad, för i såfall respekterar jag ditt beslut. Men om du verkligen litar på att han är en bra pappa men inte är beredd att lämmna barnen för att det är du som född dem och tycker att det är du som har störst rätt till dem då vill jag att du ska veta att det är på grund av sånna som du som skapar fördommar om att alla kvinnor bara vill ha barnen för sig själva. Jag tror inte du är elak eller egoistisk, jag tror inte du vet vad det är du egentligen gör. Jag tror inte du vet vad det handlar om. Jag är inte arg på dig men jag blir ledsen när jag läser det du skriver.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårdnad

Man kan aldrig veta vad personen man lever ihop med blir när det tar slut, det har amn ju sett här på forumet tex & i verkligheten, jag tycker folk är korkade om de bara tror gott om alla, för så ser det inte ut.

Skulle vi mot all förmodan separera får han naturligtvis ha barnet när han vill, det har inget med min enskilda vårdnad att göra.

Man kan aldrig veta nej. Men hur kan HAN veta att inte du blir helknäpp om det tar slut och använder den enskilda vårdnaden som vapen mot honom?

Om jag vore så osäker på att den jag får barn med klarar av att vara en bra förälder om vi separerar (eller om jag dör) så skulle jag inte skaffa barn med honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Om föräldrarna är separerade, föräldrarna har gemensam vårdnad men barnen bor bara hos ena föräldern då den andre själv inte orkar ha...
Svar
11
· Visningar
2 404
Senast: lil-sis
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 344
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 798
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp