Vardagslydnad

G

GaurdianAngel

Vad anser Ni ska ingå i en vardagslydnadskurs?

Vad fick ni göra på Eran vardagslydnadskurs? Vad var bra resp. dåligt?

Hur många gånger var kursen på?

Tycker Ni det är bättre med tex 5 träffar, med 2-2½ h per gång eller är det bättre med 8 träffar med 1½ h?

Sv: Vardagslydnad

Jag tycker de mest grundläggande lydnadsmomenten ska ingå; inkallning, linförighet, sitt, ligg, stanna kvar etc.
Sedan kan man utöver "kursplanen" träna enskilda problem, så att alla i gruppen tränar på sin individuella nivå. (ibland kan ju deltagarnas nivå skilja sig mycket ifrån varann)
Teoretiskt tycker jag man ska ta upp mental aktivering, motion, lite sjukdomslära, hundens hälsa etc. Och såklart svara på kursdeltagarnas frågor.

Ovanstående är ungefär det som jag fått träna på de vardagslydnadskurser jag gått.
BRA tycker jag har varit att instruktören verkligen tagit sig tid att diskutera och svara på frågor. Och att träningen varit individuell - alla har tränat på sin nivå.
DÅLIGT skulle väl kanske vara att vissa deltagare pratat sju stugor fulla och tagit upp tid från oss andra... (men det är ju inte instruktörens fel) :mad: Och att de deltagare med problemhundar tagit MASSOR med tid ute på träningsplanen, så att vi andra fått "sköta oss själva".

6 träffar tror jag de flesta kurser var på... om jag minns rätt. Då spårade & grillade vi sista gången. :)

Om jag fick välja skulle jag nog hellre ha kortare pass fördelat på fler tillfällen, för att hinna smälta all information. Ibland blir det liksom fullt i hjärnkontoret. :angel:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 583
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar