Sv: varannan helg,vad gäller?
Hur lång isär bor ni?
Är det en mil eller två och du kan ställa upp med bil och köra så att sonen inte behöver ställa in om han har planer med kompisar, då får sonen finna sig i att komma till dig varannan helg.
Är det längre blir de svårare, har han inga kompisar hos dig kan jag förstå honom om han inte vill. Även om han vill träffa sin mamma finns de "viktigare" saker. Jag hade hatat att bli tvingad att åka, men vad kul kan det vara att vara kvar hos pappan som vill vara "barnledig" och kanske suckar över att behöva ha barnet?
KL
Det jag inte kan förstå är det här med skilda föräldrar som plötsligt ska ha "barnledigt" och egen tid. Helt okej att göra vad man vill när man är barnledig pga att barnen är hos den andra föräldern eller att man skaffar barnvakt och åker iväg för att ha lite tid för sig själva.
Men att tvinga barn som inte vill att vara hos den andra föräldern för att man ska kunna vara hemma med nya partnern, det är fel.
Skaffar man barn är det ett 24h-om-dygnet-jobb i 18 år, oavsett om man är skild eller gift med den andra föräldern.
Förstår inte hur fan man ens kan skaffa barn om man inte tänker ta hand om dom tills dom är 18, för de e först när barnet fyllt 18 som det kan börja pratas om privatliv för föräldrarna. Egen tid och ny partner visst, men aldrig på barnets bekostnad. Skaffa barn och ta hand om det.