Sv: Vara med vid förlossning
Halojj alla..
Tyvärr blev det inga ungar. Hon var under ett antal tillfällen innan jul utomhus 10-15 minuter och under ngn av dessa tillfällen måste hon ha fött dem. Vet inte hur hon lyckats få det gjort så fort och utan att vi märkte det. Antagligen var det bara en eller två ungar, som förhoppningsvis var döda.
Hon är iaf inte dräktig nu såvitt jag kan känna. Men sådan är naturen.
Kanske mådde hon dåligt av att hon tvingades vara inne så mkt i slutet och höll på dem så att de inte klarade sig. Vet inte riktigt hur det där fungerar. Funderade över om man borde kunna se på underlivet att hon precis fött, för jag har inte sätt någonting alls, trots att jag försökt titta dagligen.
Hon är iaf frisk och kry. Är inte längre rabiat på andra missen och mysig och go. Har klarat sig fint och vet fortfarande hur man välter vattenglas när matte är påväg till jobbet, har haft sönder ytterligare en julgranskula och verkar kunna leka lika våldsamt med klor och tänder som innan.
Häromdagen åkte vi bil igen för första gången på 2 månader. Det var spännande.
Är ändå glad att det löst sig så lätt. Juvret börjar minska också, så mjölkstockning är antagligen inte något hon kommer att behöva drass med, men vi får se. Nu väntar jag bara på att hon ska bli dräktig igen - och nej, inte nu direkt, utan när hon blivit lite äldre.
Tack för att ni ägnat missen en tanke.