Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!
Jag blir glad av att höra att han har det bra. Det är viktigt för mig o veta att mina saluhästar mår bra. Hon ringer aldrig och talar om hur det går, tyvärr. Och eftersom jag bytt mobil har jag inte heller kvar hennes nummer, du kanske kan ge mig det?
Jag korrigerade Nogge ett par gånger för snedhet i mina ägo, efter olyckan han råkade utför så blev det tvunget. Gud vet om att jag var förbannad på dessa människor!!!
Jag trodde på allvar att jag skulle behöva ta bort hästen men han är en kämpe och repade sig väldigt bra på kort tid. Men han blev aldrig densamma Nogge som jag var van vid.
Han är gudasnäll och vill alltid vara till lags, så han är värd det bästa, det är svårt att sälja hästar, man blir ju så fäst vid dem. Min exmake brukade frågar om jag var gift med honom eller hästarna
.
Ibland önskar jag att jar fortfarande behållt honom. Han hade gjort sig riktigt bra inom distansritt, jag har sällan ridit en häst med sådan uthållighet, han hade slagit Nariaat (brorsan) i Derbyt (2400 meter) så det hade stått härliga till. Men eftersom han inte tyckte det va kul ville jag inte riskerar att knäcka honom. Mina hästar ska springa för att de tycker det är roligt, inget tvång. Då finns det andra inriktningar som de säkert tycker om.
Saknar Nogge