Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag börjar mer och mer tro att hästarna börjar räkna bakåt i ålder när de passerat 20 ]
Jag ställer ALDRIG av en häst över 18 år.
Visst får dom gå på bete hela sommaren, om dom inte går på lösdrift, men jag fortsätter rida dom som vanligt.
Dom behöver oftast röra på sej för att inte tappa muskler och rörligheten i kroppen.
Vår 25-årige ponny går ju på lösdrift året runt, under sommaren fick han 3 veckors vila då dottern var i Italien 5 veckor. Jag satte igång honom 2 veckor innan hon kom hem, började med skrittpromenader sen joggade jag med honom och till sist longering i alla gångarter tills dottern kom hem och kunde rida. Funkade utmärkt!
Han får ett tillskott av nypon och björk för lederna, jag kör det även på mig själv och det är verkligen kanon
Vår 25-årige ponny går ju på lösdrift året runt, under sommaren fick han 3 veckors vila då dottern var i Italien 5 veckor. Jag satte igång honom 2 veckor innan hon kom hem, började med skrittpromenader sen joggade jag med honom och till sist longering i alla gångarter tills dottern kom hem och kunde rida. Funkade utmärkt!
Han får ett tillskott av nypon och björk för lederna, jag kör det även på mig själv och det är verkligen kanon