Sv: Våra 20+'are
KL
Suck, när damen känns finare, lydigare och mjukare än någonsin att rida är hon plötsligt ofräsch igen... Efter fyra dagars sjukfrånvaro från stallet kom jag igår dit och förfärades över hennes knöliga v.f. ben (regionen kring kronranden o lite uppåt).
Blir man tillräckligt hemmablind för sådana där smågrejer eller kan detta faktiskt vara något nytt - en fråga som jag funderat på om och om nu. Jag kan helt enkelt inte avgöra om en särskilt utstående "knöl" fanns där för två veckor sedan.
Fick ringa till min tränare och skjuta på dressyrkursen vi skulle ha åkt på kommande helg, jättetrist! Istället kommer tränaren till oss och hjälper mig reda ut vad som har hänt. Jag hoppas att hon säger att det ordnar sig med rätt träning, det brukar hon göra. Hittills har det alltid funkat.
Jag är en optimist rakt igenom, men igår kände jag mig faktiskt lite orolig.
Utöver det så har tandis varit här och raspat tänder. Damen fick beröm för sin tandkvalité så inga ålderstecken där i alla fall. Var två år sedan förra besöket, vilket vad jag förstår verkar vara ett ganska långt intervall. Hur ofta brukar ni låta era hästar träffa tandläkaren?
Btw, är era gamlingar lika håriga som min?! Känns som att jag hämtade in en björn från hagen igår, pälsen är toklång!