B
Babelilla
Re: Var på en av \"Sveriges bästa ridskolor\"...
Den hade Haft kolik, den började släppa. Hästen gick ju in i manegeväggen
Den hade Haft kolik, den började släppa. Hästen gick ju in i manegeväggen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en föreningsdriven ridskola. Men jag har verkligen börjat inse att större ridskolor bara är ute efter pengarna-..
Ja, vissa ridskolor är jättebra. Men större ridskolor, som ex. har 50 ridskolehästar är bara så kassa.
Nu är du orealistisk - var i Sverige kostar en ridlektion 70 kr? När jag slutade rida på ridskola (ett ställe som ni säkert skulle gilla - mycket utevistelse etc) Kostade lektionerna här runt Stockholm 160-275 kr per timme i grupp om 8-12 och ändå hade verksamheten svårt att gå runt
Den bra ridskolan hade 10 stora och 15 ponnier som gick 1-3 timmar 6 dagar i veckan. De hade problem eftersom hästarna inte räckte till om en eller fler hästar blev halt (många usla teorilektioner blev det)
Vad jag vill ha sagt är att i de flesta fall skulle ridskolanspersonal ha vidtagit åtgärder om det var så lätt som du vill göra gällande. Det finns mycket få grymma och elaka människor på svenska ridskolor, det finns dock lite för många okunniga och det finns de som blivit avtrubbade då de inte kunnat erbjuda hästarna den livskvalitet som de skulle vilja. När jag läser vissa inlägg så får jag bilden av att ni tror att ridlärare är det självklara valet för alla sadister.
Sedan får man inte glömma att god hästhållning kommer i många former (ställen som jag skulle dömma ut ögonblickligen har fått hästar att hålla fysiskt och psykiskt långt över de 30. Ridskolan hemma, som föreföll så bra, hade få hästar som blev 20). Jag tycker dock att trådskaparen gjort rätt som kontaktat ridskolan och anmält när hon sett saker som inte fungerar.
Jag håller med dig, men just denna ridskola är ingen höjdare kan jag säga dig.