B
Babelilla
Var på en av \"Sveriges bästa ridskolor\"...
... och blev otroligt besviken, arg och framförallt SUR!
Jag hade hört så många snacka om:
- Ohh.. den ridskolan är en av Sveriges bästa! Den är så bra liksom...
LJUGPOTTOR
Jag åkte då till den ridskolan, skulle bara se hur "fantastisk! den var.. Men icke! Så fort jag gick in i stallet ser jag hästarna stå i sina spiltor.. omgivna av småungar som tror att de är bestämda, men i själva verket gör de bara fel. Jag gick in till en häst och hade då tänkt mej: Ja, jag ska visitera den lite grann!.
Och det första tecknet jag ser är att hästen är Helt uttorkad i halsen... Halsskinnet har liksom helt veckats.. och hästen står där och mår dåligt..hänger med huvudet och bara lyder.. sen går jagväl självklart för att se hur en ridlektion är!
Där går ponnyerna på rad med sina "bestämda" ryttare. Det är dags för hoppning och en häst vill inte hoppa hindret i galopp utan saktar av till trav och travhoppar det. Då kommer ridlärarens instruktion:
- Rappa till henne så hårt du bara kan! 10 gånger, 20 gånger, hon ska lyda dig.
Det hade visat sig att det var hästens 3 lektion i rad samma dag.
Dagen efter ringer jag till det stallet och berättar att jagv varit där och att jag tycker att de vore kolla hästarna bättre. Hon på andra sidan telefonen (eller är det kanske Mars?) blir arg och säger:
- Vi tar han om våra hästar!
Nej medger jag. Sen säger jag Tack och Hej och hon håller klaffen.
Hästar utnjyttjas till 100% av ridskolor.. tyvärr..
... och blev otroligt besviken, arg och framförallt SUR!
Jag hade hört så många snacka om:
- Ohh.. den ridskolan är en av Sveriges bästa! Den är så bra liksom...
LJUGPOTTOR
Jag åkte då till den ridskolan, skulle bara se hur "fantastisk! den var.. Men icke! Så fort jag gick in i stallet ser jag hästarna stå i sina spiltor.. omgivna av småungar som tror att de är bestämda, men i själva verket gör de bara fel. Jag gick in till en häst och hade då tänkt mej: Ja, jag ska visitera den lite grann!.
Och det första tecknet jag ser är att hästen är Helt uttorkad i halsen... Halsskinnet har liksom helt veckats.. och hästen står där och mår dåligt..hänger med huvudet och bara lyder.. sen går jagväl självklart för att se hur en ridlektion är!
Där går ponnyerna på rad med sina "bestämda" ryttare. Det är dags för hoppning och en häst vill inte hoppa hindret i galopp utan saktar av till trav och travhoppar det. Då kommer ridlärarens instruktion:
- Rappa till henne så hårt du bara kan! 10 gånger, 20 gånger, hon ska lyda dig.
Det hade visat sig att det var hästens 3 lektion i rad samma dag.
Dagen efter ringer jag till det stallet och berättar att jagv varit där och att jag tycker att de vore kolla hästarna bättre. Hon på andra sidan telefonen (eller är det kanske Mars?) blir arg och säger:
- Vi tar han om våra hästar!
Nej medger jag. Sen säger jag Tack och Hej och hon håller klaffen.
Hästar utnjyttjas till 100% av ridskolor.. tyvärr..