Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!
Deta var ju en gamal tråd så hur har det gått med hunden
Hejsan alla.
Nu är jag tillbaks igen. Har medvetet undvikit denna tråd, men eftersom jag tycker att ni ska få veta så berättar jag. Inga kommentarer på varför vi gjorde som vi gjorde, det är vårt val that´s it.
Vovven lever fortfarande, och han finns fortfarande i vårt hem. Vi satte oss ner, hela familjen och dikuterade och fram till hur vi skulle göra, syster var den som starkast ville ha kvar honom. Vi har behållt honom och han har aldrig visat dessa tendenser igen, utan är precis som vanligt.
Vi har pratat mycket om det som hände där hemma, och nej vi har inte kommit på en anledning eller har något annat att skylla på. Dock leker denna hund mycket med munnen och vi
tror att han missbedömde avståndet och därför kom åt att "bita" henne (stötte i med tänderna). Eftersom han i så fall tog det som "lek",
tror vi att det var därför han inte skämdes efteråt.
Detta är absolut INTE ett försvar till det som hände. Detta är en frisk hund på alla sätt och vis för övrigt, vi tror att det blev ett missförstånd.
Vi bestämde gemensamt att vi ville ge det en chans till, hände något mer så ryker han. Då har han fått sina chanser. Det har gått jättebra! Han är precis som han ska, hans och systers relation är bra igen. Vi pussar på honom, han pussar på oss etc.
Vill inte bli dömd över vårt beslut, alla är vi olika så även hundarna. Hade detta varit en annan hund hade vi kanske inte fattat detta beslut.
Tack för att så många engagerat sig, det värmer väldigt mycket. Jag vill inte ha en diskussion i denna tråd om vissa raser, kamphundar och sådant. Jag tycker det är fantastiska raser på alla sätt, detta är den mest lojale hund vi har haft, han är fantastisk och har fått bevisa det många gånger i sitt liv.