Var hittar jag rosa hårfärg?

Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Nu sitter färgen i. Räcker det med 10 min?
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Jag sköljde precis ur det. Får se hur det blir det när torkat :)
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Lät det sitta i 30 min och det är ingen som helst skillnad. Ser likadant ut som innan. Och jag spädde inte ut den för mycket utan lät den vara starkt lila och märkte efter halva tiden att färgen inte ändrades så tog direkt från bomben och satte i håret. Men ingen skillnad alls. Tyvärr.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Hade du i den med torrt eller blött hår? Vill man ha någon vettig färg att tala om får håret inte vara blött, på sin höjd lätt fuktigt. Det ska inte vara några produkter i innan heller, så tvätta håret, låt det torka och sen i med färgbomben.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Mitt är dygn surt :S


kl*
Var det rätt, den ska blir ROSA när du spär ut den. De har en lila som är till för att rätta till gula toner i blond hår. Var det den du fick tag på? :(

Jag har nr 200
66-113_1.jpg


Som sagt spär inte jag ut min alls. Har i blött tvättat hår. Hade inte speciellt ljust innan:
IMG_1244_zps8f188db4.jpg


Har även använt min på löshår och på det håret fäste den också bra.

Så om det är 200 du har, violet. Så vet jag inte varför det inte fäster :(
 
Senast ändrad:
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Var det rätt då?
Testa att ha i utan att späda ut den, samt på lätt fuktigt hår (fungerat för mig med alla extrem färger, aldrig färgat på torrt)
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Jo, det är nr 200 jag köpte och har samma färg som dig på bilden. Blev på sin höjd någon skiftning i lila här och var.

Ska jag testa att inte spä ut den alls?
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Ja det tycker jag, möjligtvis var det silikoner eller oljor i ditt balsam som gjorde att färgen inte fäste eller något.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Tråkigt att färgen inte ville fästa. :(

Kan inflika att det verkar spela rätt stor roll på vilken hårkvalitet man har huruvida färger fäster eller ej. Mitt hår är lättfärgat men pojkvännens är lögn i helvete att färga utan att bleka det först och inte ens blekingarna tar speciellt bra. Det gäller både experiment hemma och riktiga frisörbesök.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Jag tar i rätt mycket, du kan ju testa i handdukstorkat hår. Då år stråna öppna och tar emot färg bättre (har jag iaf tyckt) Ha inget balsam i innan, utan bara schamponera eller blöt det :)

Värt ett försök iaf. Usch känner mig hemsk som "lurade" på dig den om den inte fungerar för dig. Men ja den gav ju mig verkligen knallrosa hår:o
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Kör BM metoden så kan inte bero på det, men har testat nu igen utan att spä ut den.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

blev bättre denna gången. Blev violettrött, typ. violett med röda skiftningar. Inte alls som jag tänkt mig men det får duga så länge.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Eftersom du kör just balsammetoden så kan det bero på det! När jag färgar mitt hår tvättar jag ur med schampoo först för att få ur allt balsam, annars fäster inte färgen. Samma sak med en vän till mig som färgade sitt hår - hon tvättade med balsam dagen innan och när hon skulle färga sköljde hon bara med vatten, vilket resulterade i att hennes hår såg ut som en gul-brun schackbräda då färgen inte fäste.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Jag tror också på att balsammetoden är boven! Balsamet gör väl att hårstråna "stänger sig", så det kanske är därför färgen inte fäster som den ska? Om du tvättar med enbart schampoo innan så borde ju färgen fästa bättre? :)
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Det är nog boven ja! Försöker köra balsam metoden när jag hade rosa/rött hår. Resulterade i någon ful urtvättat orange med rosa skiftningar :p

BM+extremfärger är inte en ultimat kombination.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Haha, mitt rosa vägrar gå ur den här gången, och har inte haft schampo i en enda gång... Sen jag färgade det första gången i våras har jag använt schampo ibland och då har färgen gått ur relativt fort... Sitter som berget nu! :D

Dock färgar jag bara på schamponerat hår!
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Hoppar in och ställer en fråga, hoppas det är okej med TS :)

Dessa revlon-färgerna, jag har svart hår (färgat) och hade velat att det skulle skifta i svartrött, skitsnyggt! Tror ni det blivit något gott resultat på det med en sådan färgbomb?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 068
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 084
Senast: Blyger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 077
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp