Var hittar jag rosa hårfärg?

MM

Trådstartare
Min syster och jag fixade en ombre i mitt hår ikväll och allra helst skulle jag vilja ha den rosa. Kan man köpa rosa hårfärg ute på stan eller måste det köpas på nätet?
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Finns i butiker som partaj och shock om ni har någon sådan i stan :)
Eller så går du in till en frisör som säljer revlons färgbomber och köper en violett sådant!
Då får du en snygg rosa färg som håller länge!
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Dom butikerna finns inte här.

Hur stark blir den rosa färgen av bomberna?
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Det beror på hur ljust håret är under, här ser mitt VÄLDIGT knalligt ut. Riktigt så lysande är det inte. men det blir ordentligt rosa :D
Men bara lugn! Vill du inte ha det så rosa blandar du bara det med din vanliga balsam tills färgen på "balsam/färgbomb" ser bra ut :)

Jag tar i blött, tvättat hår, låter sitta några min i duschen medan jag rakar benen typ :p
Såhär blev mitt med endast färgbomben, dock hade jag i den i 10 min här:
Snapshot_20131015_1_zps2dbf8241.jpg
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Och det ska vara den violetta bomben?

Hittade en frisör som säljer märket.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Precis! Violett heter min :) Trodde den skulle vara mer rosa/lila och inte så stark. Men tji fick jag! Well gör inte mig något. Lite färg piggar upp i höstmörkret:D
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Men det borde bli super. Jag har mörkt hår så färgstarkt rosa till det ser ju bara coolt ut.
Ska jag bara våga göra det med. Vill! Men är en fegis. Men tog mod och fixade ombren i alla fall.
Har alltid velat ha rosa hår. Ser det dumt ut, jag är 28 år gammal?
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Well jag är snart 23?
Jag har lite svårt att säga det, jag personligen kunde inte bry mig mindre om vad folk tycker om mitt hår eller galna smink (ibland, oftast sminkar jag mig inte alls) :D

Tråkigt att "passa" in, skit smidigt med rosa hår när man ska möta nya personer. I mitt fall är det bara att leta efter den längsta tjej, med rosa hår och gigantisk lila jacka man kan hitta. THAT'S ME :up:
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Borde fan göra det känner jag!

Har diskuterat detta roliga ämne med min psykolog och hon tyckte jag skulle göra det.
Varför inte? Var hennes sett att se på det.
Ja, ett ämne som jag verkligen behövde ta upp med henne :D

Jag är för kontrollerad. Borde släppa kontrollen och bara göra det. Det går ju att färga om ifall jag inte gillar det.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Precis! Hade det varit en tatuering vi talade om så hade jag tipsat om att tänka igenom det lite mer (inte för att jag gjort det alltid, lite lagom impulsiv). Men herre gud. Hårfärg går alltid att ändra :) testa och se om du trivs! :)
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Får nog göra det. Vill ju ha det rosa. vill bara inte bli klassad som udda av andra.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Jag är 27 år och hade knallorange dip dye förra våren. Det kändes helrätt, men gick över på några veckor eftersom inte ens permanent hårfärg inte fäster på mitt hår.

(Och då är jag en ganska vanlig person, ingen extrem klädstil eller så. )
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

jag hade rosa dipdye förut, blev inte klassad som mer udda än vanligt.
Är tågvärd med strikt uniform, kjol, blus, väst, scarf och hela kittet och även min chef tyckte det var snyggt.
Min frisör la oxå i en violettfärg, väldigt stark här på bilden men blev en riktigt fin rosa färg efter ett par tvättar.
Kommer göra om det snart igen :)

 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Snyggt! :)
Min syrra har lagt in LILA i sin lugg, hon har inte heller någon extrem/alternativ stil och är 26 år. Passar henne superbra!
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Kollade på färgbomberna idag men fegade ur..
Är rädd att det ska se helt misslyckat ut.
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Nu är jag kanske inte "vanlig" utan kanske klassas som lite udda men upplever inga problem med det. Passar det inte får väl sällskapet leta nya vänner då.
Var den du vill, udda eller ej och kör på! Det är värre att ångra saker man inte gjort än saker man gjorde:)

Och bild vill vi ha förstås! Gärna före, på vägen och efter!
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Buttricks har också bra rosa hårfärg! Märket directions har massor med nyanser och olika färger och de är bara toningar så de släpper rätt bra efter ett par tvättar! (om man inte har efterblivet hår som jag, där det sitter som berget)

Jag har till exempel sett ut så här de senaste månaderna:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151638888968565&l=12a67ebf8c
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151668942508565&l=c00aee8c53

Och det är med Directions Rose Red! :love:
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Jag fyller 32 på torsdag och har en rejält rosa dipdye. :D

Ingen som klagat vare sig på jobb eller annat håll. :)


(fast jag har börjat tröttna på den nu, men får inte ändra på det för polersarna..... )
 
Sv: Var hittar jag rosa hårfärg?

Äh, nu köpte jag den violetta färgbomben.
Blir det skit så får jag väl färga över det!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 068
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 084
Senast: Blyger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 077
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp