Askvind
Trådstartare
Jag tycker verkligen de är givande och intressant att läsa om andras liv och tankar här på bukefalos, andra forum och sociala medier men… jag tycker väldigt ofta att folk går över gränsen och lämnar ut lite väl mycket info inte bara om sig själv utan även närstående och speciellt barn. De delas bilder och sjukhusåkommor. Bråk och trassel. Hur känner ni över detta, har ni någon gräns hur mycket ni delar? Har ni medvetet hållit er anonyma för att de ska vara lättare och friare kunna dela tankar? Ni som delar både bilder på er själva och tankar om era närstående och information, tänker ni på vad de har för konsekvenser om någon som ni känner er ser det? Om er närstående ser det?
Jag kan ju själv känna att är man anonym, i att man inte lägger ut några bilder eller delar med sig av sitt namn eller alldeles för detaljerade beskrivningar så är det ok att dela vad man vill på öppna forum. Men när man lagt ut bilder på sitt djur, sitt namn eller länkat till sina sociala medier som inte är helt anonyma så är man helt enkelt inte anonym längre och bör heller inte dela med sig om sina närståendes liv och trassel. Att man delar med sig av sig själv är ett eget val och något jag inte har problem med själv men när man drar in andra, som barn.. då känns det ofta fel för mig. Hur känner ni? Har ni gränser?
Jag kan ju själv känna att är man anonym, i att man inte lägger ut några bilder eller delar med sig av sitt namn eller alldeles för detaljerade beskrivningar så är det ok att dela vad man vill på öppna forum. Men när man lagt ut bilder på sitt djur, sitt namn eller länkat till sina sociala medier som inte är helt anonyma så är man helt enkelt inte anonym längre och bör heller inte dela med sig om sina närståendes liv och trassel. Att man delar med sig av sig själv är ett eget val och något jag inte har problem med själv men när man drar in andra, som barn.. då känns det ofta fel för mig. Hur känner ni? Har ni gränser?