Vår flicka har blivit stor !!

Armani__

Trådstartare
Idag fick hon sin första mens :D

Faktiskt väldigt oväntat, eller ja hon är lite drygt 7 månader så det började kanske bli dags så smått, där rök väl alla chanser till att hon skulle växa till sig lite, hon är ju så liten vår lilla Yda, men men ingen större fara egentligen

Fast när man såhär i efterhand tänker efter så var det lite tecken på under gårdagen, att allt inte var riktigt som det skulle.
Vi var hos sambons moster och hälsade på lite, och då bajsade hon inne... Vi såg ut såhär :eek::confused: typ, för det har hon inte gjort sen hon var 3 månader ungefär, och så var hon väldigt orolig.

Så ja, det är väl till att ha ett lakan liggande över mitt täcke eftersom det är där hon sover om nätterna och jag vill inte ändra på det bara för hennes löp, hon är ju som sagt så liten så några större mängder kommer det ju inte :D

Några speciella tecken på era tikar när det var dags för första löp? Eller löp över huvud taget? Hur är dem under tiden de löper?

Bonusbilder!
Såhär såg hon ut när vi först var och tittade på henne, 5 veckor gammal, lilla loppan :love::love:
16491847.jpg

Nu ser hon ut såhär, vår bebis...!
20192262.jpg

Sv: Vår flicka har blivit stor !!

va söt hon är:)

När mina tikar skulle löpa första gången så hände det olyckor inne för alla tre faktiskt.
Sen va det lite oroligt/gnäll och lite "tröga/nonchalanta" som vi själva kanske??:p

Ett tips som jag har är att försöka lära henne att städa upp själv om hon inte gör det automatiskt. Då slipper du städa upp blod överallt.
Vår ena tik märker man knappt att hon löper så duktig är hon på att hålla rent efter sig medans mammas tik blöder ner precis överallt så sist satte jag på henne husses kalsonger me en binda i :o hon e så pass stor och rund så tikskyddet satt inte bra... husses kalsonger me ett hål för svansen satt perfekt!:rofl:

lycka till me flickan!

När min vovve ska löpa blir hon som en han-hund ute...hon kissar ÖVERALLT och hur många gånger som helst...detta börjar hon med ca 2 veckor innan hon ska löpa!! :p

Men de har inte hänt några olyckor inne, ÄN!
*peppar peppar ta i trä*

Vad skönt att det inte bara är vår flicka som det hände olycka för, vi blev lite smått chockade faktiskt.

Hahaha, smart idé med husses kallingar, hade aldrig gått för vår lilla loppa, här hade det fått bli tikskydd av minsta storlek :D

Vi håller för fullt på att lära henne att städa upp efter sig, går väl sådär, men vi hoppas på det bästa. Vad bekvämt om man slipper gå och städa upp efter henne stup i kvarten dessa veckor.

Längtar redan tills det är över. Blir så isolerat och hon kan inte följa med till mina föräldra, som jag är och ränner hos varje dag, eftersom de har en hanhund :crazy:, hade blivit lite trista valpar med vår lilla och deras rottweiler :eek::p

När min vovve ska löpa blir hon som en han-hund ute...hon kissar ÖVERALLT och hur många gånger som helst...detta börjar hon med ca 2 veckor innan hon ska löpa!! :p

Men de har inte hänt några olyckor inne, ÄN!
*peppar peppar ta i trä*

Oj, en anledning till varför hon har revir-kissat i ett par veckor nu. Där har vi ännu en anledning till att löpet var pågång. Hon har också hållt på så, och vi har nästan trott att det var för att hon umgåtts för mycket med mina föräldrars hane :D

Jag märker inte så mkt på Eya innan hon ska börja löpa, däremot löper hon med besked..
Hon kissar mer än en handhund under promenader, lyfter tydligt ena bakbenet, händer även att hon kissar inomhus.
Under höglöpet är hon en riktig hynda (:o), då har hon koppeltvång.
Får hon syn/lukt på en karl så sticker hon, finns inte en chans att hon kommer på inkallning, min annars så lydiga lilla flicka :mad:

Hon bjuder ut sej, spelar ingen roll om de är Midas (som är kastrerad) eller grannens blandras, hanhund som hanhund ;)
Hon är så jobbig att jag till och med få stänga ifrån henne från Midas, för HANS skull :eek:

Hon springer och trycker upp "snäckan" i ansiktet på honom i ett, tills han blir så less att han går och lägger sej under sängen.
Vilket leder till att hon står vid sängen och gnyr och åmar sej :o

Hon började bjuda ut sej igår så nu är de koppel som gäller ett tag framöver!

Ååååhh, vad jobbigt!!
Hoppas inte att vår lilla dam blir sån :p
Tur det ändå är förhållandevis kort period och att det går en bra tid imellan varje löp, annars hade man ju blivit skogstokig :devil:

Vår Yda är iallafall pigg och glad idag, om man jämför med igår. Då var det inte mycket med henne. Som om hon sålt smöret och tappat pengarna, rent deppig och bara för sorglig !

Gud vilken sötnos!
Min tik börjar kissmarkera överdrivet några dagar innan blödningen börjar, och hon svullnar upp något groteskt :o. Ser tämligen roligt ut när hon springer, när puppan "studsar" :o :rofl:
Efs hon blöder mycket (står hon upp droppar det...) är det trosor inne med dambinda som gäller. Man får passa på henne dock, för hon är ett riktigt äckelmonster och sliter gärna av sig trosorna och tuggar i sig bindan :crazy:
Hon blir jättetrött, seg och tråkig under löpet, delvis pga att hon blöder så pass ymnigt.

Hoppas du slipper överdriven skendräktighet *blänger på min tik som ligger på rygg med sina stora tuttar i vädret*

Vi hade en tik här hemma som skulle para med våran hane, hon märkte överallt och sen typ hoppa hon med rumpan mot honom, han vart skitless på henne verkligen och tillslut så börja han morra åt henne när hon kom för nära. Män är allt underliga figurer :grin:

Så söt hon är!

De slutar inte växa för att de börjar löpa.
Min kompis chihuahuatik växte från 2,5kg vid första löpet till ca 3kg

Ja just det där med skendräktigheten är jag glad om jag slipper, haha :D

Så söt hon är!

De slutar inte växa för att de börjar löpa.
Min kompis chihuahuatik växte från 2,5kg vid första löpet till ca 3kg

Tack,eller vad man säger :p
Skönt att höra att hon kanske blir större, våran Yda. Ett halvt kilo på dessa små hundar är ju ändå ganska mycket.
Hon är ju ingen chihuahua, men bara liiiite större än dem är hon så ett halvt kilo på henne är också en hel del.

Ååååhh, vad jobbigt!!
Hoppas inte att vår lilla dam blir sån :p
Tur det ändå är förhållandevis kort period och att det går en bra tid imellan varje löp, annars hade man ju blivit skogstokig :devil:

Vår Yda är iallafall pigg och glad idag, om man jämför med igår. Då var det inte mycket med henne. Som om hon sålt smöret och tappat pengarna, rent deppig och bara för sorglig !

Aaa, de är rätt jobbigt, men jag försöker se det positivt, blir ju inga problem när de väl "bär till" om de blir så nån gång :angel:;)

Sen har jag hört (stämmer dock INTE på min tik) att första löpet inte brukar märkas så mkt, tiken vet inte riktigt vad som händer...
Så första löpet kanske inte säger så mkt?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 475
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 455
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka