Var finns Ametist?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Var finns Ametist?

Tidningen Ridsport har också uppmärksammat fallen. Till tidningen säger Veronica Larsson

"Jag har ingen kommentar, jag tänker inte smutskasta folk i tidningen".

Vem visar mest mognad?

Eller vem är mest slipad?

KL

Det går ju att vrida och vända på saken och tolka in svar utefter sin egen erfarenhet i sådana här lägen.

Sålänge nuvarande ägare inte fysiskt bevisar att hästen lever så kommer spekulationerna fortsätta. Det är ju tämligen lätt avklarat om man vill visa lite "good will".

Självklart går det vända och vrida på. Det är ju det som är "problemet" sas.''

Men som jag ser det så har ingenting olagligt kunnat bevisas?
I vilket fall som helst så borde det i så fall vara ett ärrende för polis och inte Bukespekulationer.

Ja, det är sant.

Svårigheterna är ju att tro att man ska kunna ha kontroll över en häst när man inte äger den längre, trots att man har starka känslor för den.
Vattentäta kontrakt kanske är en omöjlighet, just pga av det känslomässiga.

Det enda säkra sättet att veta vad som händer en häst är att äga den själv.
Säljer man eller ger bort så har man avsagt sig den rätten.

Just detta fall vet jag inte om det är så, men själv skulle jag tröttna om en fd ägare ideligen ringde elelr mailade för att fråga saker om hästen.
Visst gärna höra av sig någon gång, det är bara roligt. Men det får inte bli för mycket av det goda.

Du är som vanligt - alltid klok:love:

När jag läser om sådana här saker så blir jag mer o mer övertygad om att man i vissa fall ska avliva sina kompisar istället (hukar mig:grin:),,,

Svårigheterna är ju att tro att man ska kunna ha kontroll över en häst när man inte äger den längre, trots att man har starka känslor för den.
Vattentäta kontrakt kanske är en omöjlighet, just pga av det känslomässiga.

Även om man kan göra ett vattentätt kontrakt, så betyder det inte att kontraktet efterföljs.
Och vem vill eller orkar dra in advokater och med de risker som faktiskt finns för ekonomiska förluster fast man faktiskt har rätt?

Detta är ett diskussionsforum dvs man skall kunna diskutera saken från två sidor utan att bli beskylld för att vara bulvan åt den ena sidan! Som jag ser det finns det många frågetecken i hela situationen.
PL

Jag är inte supporter till detta slakteri! Har aldrig hört talas om det tidigare.
Om det kan visas att de tar emot passlösa hästar o låter dem bli livsmedel hoppas jag att de åker dit men det du skriver får väl än så länge betraktas som hörsägen.
PL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 645
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur