Var finns Ametist?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Var finns Ametist?

Tack Dusty - jag kommer INTE att vara tyst förrän jag får svar på frågan VAR ÄR AMETIST? och då menar jag var = exakt geografiskt.

Det finns ju beskrivet i en tidningsartikel var hästen är enligt köparen. Även om hon inte vill ta emot dig så kanske du ändå kan lista ut var det är. Och ännu ett tips är att vi har allemansrätt som du kan hävda när du rör dig på andras marker. ;)

Vad menar du med det inlägget egentligen? Skriver du det enbart för att provocera?

Är det provocerande?

Jag tycker inte det.

Jag skrev så för jag tycker det är bra att fler hästar slaktas i Sverige och att det då samtidigt ökar sannolikheten att de också äts upp här.

Är det provocerande?

Jag tycker inte det.

Jag skrev så för jag tycker det är bra att fler hästar slaktas i Sverige och att det då samtidigt ökar sannolikheten att de också äts upp här.

Ja men med tanke på vad tråden handlar om så är det mest ett onödigt sätt att strö salt i såren.

Visst är det bra att fler hästar slaktas men det är väl ändå inte bra att hästar köps under falska förespeglingar? Eller?

Visst är det bra att fler hästar slaktas men det är väl ändå inte bra att hästar köps under falska förespeglingar? Eller?

Nej, men det har jag ju redan klart och tydligt hållt med om, men som jag då skrev, det kommer alltid att finnas idioter som gör det, även om vi fortfarande inte vet om den aktuella hästen är slaktad.

Ja men med tanke på vad tråden handlar om så är det mest ett onödigt sätt att strö salt i såren.

Jo, kanske, antagligen,men samtidigt kan det vara så att andra som tänkt skänka bort sin häst blir lite mer beklämda över den tanken när de helt plötsligt läser ett "mums", det blir lite mer så att säga rakt på sak vad som faktiskt kan hända.

Nej du har rätt. Det är ett om möjligt ännu dummare inlägg just i denna tråden så jag kanske borde svarat på det inlägget istället.

På vilket sätt var det inlägget dumt?

Hade det varit "smartare" att skriva "döda hästar lider inte" och vari ligger i så fall skillnaden?

Om man nu ska märka ord...

Nej du har rätt. Det är ett om möjligt ännu dummare inlägg just i denna tråden så jag kanske borde svarat på det inlägget istället.

Men jag tycker faktiskt att det inlägget "hundmat och salami lider inte" är bra.

Det säger mig införstått det jag tycker.

Jodå - Veronica har talat om att han går i en hage med grönt gräs....vilken bra ledtråd:D

Thomas - jag har varit och letat i Lammhult och i Glimåkra och i Bölarp. Det finns många hagar med grönt gräs där.....:crazy:

Hoppas att du får ett svar på vart Ametist tagit vägen... Och jag hoppas du orkar stå emot alla elaka påhopp du fått ta emot här.

Livet är inte alltid svart eller vitt som vissa tycks tro...

Det är lätt att säga att JAG SKULLE ALDRIG göra si eller så...

Jag skulle heller ALDIRG sälja/ge bort/lämna på foder/ min häst....med dom förutsättningar jag har nu nej, men hur vet jag att jag alltid kommer att ha dom? Hälsa? Boende? Ekonomi?

Till er alla som är så "duktiga" här på Buke och aldrig begår misstag...hoppas ni gör det... så att ni kan kliva ner från era höga hästar!

Lycka till Pjok!

Klart Slut!!

Till er alla som är så "duktiga" här på Buke och aldrig begår misstag...hoppas ni gör det... så att ni kan kliva ner från era höga hästar!

Du har inte tänkt tanken att det kanske är så att "de som är så duktiga" säger som de gör just för att de HAR lärt sig av sina misstag...? Att de HAR trista och sorgliga erfarenheter i bagaget?
Jätterart av dig att önska dem mer olycka...

Tror du att jag tyckte det var roligt att avliva mitt sjuåriga skadade varmblod som kanske skulle bli bra efter en dyr operation istället för att skänka bort honom på blocket för 500 spänn som sällskapshäst...?

Tänk efter lite själv va och kliv ner från din egen höga häst.

Senast ändrad:

Plötsligt har det blivit ädelt att skicka häst till slakt som mat.
Men mat åt djurparksdjur.
Vad är det för skillnad på att grannen eller ett djur i bur äter den?

Diskussionen har aldrig gällt själva slakthanteringen. Diskussionen har gällt huruvida VL har lurat till sig hästar på falska premisser för sin egen vinnings skull.
Nu börjar tråden spåra ur fullständigt....

Till Lena2005

Tack vare människor som dig så orkar jag fortsätta. Det du skriver värmer...:laugh:

Om du läste första tråden så borde du veta att TS där kom med en massa påståenden/beskyllningar om själva slakthanteringen.
O vad jag vet har hon fortvarande bara misstankar om att hästen är slaktad.
Självklart är det inte ok att lura till sig en häst på falska premisser men det är inte säkert att det är olagligt.
PL

Tidningen Ridsport har också uppmärksammat fallen. Till tidningen säger Veronica Larsson

"Jag har ingen kommentar, jag tänker inte smutskasta folk i tidningen".

Vem visar mest mognad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 645
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur