Sv: Vår bästa Cane är borta!
*KL*
Tycker spinoffdiskussionen under rådande omständigheter borde föras i en egen tråd, för TS skull.
Jag erkänner att även jag, felaktigt eller ej, tolkade TS första inlägg som att hunden som rymde var lös och de andra kopplade. Dock såg jag ingen anledning att orda om det i nuläget, då TS lider alla helvetes kval ändå.
Sen, ska man dra det till sin spets så om hunden varit lös finns det väl fog för diskussionen om det juridiska och ansvarsmässigt. Men här och nu gör det ingen skillnad alls, så jag tycker inte tråden behöver beröra det på det sätt som gjorts just nu.
Om hunden var lös eller ej påverkar inte hur TS mår i detta nu. Det påverkar inte rädslan, sorgen och ovissheten. Var hunden lös har TS säkert förbannat sig själv tusen gånger om vid detta laget, var hunden inte lös har TS säger förbannat sig själv och tänkt på allt som kunde gjorts annorlunda tusen gånger vid detta laget. Osv.
Olyckor kan alltid hända, även i den absolut bästa av världar. Många av oss har hundar lösa i större eller mindre omfattning, som dels ökar risken, men också ibland bryter mot lagen. Innan man sätter sig på höga hästar kring det bör man dock rannsaka sig själv och fundera på om man aldrig varit lite för tung på gasen med högerfoten, kört på gult fast man skulle kunnat stanna, chansat på att hinna över järnvägsövergången innan bommarna fälls trots att det börjat blinka rött och låta 'pling pling pling'. Etc etc etc...
Människor ÄR just bara människor, med fel och brister.