A
A-a
Sv: vanvårdnad- hur kan man stoppa det?
jo precis vad vi blev, vi kopplade in både mundihter och poliser, men det tog lång tid innan något gjordes, det togs inte på allvar. Och eftersom hon bara drog iväg med hästen till en ny adress så kunde vi ju inte bara åka ner och hämta henne eftersom vi inte visste vart hon nu var, annars skulle vi ju givetvis och självfallet åka och hämta henne. och åter igen så blev vi jätteldsna att hon hade blivit så eländig på sån kort tid, det är också skrämmande hur snabbt dom kan falla ur när dom hammnar i sådana händer.. men men nu har hon det bra och ska ha ett litet föl i vår som kommer =)=)
piamar skrev:hej kommunens miljö och hälso vård har skyldighet att kolla upp
vanvård efter anmälan ,jag kan tycker att båda är för summliga i sin hantering av hästen plus nya stället hästen kom till,skulle det vara
min häst har affären aldrig ägt rum,men gjort är gjort sas,man kan
efter konstruera allting,jag skulle ha tagit hem hästen omedelbart ,när det blev misstänkt om djur plågeri,och häva avtalet
eller bara åka ner för besök,oanmält,för att kolla in stället och ha med mig häst transporten hem igen.och hjälp att få hem hästen,vägrade dom skulle jag koppla in myndigheterna ifallet ,
och lokala folk som känner dom och ställa dom tillsvars varför dom gjort så och gjort sig onåbara.och inte hållit lovandes avtalet och var noga med hästen? eller gjort tings sak av det.koppla in jurist på fallet.
men jag skulle bli mycket ledsen för hästen...
jo precis vad vi blev, vi kopplade in både mundihter och poliser, men det tog lång tid innan något gjordes, det togs inte på allvar. Och eftersom hon bara drog iväg med hästen till en ny adress så kunde vi ju inte bara åka ner och hämta henne eftersom vi inte visste vart hon nu var, annars skulle vi ju givetvis och självfallet åka och hämta henne. och åter igen så blev vi jätteldsna att hon hade blivit så eländig på sån kort tid, det är också skrämmande hur snabbt dom kan falla ur när dom hammnar i sådana händer.. men men nu har hon det bra och ska ha ett litet föl i vår som kommer =)=)