Väntans tider

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

Ingenting är omöjligt. En hingsthållare berättade att han fick dit ett sto som skulle betäckas var då hon högdräktig. :) Hon var kollad på 90 dygn. Fölade 1 vecka senare, hon fick stå kvar hos hingsten. Vad har hon för beteende?

Dygn 344?! Ojoj, känns redan jobbigt, innan vi ens börjat vaka :) Vår gumma är på 320 idag, riktigt rund om magen, ordentligt juver men inte fylld i spenarna. Det är hennes första föl, och vårt andra, så anigen nervös är man allt!
Hur "brukar" det vara med förstföderskor, inget som säger att de oftare fölar tidigare/senare än beräknat?? Nojig och nervös är man... men mest förväntansfull såklart! :D

Jaha, då är det bara att vänta ut och se om det blir mer av detta eller jag som ser spöken.

testa henne annars? Men om hon skulla vara dräktig, kan du inte räkna på ett ungefär hur långt hon har kvar då?

Ingen fölis. Nu har hon stått och fetat sig i vårsolen i flera dagar så hon har snart ingenting kvar att skylla på för att hålla inne fölet :mad:

Tycker inte att hon ser så jättestor ut längre, magen har en tydlig spets nertill.

Spensrna är runda nertill, inte spetsiga. Hon har därimot inte mkt juver att tala om, bara "bullen" precis framför.

Baken är så slapp att det dallrar när hon går, kliar sig mm svansen verkar sitta löst :D

Hon äter just nu allt hon kommer över, flera skottkärror med hösilage, träd och pinnar. Samt i stort sett all halm vi lägger in, får alltid strö en gång till när jag nattfodrar.

Att det närmar sig det gör det. Fast hon har ju gett tecken på det ett bra tag nu. Men det är ju bara att vaka vidare, hoppas den kommer snart. Söndag närmar sig. ;)

OM hon skulle vara dräcktig så blir det fölis precis i början av Maj. Har ingen att testa henne på, mer än hennes 1 åriga hingstföl, och den sparkar hon åt som en galning.

Känns som att jag hamnat rätt nu...känns skönt att höra att vi är fler :D har ett sto som gått 338 dagar nu å bara jäser...fyllt juvret...släppt i banden...mm mm. allt klart! trodde att det skulle hända nå inatt men så fel jag kunde ha...här sitter man å blå stirrar på kameran hela nätter å hoppar till varje gång det händer nå å tror att NU!...men inte då...känns som en evighet...hoppas på inatt då...som alla andra nätter..*längtar* :love: ...

*lånar knapp*

Mitt sto är beräknad till 12 april men pratade nyss med stallägaren som sa att hon ser smalare ut nu, kan fölet ha lagt sig tillrätta redan? Tror ni hon fölar tidigare?
Juvret började hon fylla för tre veckor sedan.
I morse hade hon även stått och kollat bakåt.

Följt den här tråden i flera veckor nu. Kul å läsa om det som händer å så. Hehe. Lärt mig lite som är bra om jag skaffar eget föl ngn gång ;) -aja, ni förstår-

Ingen fölis än för Svarta, men jag tror inte det är så länge kvar. *Hoppas*
Ikväll var mjölken ännu grumligare, som utspädd lättmjölk eller nå't. Hennes svans sitter löst oxå! :D

Tror inte det blir inatt, men kanske imorgon, eller så blir det en söndagsbebis! ;)

346 dagar och ingen fölis....

Tyckte igår att hon inte längre är så slapp i banden :crazy: kanske är det fantasin som börjar spöka eftersom det drar ut på tiden så...

Ja ja imorgon är det söndag, hoppas på att vi spått rätt.

Jaha, söndag eller?

Så såpan fortsätter mao.

Hon trivs nog med att vara dräktig, din tös.

min polle har gått över med 22 dagar räknar 330 blir alltså=352.
jag tror snart att jag har en Elefant :D .
hon har ren råmjölk i juvret o har haft de dom sista 3 veckorna,men hoppas att det kan bli ett föl i natt.
som mest har jag haft ett sto som gick 367 !!dagar (blev ett stoföl då).
lycka till med era bäbisar

Men, inte inatt heller? Attans också. Blir kanske :angel: denna söndagen då.

Lycka till till både dig och alla andra som det drar ihop sig för.

Shady: Hur går det har du fortfarande samma misstankar om att hon är dräktig?

Det blir nog inte i natt heller.
Svarta har varit orolig och spänd hela dagen pga alla påsksmällare & raketer mm. Så hon har sprungit omkring mest hela dagen... Så hon kniper nog tills hon lugnat ner sig iallafall.
Juvret var helt slappt nu ikväll. Var mer eller mindre omöjligt att få ut en droppe mjölk.
Hon äter inte heller. Bara står och lyssnar efter smällare... :(

det hinner ju bli en söndagsbebis ännu... trodde kanske hon gick och knep pga kylan :) fast nu är det ju vår :banana: HAr iallafall aldrig hört att fölet stannat där inne ;)

Nä minsann, nu tycker jag hon får klämma fram bebben så hera får sova lite :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet. Efter att ha...
Svar
11
· Visningar
1 096
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 696
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka