Väntans tider

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

Håller helt med dig. Blir otroligt jobbigt när väntan blir så lång. Man orkar ju knappast glädjas åt fölet, utan vill hels bara sova då det är klart. Hoppas fortfarande på att det blir en söndags bebis och DENNA söndag.

Snart får även jag sälla mig till övriga skaran. Ida som är beräknad till 1/5 med 2a fölet har nu börjat fylla juver och är så trött. Äter inte upp sin mat längre varken ute eller inne. Står bara och sover. Gick 341 dygn förra året. Sen har jag Dolly beräknat 4/5 med 8efölet och Olivia 6/5 med 1a fölet. Ingen av dem visar några tecken ännu. Äter av Idas mat med god aptit. 22 åriga Bella som ska ha sitt 2a föl runt 15 maj är så trött men äter med god aptit. Kollar stona på rutin morgon och kväll än så länge men tror det dröjer minst 2 v till innan Ida kommer igång på riktigt.
Däremot så har betäckningssäsongen börjat. Kollar gallstona mot hingsten varje morgon.

Nu känns det som om det börjar dra ihop sig! :smirk: Dag 228. Banden helt slappa. Juvret helt sprängfyllt/stenhårt. Spenarna fyllda. Fölet har fixerat sig, magen är mer "raklång" nu. Idag hade mjölken börjat rinna. Hoppas på att hinna få en påskfölis!!! :love:

Jooo...Glömde säga att hon har varit lös i magen det sista dygnet också! Har det något att göra med att det börjar närma sig?!! :smirk:

Jag vill ju oxå ha en påskfölis! ;)

Svarta är på dygn 327 idag. Juvret har INTE blivit större/mer spänt igen, sen igår. Undrar om ett sto kan "hålla tillbaka" fölningen för att hon blivit skrämd? :confused:

Om man ser henne fram- eller bakifrån så är hon riktigt smal nu! Fast från sidan sett så ser hon ju ut som en flodhäst ungefär! :D
Ja, ja. Fölet kommer när det kommer. Det blir nog ingen söndagsfölis iallafall. :)

bitch1 skrev:
Nu känns det som om det börjar dra ihop sig! :smirk: Dag 228. Banden helt slappa. Juvret helt sprängfyllt/stenhårt. Spenarna fyllda. Fölet har fixerat sig, magen är mer "raklång" nu. Idag hade mjölken börjat rinna. Hoppas på att hinna få en påskfölis!!! :love:

Hmmm, dag 228? :angel:

Själv får jag nog vänta ett par veckor till...

/// ghost

Mitt sto är nu 285 dagar.
Är stor o rund. Lite grinig ot de andra i hage . Hon vill ha all mat. Ska föla ca 11 maj.
Kompisen fick ett sto .

Trycker fölet på så blir ju avföringen lösare, så svaret på din fråga vill jag svara ja på.

bitch1 skrev:
Du menar inte möjligtvis dag 282, eller kanske 328 dagar? Annars blir det ju en väldigt tidig född fölunge om den kommer till världen redan på 230 dagar...

Ingen fölis i natt heller. Tycker faktiskt att juvret var mer fyllt när vi kom hem från scandinavium igår. Hon har också varit lös i magen ett par dagar.

För övrigt så bokades Pascal alternativ 88 Keys igår i Flyinges monter på deras rek.

Har jag tur, så kan det bli föl på dagen rätt datum. ( idag). :banana:
Sitter mjölkdroppar på det som ska vara spenar, ( som inte syns).
Spenarna är stora som golfbollar :D . * Håll tummarna* :idea: för en arabbebis inatt.

335 dagar

Jag måste bara kolla om det är någon som vet varför mitt sto som igår var helt fylld i juvren, de var stora och hårda.
Och nu imorse när vi kom ut fanns det knappt inga juver alls kvar, slappa och hängde.. tycker det är jätte konstigt.. någon som har varit med om detta eller vet något om det? :confused:

Hon var riktigt orolig igår kväll, och vi trodde nog att det snart var dax.. hon går med svansen i vädret hela tiden vilken hon inte gjort innan..

*lånar knapp*
Mitt ena sto som är beräknat runt den 21-25 April har idag vaxproppar jag hoppas ju att hon kan hålla lite på sig då hon har haft otur med sina fölningar vill ju gärna att detta fölet ska klara sig då hennes förra året fastnade och dog.
Men den som är beräknad till den 8 Arpil visar bara små tecken ännu.

Fortfarande ingen bebbe?? :mad:

//en till som följt såpan i smyg...

Åh, här är det långt kvar tills det blir shettisföl eller ens tecken på det. Får hoppas att betäckningsstona som kommer i maj har föl med sig :D

Halloj,

Vad skönt att inte vara ensam om att hästjäklen inte fölar. min är på 342:e dygnet nu och jag orkar inte vaka längre. Jag är ett fysiskt och psykiskt vrak!! Värre humör än en riktig pissmärr har jag för tillfället.

Försöker intala mig att "den som väntar på något gott ....." men jag börja tappa tron på att det kommer ett föl.

Till råga på allt så tyckter jag att hon känns fastare i bäckenbanden och att juvret har minskat. Men det kanske bara är hjärnspöken från min sida.

Mitt sto visar inte några som helst tecken på att det närmar sig(tycker jag, är ju inte någon expert). Hon vankar inte, juvret är inte välfyllt, bäckenbanden inte jätteslappa, och framför allt hon lägger sig inte ner och trycker ut fölis!!! Jag sjunger till och med för henne för att hon ska komma igång!!!

//Jenni - trött, grinig och desperat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet. Efter att ha...
Svar
11
· Visningar
1 097
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 696
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka