Väntans tider

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

Jo det gör det. Men som du beskriver magen idag så tycker jag det är på G att denna såpan är på väg att ta slut. Hoppas på bilder i morgon. :d

HalyBailey skrev:
Jo jag fick svar för en typ en vecka sedan eller nåt. Står här uppe i tråden.
negativt tyvärr........
Jag har inte fått provsvaret hemskickat, bara över telefon av delägaren, men hon skulle ha ett värde på över 200 för att vara dräktig, typ 180-190 kunde accepteras också, men hon hade......0.2.......
Hoppla, jag tror min gamla vallack har större avelsvärde än henne just nu! Men jag har smält besvikelsen så nu hoppas vi på en varm vår med bra brunster och Dräktighet!

Ja, gud va putt man blir :( ..men jag får iallafall 1 föl i år, men det var ju detta jag verkligen ville ha...men det finns väl en mening med allt... och nu ska jag försöka få henne eksemfri istället med mina häxkonster :D så hon kan vara ute hela nästa sommar med fölis :) utan att klia.....så det var väl det som var meningen...det andra fölet som kommer är redan sålt...men jag kan ju pussa på den i ett halvår iallfall :love:

Hera skrev:
Ingen fölis...

Missa inte nästa spännande avsnitt av "Stoet som aldrig ville kläcka" :p

Åh nej, det gör jag inte, det är dina inlägg som jag kollar efter varje gång jag sätter på datorn.

Tips på namn till fölis.
"Here I stay"
:)

????????

Är det vanligt att ston fölar ca 3 veckor tidigare? Och om dom gör det är det risk för att fölet inte är okej?
Börjar bli lite ororlig då mitt sto började få juver för ca två veckor senad och i dag/morse var det ganska mycket i dom och hon är beräknad till att föla runt den 25/4 :confused: . Det är hennes första föl!

Sv: ????????

En del ston fyller upp jätte tidigt och en del senare har också ett sto som ska föla samma datum och hon har fyllt upp mer än den som ska föla nu den 8 April men det är helt normalt.
Men ja de kan föla 3 veckor för tidigt det har ju hänt en och annan gång ju

Ingen risk att vi missar något avsnitt i din såpa. Vi är många trogna tittare!!

mimus skrev:
Åh nej, det gör jag inte, det är dina inlägg som jag kollar efter varje gång jag sätter på datorn.

Tips på namn till fölis.
"Here I stay"
:)

Mitt föl riskerar att få heta "don't wait up" Stoet är inne på 336:e dygnet, jag har vakat i två veckor och börjar känna vanmakt.

//Jenni

:mad: Ja vi väntar tålmodigt på henne. Kanske blir idag då eller? Hade nästan glömt bort hur jobbigt det är att gå och vänta. Fast det är värre så här än att gå och vaka på ens egna föl.

Mitt sto gick över 1 månad och 3 dar sist.. :crazy: Vi vakade på henne i ungefärg en och en halv månad då, så vi får hoppas att hon klämmer ut fölungen fortare i år.. :)

343 dagar:

Ja ja, det var väl ingen som trodde att jag skulle skriva att hon fölat inatt. Jag själv kommer att bli mkt förvånad när den väl kommer. :)

Nu verkar hon oxå ha släppt lika mkt på båda sidor, var inte riktigt lika slapp på hö sida förut. Den lilla "bullen" precis framför juvret har blivit större.

Ameo: Spenarna är fyllda hela vägen ut, det är ingen spets längst ner. Resten av juvret är inget vidare fyllt, men just spenarna har ändrat sig.

Men då :mad: , ska hon hålla oss alla på sträckbänken länge till eller.
Knashäst ;) ...

ha ha, jag tycker synd om dig men kan inte låta bli att skratta, jag var precis som du med mitt första hemmavid :D

Hälsa din dam att hon ska sluta retas med halva buke nu, vi tycker inte om att hållas på sträckbänken *S*

Det är inte en fis på tvären. För hon lägger gaser både länge och ljudligt. Inatt fick vi sänka volymen på tv´n. Hon tar i som om hon skulle spricka :)

Shady...tyckte jag läste ett inlägg om avmaskning du skrivit men hittar det inte nu.

Jag tror du skrev att du avmaskade sto och föl när fölet var en dag gammalt, stämmer det?

Undran var om du bara avmaskade stoet och fölet får i sig genom mjölken eller om du avmaskade fölet och stoet?

Blev lite krångligt,,,hoppas du förstår :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet. Efter att ha...
Svar
9
· Visningar
916
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 693
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka