Jag är i en lite knepig situation angående en vän som vill komma och hälsa på....
Kort intro: vi var jobbkollegor när jag först kom till Australien 2014. Jag 28 år, hon runt19- 20. Vi hade kul på jobbet samt vi gick ut och festade mycket ihop, jag har många roliga minnen från de 4-5 månaderna.
Sedan flyttade jag till norra queensland och vi har mest fejsbookat och skickat meddelanden sedan dess. MEN, vi bokade en resa till Bali ihop ett år efter att jag flyttat. På den resan började det knarra lite, hos mig, då jag kände av åldersskillnaden (kanske?).
Hon tog över en timme på sig att sminka sig på morgonen innan frukost tex (jag vet, töntigt av mig att ens bry mig). Hon är en sån som behöver gå på toaletten en gång i timmen dessutom, alltid detta letande efter en toalett och vänta på henne pga det (herre gud vad är det för fel med det, vad är det för gel på mig som blir irriterad ens?).
I alla fall, efter den resan bestämde jag mig för att alltid resa ensam i fortsättningen, så allt blir på mina villkor, inte svårare än så.
Ytterligare 2-3 år senare kommer hon och hälsar på mig och detta efter att jag träffat min sambo och vi bor ihop osv...
Hon bor hos oss under 4-5 dagar och nu börjar jag verkligen ta avstånd.
Samma här, smink hela tiden, toalett hela tiden, nu också småätande hela tiden men också hur hon bytt jobb,hon kallar sig entreprenör (livestreamar sig själv på adult-sidor på internet mot betalning från främmande folk), att detta är hennes eget företag, hennes mamma är stolt, hur mycket pengar hon tjänar, friheten att jobba varifrån som helst med en internetuppkoppling, hennes nya lägenhet som är på 15e våningen istället för 5e med havsutsikt som hon nu inte kan bo utan att ha mm mm...
Hon är 25 eller 26 nu... jag fyller 35 snart och bott med min sambo i 4 år, vi båda har normala jobb osv...
Jag känner att klyftan mellan oss blivit större och större.
Och nu vill hon komma och hälsa på oss igen. Och jag bara känner att jag varken har lust eller tid att umgås med henne.
Har skyllt på att jag jobbar mycket och det är mycket just nu... vilket det är men såklart jag skulle ha tid om jag ville liksom... men jag vill inte...
Jag kan ju inte hindra henne från att resa hit och ta in på hotell och så, men vore ju märkligt att inte ses om hon skulle göra det. Antar jag kan avvara en eftermiddag eller så men jag orkar inte höra hennes snack..... tror vi växt ifrån varandra, jag växt ifrån henne...
Ville mest skriva av mig om mitt i-landsproblem