Sv: Vanligt med problem att rida ut själv ??
*KL*
Det här med att inte rida ut på sin häst känns lite som typiskt för halvblodsfolk
Gäller väl olika raser & folk, men av dom man har mött på är det gärna dom med -gärna dyra- halvblod.
(sen kan man ju vända på det & tycka att det finns folk med varmblod & islandshästar som inte rider sina hästar i form och dressyr, men det är ändå inte lika stor del av dom man mött tycker jag)
Att man ska kunna rida ut med sin häst tycker jag känns självklart!
En naturupplevelse för både ryttare och häst
När jag jobbade som hästskötare (dvs andras hästar) så red jag inte ut med alla hästar, men det var ENBART dom som utgjorde en fara för mig att flyga av rejält som jag undvek det med. (red ut med dom flesta)
Att rida varje dag i en paddock, usch vad enfomigt och slitande på hästen!
Rider i paddock/ridhus max två gånger per vecka.
Går att träna & rida i form även i naturen.
*KL*
Det här med att inte rida ut på sin häst känns lite som typiskt för halvblodsfolk
Gäller väl olika raser & folk, men av dom man har mött på är det gärna dom med -gärna dyra- halvblod.
(sen kan man ju vända på det & tycka att det finns folk med varmblod & islandshästar som inte rider sina hästar i form och dressyr, men det är ändå inte lika stor del av dom man mött tycker jag)
Att man ska kunna rida ut med sin häst tycker jag känns självklart!
En naturupplevelse för både ryttare och häst
När jag jobbade som hästskötare (dvs andras hästar) så red jag inte ut med alla hästar, men det var ENBART dom som utgjorde en fara för mig att flyga av rejält som jag undvek det med. (red ut med dom flesta)
Att rida varje dag i en paddock, usch vad enfomigt och slitande på hästen!
Rider i paddock/ridhus max två gånger per vecka.
Går att träna & rida i form även i naturen.