Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Han är jättefin för att vara 20! :love: Han har verkligen ett trevligt huvud. :)
Hur länge har du haft honom?

Åh! Och trail är så himla roligt! :D Jag hoppas att min blir en bra trailhäst.. Eller någorlunda iaf. ;)

Tycker du gjort ett kanonjobb! :bow:
Hur länge har du haft honom nu?

Hmm få se... tog hem honom vintern 08. Jag FICK honom sommaren 08. Men började inte rida fören vintern 09, alltså förra året, började utbilda honom antingen januari eller februari. (jag skrev i en bok efter varje ridpass hur det hade gått, måste hitta den, vore roligt att läsa)

Så han har varit min 1,5 år iaf men bott här i 2 år. Riden 1 år:laugh: Skrev jag struligt?

Inte lika långt som du hade din Donna..

Varför just (oj vad hette han din häst?) Vad var det som gjorde att du valde honom, även om han är söt men..;)

Jag förstod precis vad du menade! Och då har det verkligen gått undan mad utbildningen! Jisses va duktig han är! :bow:
Kommer nog inte dröja så länge innan han tar galoppen ordentligt. :)

Jag var nere och tittade på henne och det var väl ungefär kärlek i första ögonkastet. :love:
Jag kände att ska jag ha en unghäst så ska jag nog passa på nu när jag har den tiden. Och hon var korsning halvblod/tinker, sto (extra viktigt!), hon förväntas att bli runt 160 samt att jag hade råd att köpa henne. ;)
Hon rör sig väldigt avslappnat och hon är som sagt helt orädd och det är en bra grund på en häst. :laugh:
Hon heter egentligen Miss Rock´n Roll men går under namnet Roxie till vardags.. Alt HårdRockar´n eller Rocker´n. :rofl:

Haha ja jag såg ju filmerna nyss i den andra tråden, vi skriver ju i två olika haha kanske ska förflytta oss till den denna:laugh:?

Men jag förstår dig, att du köpte henne, hon verkar ju underbar de lilla man sett! Märks att hon har tinker i sig, dock ser jag inget halvblod men hon är riktigt söt alltså!:laugh:

Senast ändrad:

Men gud vad jag känner igen dessa bilder, den där mannen.. berätta!

29312859.jpg

Jag har heller inte sett något direkt halvblodigt över henne men sen kan ju halvblod skilja sig ganska ordentligt också. ;)

Den där bilden är tagen i september när jag och Donna var på clinic för Patrick Allori. Vet inte riktigt vad som finns att säga.. :p
Han sa att hon förstod ungefär lika mycket som en tvååring.
Han hjälpte mig även med lastningen.. Donna var kanonsnäll att lasta förr men sen helt plötsligt så sa hon nej, Och det höll ju på några år och så hjälpte Patrick mig med det. :)

haha! jaa, men jag svarar på det andra inlägget här då. ;)

Ja, alltså första gången jag träffade henne så föll jag pladask! :love:
Hon är verkligen min lilla trollunge!

Vi fick en bra start och sen när Donna fick lämna jordelivet så blev jag så himla arg på allt och alla. Men mest på Roxie så den månaden jobbade jag inte så mycket med henne och sen hade jag en väldigt jobbigt unghäst att uppfostra :angel:
Men det går framåt och hon är snäll, men lite för bossig ibland. ;)

Aaah okej! Ingen jag känner till. Vadå var hon busig från marken eller? hehe.

Fick ni till lastningen sedan?

Hästkompisen som står med Bitter går typ inte att lasta, sist gick det faktiskt bra men annars har de fått jävlats i 3 -4 timmar. Glad att min pojk trallar in själv..

haha! jaa, men jag svarar på det andra inlägget här då. ;)

Ja, alltså första gången jag träffade henne så föll jag pladask! :love:
Hon är verkligen min lilla trollunge!

Vi fick en bra start och sen när Donna fick lämna jordelivet så blev jag så himla arg på allt och alla. Men mest på Roxie så den månaden jobbade jag inte så mycket med henne och sen hade jag en väldigt jobbigt unghäst att uppfostra :angel:
Men det går framåt och hon är snäll, men lite för bossig ibland. ;)

Vänta lite nu. Nu förstod jag inte, jordelivet?:p Vad är det?

Oj, jag hade en bossig kille jag med, lite väl bossig- blev farlig.

Jordelivet? Alltså.. Eftere att Donna avlivats. :p
Donna var ju.. väldigt speciell. Hon var lika "smart" som en tvååring.. Hon hade inlärningssvårigheter eller vad man nu kan kalla det. ;)
Yes! lastningen gick kanon! Han fick in henne på någon minut sen lasttränade jag henne varje dag och jag hann aldrig lära henne att skickas in men jag kunde lasta henne själv och baka av gå på , baka halvägs ut, gå på igen osv. :)

ja, Roxie var uppe på bakbenen väldigt ofta, så man hade två framhovar på axlarna. Det var lite läskigt :crazy:
Nu är det ett tagsen hon reste sig och hon har börjat respektera mig mer och mer nu, så det går åt rätt håll. :)

Men gud förlåt, jag läste o förknippade allt helt fel. Börjar bli trött kanske:crazy:
Ja när Tibra såldes var jag mest deppad o arg, hatade allt som hade med häst att göra. Jag stannade till o med kvar på skolan fast vi slutat, ville inte hem tänkte bara på henne, eller så gick man på ängen där vi hade busat runt o grinade. Inte lätt alla gånger.. =/

Ojsan hoppsan, ja det är inte alls trevligt. Vad gör du när hon gör så? För jag har inte en aning vad jag ska göra i sådana situationer..Har aldrig varit med om det.. eller jo, kallblodet innan han skulle säljas, han anföll mig i hagen då motade jag bort honom, då reste han sig agressivt på bakbenen mot mig. Fy fan då var jag rädd, för han gjorde allt för att trycka ner mig alltså. Var så skönt då han for, men ändå sorligt, han var min första egna häst som jag köpt efter egna pengar. Mysig att rida (tjurig) o vacker. Han red jag också western på..

20700722.jpg

Haha, jaa det är lite jobbigt när man börjar bli trött. :)
usch jaa, man hanterar det olika bra. Jag är ju lite glad över att jag hade Roxie så att jag verkligen var tvungen att åka till stallet och hantera tomheten. :(

Min tränare har sagt att jag ska plocka ner henne och backa henne.
jag har varit så himla dålig på det och har varit alldeles för sen med tillsägningen :p
Jag har sett allt i slow motion och sen bara blev jag alldeles för sen. :crazy:
Det blev så att jag började se tecken precis innan hon reste sig och då passade på att gör något. typ flytta henne ifrån mig eller backa henne ellr bara.. något liksom. :) Det blev mycket bättre efter jag kom på att hon kanske skulle behöva springa av sig lite innan jag jobbade med henne, och lättare blev det. :) Hon busar inte så överdrivet mycket i hagen så hon tyckte väl att jag kunde vara hennes lektant. :rofl:

Jamen! jag glmde ju säga att han var hur fin som helst!! :love:

Osäker på om det var mig du menade, men jag bor vid 175:an, granne med Sörtomta;) och det står "Johanna" på ett par gamla benskydd i sadelkammaren:laugh:

Jag är helt kass på detta med att svara eller göra inlägg :) blev ju jättefel ju! Tänkte svara på Annelis fråga om vilken väg jag bodde nära i Värmlandsskogen He he! Ni får ha överseende ;)

Jag är helt kass på detta med att svara eller göra inlägg :) blev ju jättefel ju! Tänkte svara på Annelis fråga om vilken väg jag bodde nära i Värmlandsskogen He he! Ni får ha överseende ;)
ha ha då har visäkert redan träffats , på MIA c på Sörtomta ..eller?;)

Han är jättefin för att vara 20! :love: Han har verkligen ett trevligt huvud. :)
Hur länge har du haft honom?

Jag har bara haft honom i 4 år, men det har varit härliga år!!! Som jag hoppas blir många mer.

DSCN0027.jpg
[/IMG]
Han brukar få ta en vända på ridbanan på våren/sommaren eller med en greenguard för han blir gärna modell tunna!!! Matglad och vansinnigt lättfödd.

DSCN0050.jpg
[/IMG]
Gullgubben:love:

Mina hästar har ofrivillig vintervila..för dom har en matte som inte ville ge sig ut i jävla kyla...men nu när kylan har lagt sig så har de snöat i två dagar istället..å sen när matte äntligen tänker att idag jävlar ska hon ut på en tur efter jobbet så kommer hon hem med migrän....

Åhhh denna vinter...jagfår alltid sååå dåligt samvete på vintern för jag tappar suget på att rida totalt..å skaffade en unghäst för ett tag sen..kändes just nu som att de va helt onödigt då jag inte gjort nått med henne heller...förvisso så är hon född 07 så jag behöver väl inte ha nån panik heller utan vi "umgås" mest vilket kan behövas...men den andra tanten skulle verkligen ridas...MEN när man kommer till henne så vill hon bara gå iväg vilket hon inte brukar..antingen vill hon inte bli riden/pysslad med eller så hatar hon mig för hon bara står....ahh, jag har jaft henne ett par år så hon har nog vant sig...

såå..nu har jag iaf skrivit av mitt dåliga samvete!!! tack för mig! Hej!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka