Sv: Vänliga alltiallo töl tråden
Min häst
Det gick suveränt på kursen idag gud. Jag är så glad. Jag kunde inte hålla mig för skratt då jag ringde en vän.
Det första vi fick höra när vi kom var hur otroligt söt Bitter var o vad roligt att vi var där igen. Roligt att höra
Första passet gick skapligt. Bitter var lugn men lite focuserad på de andra hästarna. Annars skötte han sig bra. Sambon filmade dock inte den roligaste övningen på det passet där det gick som bäst. Då vi jobbade med traven. Så det var lite synd men fick med en massa annat roligt
Mellan passen skulle tränaren testa få in galopp på Bitter(
jag har aldrig fått in galoppen förutom en gång o det var på förra westernkursen) Så det är hon som galopperar
Jävlar vilken fart, alla skrattade och undra hur jag våga rida på honom sen. Men Bitter är alltid cool oavsett vad man gjort innan.
- Ska vi öppna portarna?? Var det någon som hojta.
Haha ja det gick fort men tillslut fick hon in galoppen på honom.
Andra passet. Jisses. Det var ju bäst av allt alltså! Vad han var lyhörd.! Ja så lyhörd har han aldrig varit. Vi körde trail, varken jag eller Bitter har gjort det förut så det skulle bli spännande. Gud.. vad duktig han var. Så lätt, jag red på långa tyglar i princip hela tiden, jag hade säkerligen kunnat släppa ut honom ännu mer men så var det kontroll Linda.
Den där hästen är VÄLDIGT lätt att samla. Vi klarade alla hinder kanonbra. Jag var chockad alltså. Första gången och det gick så bra. Rygga är han ju fantastisk på dessutom. Jag behöver bara tänka bakåt. Skit häftigt.
Jag hade gääärna velat drivit honom lite mer i traven om allt skulle vara perfekt. Men jag tyckte han gick jätte bra ändå!
Det var väldigt roligt när man fick stå lite i rampljuset Vad mycket beröm man fick från alla håll. Oj, ja jag var generad.
- Vad låg du får honom. Vad fint han går, han är ju som en quarter.
Njaaa.. kanske inte riktigt då men visst han är väldigt lätt att samla och rolig att jobba.
Även tränaren tyckte att han var jätte trevlig att rida, mycket lätt att samla, stadig och hade faktiskt en väldigt fin låg form. Hon tyckte även han var väldigt bra proportionelig, hon tyckte han hade en bra och fin kropp. Stolt
Ja vi har kommit bra långt. Började ju utbildningen exakt ett år sedan, då gick han inte att svänga, vi gick omkull o jag fick honom över mig. Satte man skänklarna mot honom for han som ett skott typ. Nej jag är nöjd!
Här är filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2DyKGRMg5Q