Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

nähä du träffa alldrig henne , va din syrra som ägde henne för mååånga år sedan :) eller hon o dåvarande boyfriend..runt 25 år sedan..

Jasså den Cindy, jovars nog träffade jag henne alltid. Men det var ju Ronnys häst det och hon införskaffades ju om det var precis före eller precis efter de gjorde slut...;)

aha på så vis .. Cindy va min innan :)
oj va mååånga år sedan..

O rider du western på ditt halvblod. Tror inte jag sett så många westernridna halvblod.. kan du inte visa ridbilder :laugh:??

Ja Jag rider Western på honom men jag har inga bra ridbilder!! Ska fixa det vid tillfälle.

IsaNezzeochOtto.png
[/IMG]

Här är Nezze skymd av Isa som är en korsning halvblod/quarter. Den svarta är en Knabstrupper vid namn Otto, alla tre rids i Western

.
DSCN0104.jpg
[/IMG]

Färdig för att sticka ut på en tur!

Va roligt att det gick bra för er! Väntar med spänning på att få se filmen! :laugh: :bump:

Min lilla är orädd, cool, självsäker, kaxig och hon visar redan tecken på dominans. Har ju hittills varit otroligt spännande (och väldigt jobbigt) att jobba med henne eftersom hon är precis motsatsen till hur Donna var.
Jag har rätt höga förväntingar på henne (som skogsmulle/allroundhäst/bästa vän ) ;)

Flyttade henne i fredags och hon har blivit rätt lös i magen.. Usch, lilla tjejen. Tycker så synd om henne. =/

Men så fin!! :love:
Berätta mer om honom! :bump:

Kul att du är intresserad! :love: Ja visst är han go min Nezze. Blir 20 år iår, har varit fälttävlans och hopphäst. Men bakbenen höll inte längre så nu är han min lilla pärla, och glad är jag. Han är efter Nebraska. Rider inte reining, men trail, ranch trail mm på honom.
Skogsmullar mest och tränar 1 ggn /vecka för tränare. Han är 1.60 hög ganska lagom tycker jag. Matglad! Kung i hagen! Snäll i all hantering. Orädd. Det största problemet är att han har ett form av sadeltvång (dånar när man spänner sadelgjorden), men det har jag lärt mig att hantera nu. Dels har jag köpt en westerngjord med resår. Sen tar vi det sakta och lugnt.

*kl*

Hej igen! Så kul att få se bilder på alla era fina hästar! Jag ska försöka få upp lite bilder jag också, så småningom.... Idag var vi en tur till ridhuset, har inte varit där på länge så lilltjejen tyckte det var spännande när det blåste så det tjöt i väggarna. :D Men hon lugnade sig snabbt och skötte sig jättebra! :love:

Min häst:love::love:

Det gick suveränt på kursen idag gud. Jag är så glad. Jag kunde inte hålla mig för skratt då jag ringde en vän.

Det första vi fick höra när vi kom var hur otroligt söt Bitter var o vad roligt att vi var där igen. Roligt att höra

Första passet gick skapligt. Bitter var lugn men lite focuserad på de andra hästarna. Annars skötte han sig bra. Sambon filmade dock inte den roligaste övningen på det passet där det gick som bäst. Då vi jobbade med traven. Så det var lite synd men fick med en massa annat roligt

Mellan passen skulle tränaren testa få in galopp på Bitter( jag har aldrig fått in galoppen förutom en gång o det var på förra westernkursen) Så det är hon som galopperar :D Jävlar vilken fart, alla skrattade och undra hur jag våga rida på honom sen. Men Bitter är alltid cool oavsett vad man gjort innan.
- Ska vi öppna portarna?? Var det någon som hojta.
Haha ja det gick fort men tillslut fick hon in galoppen på honom.

Andra passet. Jisses. Det var ju bäst av allt alltså! Vad han var lyhörd.! Ja så lyhörd har han aldrig varit. Vi körde trail, varken jag eller Bitter har gjort det förut så det skulle bli spännande. Gud.. vad duktig han var. Så lätt, jag red på långa tyglar i princip hela tiden, jag hade säkerligen kunnat släppa ut honom ännu mer men så var det kontroll Linda.

Den där hästen är VÄLDIGT lätt att samla. Vi klarade alla hinder kanonbra. Jag var chockad alltså. Första gången och det gick så bra. Rygga är han ju fantastisk på dessutom. Jag behöver bara tänka bakåt. Skit häftigt.

Jag hade gääärna velat drivit honom lite mer i traven om allt skulle vara perfekt. Men jag tyckte han gick jätte bra ändå!

Det var väldigt roligt när man fick stå lite i rampljuset Vad mycket beröm man fick från alla håll. Oj, ja jag var generad.
- Vad låg du får honom. Vad fint han går, han är ju som en quarter.
Njaaa.. kanske inte riktigt då men visst han är väldigt lätt att samla och rolig att jobba.
Även tränaren tyckte att han var jätte trevlig att rida, mycket lätt att samla, stadig och hade faktiskt en väldigt fin låg form. Hon tyckte även han var väldigt bra proportionelig, hon tyckte han hade en bra och fin kropp. Stolt:D

Ja vi har kommit bra långt. Började ju utbildningen exakt ett år sedan, då gick han inte att svänga, vi gick omkull o jag fick honom över mig. Satte man skänklarna mot honom for han som ett skott typ. Nej jag är nöjd!

Här är filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2DyKGRMg5Q

Senast ändrad:

Vilket underbart ekipage ni är:love:. Såg ju kanon ut och för att aldrig tränat trail innan:eek: jisses:D.

Vilket underbart ekipage ni är:love:. Såg ju kanon ut och för att aldrig tränat trail innan:eek: jisses:D.

+ Lenita.

Tack, det värmer! Vi har kämpat.

Vi har kommit en lång bit på vägen faktiskt. När jag fick hem honom tog det 3 månader innan jag ens fick ta honom. Han hade ryktet att vara galen. Han är den coolaste häst jag haft faktiskt. Vi har jobbat mycket både på ridning och tillit.

Någon frågade hur jag har fått honom så lugn.
Ja westernridningen såklart:D Men att han dessutom litar på mig till max! Där sitter det mesta, tilliten..

vad duktiga ni är:laugh:

Hehe det tar sig. Nu har jag fått lite finslipninsråd från en kompis som kikade på filmen.

Rutan exempelvis, hur hästen skall gå i den- det fick vi inte förklarat på kursen.
Jag måste väl räta mer på hängiga mig:D Att han ska ta det lugnare med stegen, särskilt i ryggningarna.
Sedan har jag världens sämsta sadel, uscha.. brukar ta ur stigbyglarna. Synd att man inte har råd till en bra westernsadel, jag tänker då inte köpa billigt shiit:D

Men sjävla hästen gör bra ifrån sig tycker jag, exempelvis sidepass, den har vi bara tränat på i två dagar. Innan fattade han nada. Så han är väldigt lättlärd och villig.

ja har ni bara tränat 2 dagar då kommer ni att utvecklas mkt när ni tränar ex 7 dagar :D men har du en god grundplåt i din ridning fr det traditonella kommer ni att bli suveräna i western sen :D håller med dig , rid hellre i den sadel du nu har och köp dig sen en kvlitetswesternsadel , det vinner du mkt på.

Tibra: Vad kul att det går bra för dig och Bitter! Du låter alltid som att han duger så länge du inte har nån annan häst :p
Ska kolla på filmen så fort min dator har segat klart...

Igår red jag för första gången på flera månader. Gamlingen ser ut som en dräktig mammut... :o
20655_255644616774_758101774_3386660_7380005_n.jpg

Nu har jag kollat på filmen, och det ser ut som att DU har utvecklats jättemycket som ryttare! Jag har ju inte sett så mycket av hästen tidigare, men jag blev riktigt imponerad över hur långt ni har kommit! :)
Vem red du för?

Senast ändrad av en moderator:

Va duktiga ni är!! :love:
Ser verkligen avslappnat och trevligt ut och han måste vara otroligt lättlärd när det kommer till sidepassen! :D Det kan vara svårt att bara lära dom att ha bommen under sig, eller vad man ska säga. :D
Jag är riktigt imponerad! :bow:

Ja det bästa med Bitter det är just att han är så grymt lättlärd och VILL!

Jo precis. Dessutom har jag inte det bästa tränset heller, för korta tyglar tycker jag o bad kvalite, men så fort jag får råd ska jag köpa av en som gör dom själv, jättefina och bra träns, inte billigt men superkvalite!

Blev erbjuden att låna en billig westernsadel. Jag tackade nej o sa att jag är rätt så skeptisk till billiga sadlar. Ja.. då fick man höra en del.. haha. Men jag kör mitt rejs ja;)

Nemen. Haha tack. Jo man har ju kommit en liten bit på vägen iaf:laugh: O det är mycket tack vare Veronica. Hon har hjälpt mig grymt mycket. Hon är ju skitduktig själv, en man ser upp till!

Jag red för Tina (efternamn?) dock var vi 7 st så det blev inte så mycket till hjälp, man gick mest runt o testade själv. Men det är ju förståendligt, 7 st då hinner man inte med alla.

Bitter har utvecklats enormt även om vi fortfarande står på ruta 2 eller 3.

Hur går det för dig då? Har du börjat med ridningen igen?:laugh::laugh:

Senast ändrad:

Va duktiga ni är!! :love:
Ser verkligen avslappnat och trevligt ut och han måste vara otroligt lättlärd när det kommer till sidepassen! :D Det kan vara svårt att bara lära dom att ha bommen under sig, eller vad man ska säga. :D
Jag är riktigt imponerad! :bow:

Haha vad söt du är!:laugh:
Jo från början var han brydd varför vi skulle ha den under magen, vi har ju aldrig tränat med bommar eller liknande, då gick han över eller backa över, , o frågade matte vad vi skulle göra, men det fattade han snabbt o sedan var det bara att köra sidepass lite över allt hihi, han tyckte det var skitkul. Samma med bron, när han skrapar på den o undrar vad det är för något, men sedan var det bara att kila över, nästa gång ska vi träna på att stå kvar! Jag tror det här är en trail häst:D

Om jag säger såhär. Svärmor är ju väldigt för hästarna, hon vet ju hur Bitter har varit o.s.v. Det föll tårar från kvinnan då hon såg filmen! Så då kan vi inte ha varit så dåliga ändå:D

Senast ändrad:

Åh! Och trail är så himla roligt! :D Jag hoppas att min blir en bra trailhäst.. Eller någorlunda iaf. ;)

Tycker du gjort ett kanonjobb! :bow:
Hur länge har du haft honom nu?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka