Vandring i sörmland eller östergötland, hur gå till väga?

rabalder

Trådstartare
Planerar att vandra från fredag till söndag nästa helg. En minisemester med min stora dotter och två hundar. Vill gärna gå vid kusten och helst inte bära massor på vägen. Tanken var att bo på vandrarhem eller B&B men det verkar lättare sagt än gjort med kort varsel och hundar med. Någon som har tips och förslag på hur vi kan gå till väga?

Jag har gjort det och kollat runt bland boenden men det verkar vara fullbokat på de flesta ställen om de ens tar emot hundar. Därför funderar jag på om det finns någon här som har koll på alternativ. Behöver inte vara i Sörmland heller men helst inte för många timmars körning härifrån.

Planerar att vandra från fredag till söndag nästa helg. En minisemester med min stora dotter och två hundar. Vill gärna gå vid kusten och helst inte bära massor på vägen. Tanken var att bo på vandrarhem eller B&B men det verkar lättare sagt än gjort med kort varsel och hundar med. Någon som har tips och förslag på hur vi kan gå till väga?

Östgötaleden är en pärla, så här finns många mils vacker vandringsväg att utforska.
http://www.visitostergotland.se/Documents/ostgotaleden/Ostgotaleden oversiktskarta.pdf

Hur tänker du dig logistiken? Har ni bil med er? I så fall föreslår jag ett par nätter i närheten av Sankt Anna eller Gryts skärgård. Finns camping, stugor, vandrarhem (googla).

Vackra välskyltade vandringsleder nog för ett par dagars vandring finns i Åsvikelandets naturreservat, i närheten av Valdemarsvik. Det finns någon enkel övernattningsbod där men är inte säker att hundar är tillåtet där så kanske enklast att hitta boende på annat ställe.

Lycka till!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 384
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 451
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 322
Senast: Vassi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar